Rekord látogatószám és innovációk a lyoni SIRHA kiállításon, sikerrel mutatkoztak be a magyar termelők is

Több, mint 3 000 kiállító, 190 000 szakmabeli, köztük csaknem 20 000 séf, 725 innováció bemutatása – impozáns számokkal zárt idén a Bocuse d’Or döntőnek is helyszínt adó SIRHA szakkiállítás Lyonban. A látványos magyar stand kialakításában a Hungexpo közreműködött, több tízezer szakmabeli ismerhette meg a minőségi magyar alapanyagokat. A Bocuse d’Or VIP standján maga Jérôme Bocuse és Olivier Ginon, a szakkiállítást szervező GL-Events elnöke is kóstolót kapott a hazai vendéglátás színvonalából.

 

A világ minden pontjáról 190 000 vendég érkezett Lyonban január 24-28. között, köztük csaknem 20 000 séf és közel ezer újságíró. A vendéglátóipar legnagyobb nemzetközi rendezvényére idén 3 045 kiállítói pont sorakozott fel, Franciaországon túl további 486 országból. A vendéglátóipar és catering cégek találkozóhelyén új termékek, eszközök és szolgáltatások, összesen 725 innováció mutatkozott be, ezek közül 367 itt debütált a szakma előtt.

A rangos Bocuse d’Or szakácsverseny túl számos további versenyt rendeztek a 46 000 nm-t elfoglaló expón, köztük a cukrászok világkupáját és egy nemzetközi catering bajnokságot. A televíziós konferencia szereplői között a világ legnagyobb séfjei kaptak szót; Yannick Alléno, Gabriel Paillasson, Philippe Conticini, Thomas Keller, Joseph Viola és Michel Roth. Az élelmiszerbanknak 15 000 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra.

A SIRHA szakkiállításon Magyarország is a kiállítók között volt, a nemzetközi vásárok szervezésében jártas Hungexpo a Magyar Bocuse d’Or Akadémia szakmai partnereként a stand kivitelezésére és a koordinációra is különös gondot fordított. Molnár Gábor, a világ legrangosabb szakácsversenyén a 13. helyet elért séf és a hazai csapat eredménye mellett a magyar ízek is sikerrel szerepeltek Lyonban. „A látványos kialakítás, modern design mellett a hazánkra jellemző, tradicionális, ugyanakkor a legjobb minőséget képviselő terméket mutattuk be a szakma képviselőinek.” – mondta el Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója.

Öt nap alatt több tízezer vendég volt kíváncsi az Aranyszalag minősítésű alapanyagokra, az itt kínált borokra és italokra. A szakmabeliek, köztük az élelmiszer-, sütő- és cukrászipar képviselői, a vendéglátásban dolgozók, séfek és kereskedők mellett döntéshozók, szakírók és turisztikai szereplők kaptak kóstolót a magyar ízekből. „Ezek a pozitív visszajelzések nemzetközi szinten erősítik a magyar alapanyagok, gasztronómiai értékeink jó hírét.” – értékelte a vásárt Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke.

Budapest lesz a következő, 2016-os Bocuse d’Or európai döntőjének házigazdája, ezért a szakácsverseny VIP részlegén egy további standdal is megjelenhetett Magyarország. A helyszín folyamatos telt házzal üzemelt, magyar séfek látták vendégül a gasztronómia legnagyobbjait és kóstoltatták a kizárólag hazai alapanyagból elkészített fogásokat. A menüsort magyar borok és pezsgők kísérték, de izgalmas koktélokat is kínáltak a több ezer illusztris vendégnek.

A rangos megmérettetés névadójának fia, Jérôme Bocuse igazgatósági tag is ellátogatott a standra. „Nagyon örülünk, hogy 2016-ban Budapestre látogathatunk el, hiszen célunk, hogy új helyeket fedezzünk fel, miközben szeretnénk, hogy a Bocuse d’Or versenyt is egyre többen megismerjék” – mondta el az ünnepélyes fogadáson. A SIRHA szakkiállítást szervező GL-Events elnöke, Olivier Ginon szintén gratulált Magyarország bemutatkozásához és az európai döntő megrendezésére beadott sikeres pályázathoz. A Hungexpo Zrt. már meg is kezdte a rangos nemzetközi esemény előkészítését. Jövő tavasszal, május 8-10. között több ezren érkeznek majd Budapestre; séfek, zsűritagok, a szakma képviselői és szakírók mellett drukkerek, gasztronómiai érdeklődésű turisták fedezhetik fel a főváros izgalmas kínálatát és programjait.