Rosberg nyerte a gumigyilkos versenyt Silverstone-ban

A brit nagydíjon négy defekt volt, Vettel pedig kiesett. A végén Rosberg győzött, Webber és Alonso előtt

A rajtnál az edzés győztese, Lewis Hamilton remekül jött el, Webber viszont visszaesett. Később a lassításból kiderült, Grosjean kicsit eltalálta az ausztrált. Az első kör után az első tíz sorrendje:  Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Grosjean.

1069375363-426103062013

Nico Rosberg / Fotó: Mercedes AMG

A nyolcadik körben a hazai közönség döbbenten figyelhette, ahogy Hamilton bal hátsó gumija darabjaira hullik, és az angolnak csaknem egy teljes kört kell megtennie három keréken a boksz bejáratáig. Akkor még azt gondolhattunk, ez egyedi eset lesz, de 2 körrel később, Massa bal hátsó gumija is hasonló módon és hasonló helyen semmisült meg. Mikor a 15. körben Vergne is hasonlóan járt, beküldték a biztonsági autót. Feltehetően, sok törmelék volt a pályán.

A biztonsági autós fázis alatt a csapatok is próbálták kitalálni, mi okozhatta a defektsorozatot, és egyben hasznos tanácsokkal látták el versenyzőiket.  A rádióüzenetekből az derült ki, a csapatok a kerékvetőkben látták a probléma okát.  A verseny felénél az első tíz sorrendje: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Perez, Webber, Button.

Alonso versenytempója ismételten jónak bizonyult, így a spanyol rajthelyéhez képest fokozatosan előre tudott lépdelni. A Lotus sem tűnt gyengének, Räikkönen sem szakadt le túlságosan.

A 42. körben Vettel autója állt meg váratlanul, a lassításból az látszott, a német hiába próbálja a fokozatokat, a motor üresben pörög. Vettel kiállásával óriási lehetőséghez jutott Alonso és Räikkönen is, hogy faragjanak hátrányukon a némettel szemben. Kettejük közül viszont egyértelműen a spanyol taktikázott helyesen, mivel ő azonnal kereket cserélt, miután Vettel kiesése miatt beküldték a biztonsági autót. Hasonlóan cselekedett Rosberg és Webber is, de Räikkönen nem. A jó döntés egyértelműen a kerékcsere volt. Érezte ezt a finn is, és meg is kérdezte csapatát erről. „Nem tudjuk, de amúgy is túl késő lenne már erre” – hangzott a Lotus válasza.

1069375363-1433103062013

Nico Rosberg – Niki Lauda / Fotó: Mercedes AMG

Ezzel Räikkönen sorsa gyakorlatilag megpecsételődött, és a biztonsági autós szakasz utáni, utolsó 7 kör arról szólt, vajon meddig tud felérni Alonso és Webber a friss gumikon. A végén Webber nagyon közel ért Rosberghez, de az előzéshez még kellett volna pár kör. Alonso is derekas felzárkózásba kezdett, és végül a dobogó harmadik fokáig ért fel. Räikkönen végül még a negyedik helyet sem tudta megtartani, mert Hamilton szintén nagy tempót autózott a végén, így meg tudta előzni a finnt.

A futam talán legnagyobb nyertese így Alonso lehet, aki sok pontot hozott Vettelen. Rosberg pedig az idei szezonban elért második győzelme miatt lehet boldog. A Pirelli viszont gondolkodhat, milyen magyarázatot talál a rejtélyes defektekre.

Végeredmény:

1 N. Rosberg Mercedes
2 M. Webber Red Bull
3 F. Alonso Ferrari
4 L. Hamilton Mercedes
5 K. Räikkönen Lotus
6 F. Massa Ferrari
7 A. Sutil Force India
8 D. Ricciardo Toro Rosso
9 P. di Resta Force India
10 N. Hülkenberg Sauber
11 P. Maldonado Williams
12 V. Bottas Williams
13 J. Button McLaren
14 E. Gutierrez Sauber
15 C. Pic Caterham
16 J. Bianchi Marussia
17 M. Chilton Marussia
18 G. van der Garde Caterham
19 R. Grosjean Lotus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*