Másfélmillió kalória

A Magyar Turizmus Zrt. 2016-ot a Gasztroélmények Évének nyilvánította. A nemzeti marketingszervezet azonban jóval többet tűzött ki célul, mint az emblematikus magyar ételek és italok népszerűsítése: a gasztronómiai vonatkozású keresletélénkítés mellett a SZÉP kártya használatának ösztönzése; a vendégéjszakaszám növelése; a turisták költésének növelése; a falusi turizmus népszerűsítése, illetve a trendi vidéki helyszínek hangsúlyozása is fontos szempont. A tematikus évhez kapcsolódva a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága a régió turisztikai kínálatának bemutatására egy egész évet felölelő régiós gasztrokampányt szervez Másfélmillió kalória címmel a helyi és térségi TDM-ek bevonásával.

 Fotó: Dóka Attila, Juhász Melinda

A kampány célja:

  • az Észak-magyarországi régió gasztronómiai kínálatának népszerűsítése, a régió gasztro kínálatán túl az „egészségtudatos hegyvidék” imázs erősítése;
  • a gasztroturizmusban érintett fogadóterületek fejlesztése szolgáltatói és térségi szinten – azaz rázzuk fel a régió vendéglátását!
  • a tematikus marketingakciók kapcsán a régió látogatóforgalmának növelése, mind a rendezvényeken, mind az éttermekben;
  • a régió vendégéjszaka számának növelése elsősorban a magyar üdülőközönség, másodsorban a lengyel és a szlovák vendégkör erősebb bevonásával.

 

A Másfélmillió kalória elnevezésű kampány lényege, hogy a „helyi ízek helyben” irányvonal mentén ösztönözzük a gasztronómiára érzékenyeket, hogy utazzanak a régióba és kóstolják meg a regionális konyha specialitásait is.

 A kampány keretében regionális éttermeket, szállodákat, pincészeteket, rendezvényeket és egyéb releváns szolgáltatókat ösztönzünk arra, hogy kínálatukba vegyenek fel helyi (ihletésű) ételeket, helyi borokat, stb. Az így összeállt kínálatot regionális kampány keretében kommunikáljuk a legkülönbözőbb marketingeszközökkel, egységes kreatívval.

Lekvárok, borok, teák, fűszerek és speciális étlapok a Mátra kínálatában a Gasztroélmények évében.

A Mátra, helyi termékek fejlesztésével, a régió színes gasztronómiai kínálatának alaposabb bemutatásával, a Mátra Brand építésével, és egy gasztrotérkép elkészítésével is elősegíti a régió vonzerejének növelését. Mindez természetesen hozzájárulhat a vendégéjszakák számának további növekedéséhez.

Nagy Zoltán gasztronómiai szakértő szerint a sablonosságból kilépve lehet eredményeket elérni: összhangot kell teremteni a helyi alapanyagok, a tájjellegű ételek és a vendéglátás kínálata között. Négy évszakos, speciális étlapok összeállítása révén minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok kerülhetnek terítékre.

A Gyöngyös-Mátra TDM a tájjellegű sajtok, lekvárok, borok mellett tervezi egy mátrai fűszerkeverék létrehozását, valamint a már említett gasztrotérképen túl egy gasztronómiai tanösvény kialakítását is.