Szabad az út Németországban

A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel ugyanis a hétvégén ismét munkába állnak a Rali Világbajnokság szereplői, nem is akárhol, mint a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.

2012-ben Sebastien Loeb megszerezte kilencedik győzelmét egy nagyon nehéz Német Ralin. A rali harmadik napja akkor majdnem kifogott mindhárom dobogós helyezetten. Loebnek azon fájt a feje, hogy a Dhrontal másodszori teljesítésekor autójában a turbó reakcióidejének csökkenése miatt talán nem fog tudni harcba szállni a Power Stage-győzelemért. Latvala autójának motorháztetejével gyűlt meg a baja, amely elkezdett fel-felemelkedni a 13. gyorsasági szakaszon. Hirvonen lassúsága miatt csikorogtathatta fogait és emellett egy csomó beállításbeli feladattal küzdött a nap során.

Idén a Citroen francia ralis fenoménja nem áll itt rajthoz, így megnyílik a lehetőség a többiek előtt arra, hogy letegyék kézjegyüket a nehéz német aszfaltos futamon. A vb aspiránsok közül messze kitűnik Sebastien Ogier, aki mát öt raligyőzelmet tudhat idén magáénak, köztük a legutóbbi két rali győztes trófeáját, s aki ha jól teljesít, már a hétvégén megszerezheti a 2013-as rali világbajnoki címét. A világbajnokság ilyen korai szakaszában még a szupertehetséges Sebastien Loebnek sem sikerült ez a bravúr. Ogier 181 ponttal áll az egyéni ponttábla élén, s az utána következő Latvala és Neuville igen tetemes, 90 pontos lemaradással áll a második és harmadik helyen.

Amennyiben Ogier-nak sikerül 22 ponttal növelnie előnyét, vagyis 112 pont választaná el őt és az utána következő pilótát, akkor a maradék négy ralin szerezhető pontokkal már nem lehetne őt megelőzni. Így tehát a VW pilótája már Németországban ünnepelhetne. „Tudom, hogy esélyünk van megszerezni a világbajnoki címet, de ez csak tiszta matematika. Sokkal fontosabb az, hogy ennek, történjék akár most, Ausztráliában, Franciaországban vagy még később, én nagyon fogok örülni.” – szögezte le a francia autóversenyző.

Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.

Itt található a híres-hírhedt Arena Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen idén is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz bár ezúttal 5 km-rel rövidebb lesz, mint tavaly, 41,08 km hosszúságával így is a szezon leghosszabb szakaszainak egyike. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.

A rali

 

A Német Rali útvonala változtatáson esett át az idei évre. 2002 óta először – amikor bekerült a németországi megmérettetés a rali világbajnokság naptárába – Kölnből rajtol a rali, ahol kiállítják a raliautókat és a nézők találkozhatnak a pilótákkal Köln híres székesegyházával a háttérben. Az első és második gyorsasági szakaszt így már csütörtökön megrendezik, ráadásul a második szakaszt mindjárt egy izgalmas esti kihívásként.

Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján haladt végig. Bár idén is Trierben rendezik be a rali főhadiszállását, a rendezők ezt a látványosságot kihagyták.

 

A 2013-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 376,47 km-t tesz majd ki.

A világbajnokság állása a Finn Rali után:

Pilóták

1. Sebastien Ogier              Volkswagen Motorsport                             181 pont

2. Jari-Matti Latvala             Volkswagen Motorsport                               91 pont

3. Thierry Neuville              Qatar WRT                                                     91 pont

4. Mikko Hirvonen               Citroën WRT                                                 73 pont

5. Dani Sordo                      Abu Dhabi Citroen WRT                             69 pont

6. Sebastien Loeb               Citroën WRT                                                 68 pont

7. Mads Östberg                  Qatar M-Sport WRT                                      65 pont

8. Jevgenyij Novikov          Qatar M-Sport WRT                                      39 pont

9. Martin Prokop                  JIPOCAR Czech National Team               37 pont

10. Nasser Al Attiyah          Qatar WRT                                                     30 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport             251 pont

2. Citroën WRT                               196 pont

3. Qatar M-Sport WRT                    112 pont

4. Qatar WRT                                   107 pont

5. Jipocar Czech National Team    39 pont

6. Abu Dhabi Citroen WRT             33 pont

7. Volkswagen Motorsport 2           26 pont

8. Lotos WRC Team                         20 pont

 

(Forrás: Amber PR)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*