Ózd Rally: az utolsó felvonás

Október utolsó hétvégéjén, nyolc év elteltével látja ismét vendégül Ózd a hazai Rallye Bajnokság élmezőnyét. A szezonzáró futam 2008 után szerepel újra a versenynaptárban, az MR Racing párosai pedig különböző célokkal vágnak neki a borsodi futamnak.

 14907233_766043383534623_3497613584342683969_n

Osváth Péter kellemes emlékeket őriz a legutóbbi ózdi futamról, hisz nyolc évvel ezelőtt az akkor még WRC-kel teletűzdelt mezőnyben az abszolút 12. és az N csoport 3. helyén zárta az Ózd Rally-t.

„Ez így igaz. Most is arra készülünk, hogy autózzunk egy jóízűt, mert a bajnokság már eldőlt és a saját helyezésünkön sem tudunk nagyon változtatni. Még, ha győznénk is Ózdon a közvetlen riválisainknak ki kellene esniük ahhoz, hogy előrébb lépjünk a ponttáblán, de ilyet már csak sportszerűségből sem kíván az ember az ellenfeleinek. Az utolsó futamra is úgy készülünk, mint bármelyik másik versenyre az évben, az autót átnéztük és lerevízióztuk, a versenyen pedig megpróbálunk majd a lehető legjobban teljesíteni. Az pedig, hogy ez mire elég, majd kiderül a futam végén. ”

A saját elvárásaihoz képest alulteljesített a Mecsek Rallye-n a Maricsek Miklós – Notheisz Ivett kettős, így Ózdon egyértelmű a cél a Mitsubishis páros számára, gyorsulni kell!

„Jó lenne pozitívan zárni az évet, ami számomra egyet jelentene azzal, hogy olyan tempót tudjak autózni a hétvégén, hogy a célban elégedetten szálljak ki a Mitsubishiből. Kicsit visszakanyarodva a Mecsek Rallyhoz, pénteken, a keskeny pályákon lassabb voltam a kelleténél, a második nap pedig délutánra kicsit bealudtam. Ezt a hibát még egyszer nem szeretném elkövetni. Az Ózd környéki gyorsaságikon egyébként már nagyon régen mentem, a sátai pálya pedig mindig komoly kihívás, úgyhogy remélem, ügyes leszek. A csapat és az autó jó, a Lancerrel a Mecsek Rallye-n sem volt probléma, sőt talán még jobb lett, mert megint változtattunk rajta picit. Bátrabban kell menni, még mindig csak ezt tudom mondani. Az elmúlt három hétben sokat dolgoztam, ezért nagyon várom már, hogy újra versenyautóba üljek. Szeretném, hogy ez a verseny jól sikerüljön, mert ez az utolsó ORB futam ebben az évben, és egy jó eredménnyel meg tudnám hálálni azt a rengeteg munkát, amit a csapat belefektetett a Mitsubiishibe és az idei, mozgalmas szezonba.”

Gyarmati Ariel és Kocsis György az első futamtól kezdve vezette a bajnokságot az ORC-ben, de a mecseki kiesést követően visszacsúsztak a tabella második helyére. A siófoki egység hátránya mindössze négy pont a Hevesi – Vánsza duóval szemben, így Ózdon nyerniük kell, ha meg akarják szerezni a bajnoki címet!

 

„Az a cél, hogy megnyerjük az Ózd Rally-t! Nyugodtan mondhatom, hogy a bajnokság legnehezebb versenye következik számunkra. A hosszú sátai szakaszt Hevesi Pisti és mi is nagyon jól ismerjük és szerintem ez a gyors lesz a vízválasztó a futamon. A rövidebb gyorsasági szakaszok közül Sajókazán 10 éve versenyeztem legutóbb, de azt azóta újraaszfaltozták, a harmadik pálya pedig a 2000-es évek elején szerepelt utoljára, az mindkettőnknek új lesz. A két rövidebb szakasz esetében a pályafelírásra nagy hangsúlyt kell fektetni, de a döntő Sáta lesz. Nem hiszem, hogy pályaismeretben és az autók között nagy különbségek lennének közöttünk, így az nyer, aki bátrabb lesz. Szerettünk volna egy fejlesztés beletenni a Mitsuishibe, de sajnos ózdig nem tudtuk megcsinálni, így talán egy picit lassabb lesz az autó, mint kellene. Ezt a visszafordítókban és az erős kanyarokban lehet észrevenni, amiből elég sok van a sátai szakaszon, de valahogy majd megpróbáljuk megoldani ezt is.