Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.

Denéné  Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Márton Péter, a Magyar  Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója a 2014-es nemzeti turisztikai  marketingterv bemutatójának nyílt napján írt alá stratégiai megállapodást,  amelynek célja az egységes, egy irányba mutató tevékenység kialakítása, amely a  nemzeti turisztikai marketingszervezet és az MNV Zrt. közvetlen tulajdonosi  joggyakorlása alá tartozó, többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok  turizmushoz kapcsolódó, illetve turisztikai tevékenységének összehangolását  szolgálja.

Denéné Tóth Marianna a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója Fotó:Juhász Melinda

Denéné Tóth Marianna a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója
Fotó:Juhász Melinda

A  kormányzati koncepcióval összhangban az állami szervezetek célja, hogy az  egymással kapcsolódó tevékenyégi területeken az egymást erősítő pozitív  kölcsönhatás minél nagyobb mértékben érvényesüljön. Ezt szem előtt tartva  született meg a két szervezet megállapodása, melynek értelmében a turisztikai  céllal hasznosítható állami tulajdonú kastélyokra és műemlékekre, valamint a  turizmussal összefüggő tevékenységet végző állami társaságokra összpontosító  közös kommunikációt folytatnak a jövőben bel- és külföldön. A közös tevékenység  keretében a szervezetek kölcsönösen biztosítanak egymás számára megjelenési  lehetőséget rendezvényeiken, valamint nyomtatott és online felületeiken. A  gyógyfürdők, egészségügyi létesítmények és személyszállítási társaságok közös  népszerűsítése mellett az MT Zrt. és az MNV Zrt. kiemelt figyelmet szentel  Magyarország kastélyainak és műemlékeinek, amelyekről hamarosan új tematikus  kiadvány is készül majd. A hazai műemlékek népszerűsítése érdekében közös  promóciót folytatnak a Műemlékvédelmi Világnap, a Múzeumi Világnap és a Múzeumok  éjszakája alkalmával, ennek részeként országos fotópályázatra és a témához  kapcsolódó játékra invitálják majd a nagyközönséget. A turisztikai szektor  számára műemlék-turizmust népszerűsítő szakmai napot is  terveznek.

Az  együttműködés lényeges eleme a konzultáció is: az MT Zrt. workshopok során  osztja meg a turisztikai termékek népszerűsítési lehetőségeit az MNV Zrt.  felügyelete alá tartozó érintett társaságok  szakembereivel.

A Magyar  Turizmus Zrt. küldetésében megfogalmazott célja a közös alapon épülő, egységes,  egy irányba mutató tevékenység, mely a turizmus és a magyar termékek  népszerűsítését szolgálja. A szervezet az ágazati szereplők tevékenysége közötti  szinergiát kihasználva több szervezettel kíván együttműködni a  jövőben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*