Új díjszabás szerint közlekednek mától a taxik Budapesten

Életbe lépett a budapesti taxirendelet, ennek értelmében a taxik az eddigi maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Az alapdíj 450 forint, ezen felül kilométerenként 280 forintot, várakozásnál pedig percenként 70 forintot kell fizetni.

Szakemberek egy taxit fóliáznak sárgára egy budaörsi autódekor műhelyben 2013. augusztus 30-án. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján 2014 augusztus végéig minden taxinak sárgának kell lennie. Az autók színváltása az éves droszthasználati engedélyek lejártával fokozatosan történik, új engedélyt már csak sárga taxik kaphatnak. MTI Fotó: Kallos Bea

Szakemberek egy taxit fóliáznak sárgára egy budaörsi autódekor műhelyben 2013. augusztus 30-án. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján 2014 augusztus végéig minden taxinak sárgának kell lennie. Az autók színváltása az éves droszthasználati engedélyek lejártával fokozatosan történik, új engedélyt már csak sárga taxik kaphatnak. MTI Fotó: Kallos Bea

    Az eddig érvényes maximált árat 1998-ban vezették be, ez 300 forintos alapdíjat, 240 forintos kilométer- és 60 forintos percdíjat állapított meg. Emelt tarifakategóriában legfeljebb 420 forintos alapdíjat, 336 forintos kilométer- és 84 forintos percdíjat számolhatott fel a taxis.     A szeptember elsejétől hatályos új taxirendelet nyomán eltűntek az eddigi kedvezmények, így a ferihegyi repülőtérre utazóknál használt transzferdíj és a szerződéses partnereknél alkalmazott kedvezményes tarifa is.     A rendeletben szerepelnek a taxik küllemére vonatkozó előírások is, 2014 augusztus végéig minden taxinak sárgának kell lennie. Az autók színváltása az éves droszthasználati engedélyek lejártával fokozatosan történik, új engedélyt már csak sárga taxik kaphatnak.     A műszaki előírások csak később lépnek életbe: azokra, akiknek a rendelet április 18-i kihirdetésének napján volt engedélyük, 2014. január 15-ig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnak. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július 1-jétől kell alkalmazni. Azok viszont, akiknek a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnek taxizni.     A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július 1-jével kell alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük.

Forrás:MTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*