Budapest a szerb Putovanja za dvoje című utazási magazinban

A legfrissebb felmérés adatai szerint is szeretik Magyarországot a szerb turisták

szerbiamtA Magyar Turizmus Zrt. továbbra is kiemelt szerepet szán a déli szomszédos országokban folytatott marketingaktivitásoknak. A társaság kezdeményezésére 6 oldalas cikk jelent meg Magyarország turisztikai kínálatáról Szerbiában a 15 ezer példányszámú „Putovanja za dvoje” színes utazási magazin január-márciusi számában. Az írás fókuszában Budapest, mint a legközelebbi metropolisz, valamint a magyarországi gyógy- és termálfürdőzési lehetőségek állnak.
A Magyar Turizmus Zrt. 2011-2012-ben vizsgálta Magyarország mint turisztikai desztináció imázsát Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában. A kutatásból kiderül, hogy a déli szomszédos országok turistáinak Magyarországról először Budapest, a fűszeres ételek, a főváros nevezetes épületei (például az Országház és a budai Vár), illetve a dunai hidak jutnak az eszébe. Azok, akik ellátogatnak Magyarországra, elégedetten távoznak. A vendégek különösen elégedettek a szolgáltatások ár–érték arányával, a szállodai kínálattal, a gasztronómiával, az ország és Budapest szépségével, gazdag kulturális kínálatával. A turisztikai motivációval érkezők között magas a rokon- és barátlátogatások aránya mindhárom piac esetében, de fontos motiváció az egészségturizmus, a kulturális és a városi turizmus, illetve a vásárlás is. A felmérés szerint a három ország közül Szerbiából számíthatunk a legnagyobb forgalomra. A Magyar Turizmus Zrt. 2011 óta van jelen intenzívebben Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában, amelynek eredményei már jelentkeznek a kereskedelmi szálláshely statisztikákban, és a kutatás feltárta, hogy mely területekre fókuszálva kell tovább erősíteni a marketingtevékenységet.
A városi és a kulturális turizmus mellett a jövőben a tematikus utak és a wellness-turizmus, megfelelő promóció esetén a hivatásturizmus, illetve a fiatalokat megcélzó termékek, például a fesztiválok számíthatnak növekvő keresletre a déli szomszédos országokban.
A kutatás eredményeinek összefoglalója elolvasható a Turizmus Bulletin 2013/1. számában, amely letölthető az alábbi linken: http://szakmai.itthon.hu/2013/1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*