Munkába állnak a ralisok

Amber-Mexiko_Rali_2013-Ogier(gyozelem)Hosszú idő telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. Svédországban is a címvédő Volkswagen nyert, bár ezúttal nem Sebastian Ogier-nek állt a zászló, hanem a rég nem győzedelmeskedő Latvalának. 2013-ban a németek franciája hozhatta el a mexikói trófeát, s idén sem lehet kevesebb a célja a győzelemnél. Itt az ideje, hogy valaki elkezdje behozni a zseniális Sebastian Loeb hat mexikói győzelmi sorozatát.

A havas Monte-Carlo és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Szokás szerint ez lesz az idei első murvás futam, amely igencsak megviseli majd az abroncsokat. A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen nehéznek ígérkeznek, míg vasárnap a grandiózus Guanajuatito szakasz teszi próbára a csapatokat.

Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során.

Nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak is. Különösen a Volkswagen autói szenvedhetnek hátrányt a korai rajtjuk miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. 2014-ben ismét az egyéni pontállás alapján rajtolnak el a pilóták a rali első napján. Ez azt jelenti, hogy az első négy rajtolóban benne van a VW három pilótája: Latvala, Ogier és Mikkelsen.

„A pilótáinknak herkulesi dolguk lesz.” – szögezte le a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito. „A világbajnokságbeli pozíciójuknak köszönhetően nekik kell nyitniuk a versenyt. Ezen óriási hátrány ellenére hiszem, hogy Jari-Matti, Sebastien és Andreas mágiát hajtanak majd végre és remélhetőleg meglepnek mindenkit.” – tette hozzá.

Mindeközben az M-Sport pilótája, a finn Mikko Hirvonen szerint pedig csak ilyen – a VW pilóták számára kedvezőtlen – helyzetekben lehet majd megverni idén a világbajnok csapat pilótáit. „Ha elsőként kell rajtolniuk olyan versenyeken, mint Mexikó, Portugália és Szardínia, akkor lehet esélyünk, de még így is rettentően nehéz a dolgunk.” – nyilatkozta a tapasztalt pilóta, aki elmondta, hogy amellett, hogy a németek autói egy-két fokkal jobbak az összes többinél, még a pilótáik is nagyon jók.

Robert Kubicának nagyon rosszul sikerült a Svéd Rali, ahol esett-kelt a lengyel pilóta. Ha ez még nem lett volna elég, a rali végén még meg is fedték az ex-Forma-1-es pilótát, mivel nem tartotta be a biztonsági előírásokat (nem rakta ki az elakadásjelző háromszöget), mikor az utolsó nap során letért az útról. Az M-Sport főnöke, Malcolm Wilson hiszi, hogy mostanra Kubica maga mögött tudja a svédországi csalódást, felveszi a kesztyűt és mindent megtesz majd azért, hogy jó eredményt mutasson fel Mexikóban.

A rali

Az idei évben ünnepli a Rali Világbajnokságba bekerülésének 11. évfordulóját a Mexikó Rali, amelyet úgy alakítottak ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is meghaladja a 43 km-t, miközben a rali majd 40%-a gyorsasági szakaszokból áll. A 22 gyorsasági szakasz együttesen 399.93 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 1038 km.

A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re található Mexico Citytől.

A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike a 44,03 km hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során (a harmadik és hetedik gyorsasági szakaszon). A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza (20.) ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 55,92 km-ével, amelyet vasárnap teljesít a mezőny.

A világbajnokság állása a Svéd Rali után:

Pilóták

1. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                    40 pont

2. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                    35 pont

3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                      30 pont

4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport 2                 24 pont

5. Bryan Bouffier (FRA)                     M-Sport WRT                                     18 pont

6. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                      17 pont

7. Mikko Hirvonen (FIN)                    M-Sport WRT                                     13 pont

8. Ott Tanak (EST)                              M-Sport WRT                                     10 pont

9. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                       8 pont

10. Henning Solberg (NOR)               Henning Solberg                                  6 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport                72 pont

2. Citroën WRT                                  56 pont

3. Volkswagen Motorsport 2             26 pont

4. M-Sport WRT                                 22 pont

5. Hyundai Motorsport                        8 pont

6. RK M-Sport WRT                              4 pont

(Forrás: Amber PR)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*