Minden volt, ami egy rallyversenyzőnek rémálmokat okozhat

Folytatódott a Baranya Kupán elkezdődött pechszéria – Kassán is végig műszaki hibákkal küzdött a Lángi Attila-Veres Gábor páros. A Dynamic Rally Team BMW Z4 M Coupe-val induló alakulatának mindössze 1 olyan szakasza volt (a 11-ből), amit tényleg úgy tudtak teljesíteni, ahogy azt eltervezték. Náluk minden probléma felütötte a fejét a 40. Kassa Rallyn, ami egy rallyversenyzőnek rémálmokat okozhat: elment a szervo, 4. sebességi fokozatba ragadt a váltó, nem volt átbeszélő, stb.A megpróbáltatások ellenére Lángiék átgurultak a célvonalon, s a kategóriájuk 4. helyén végeztek.

Lángi Attila: Egy borzalmasan jó és küzdelmes versenyen vagyunk túl. A szombati első gyorsaságit elég jól időeredménnyel abszolváltuk, habár be kell vallanom, hogy egyáltalán nem fogtuk vissza magunkat, bőven drifteltünk azon a szakaszon és ezt nagyon élveztük. A második gyorstól azonban folyamatosan üldözött bennünket valamilyen műszaki probléma. Kezdetnek a szervo ment el, ugyanis elrepedt az olajcső. A helyzetet súlyosbította az, hogy az egészségügyi problémáim miatt a szervo nélküli vezetés komoly hátfájdalmakat is okozott. Rafihoz képest olyan hátrányunk lett, hogy inkább úgy döntöttünk, hogy a 4. szakaszon is inkább a látványra autózunk, a közönség kedvéért. Természetesen a balszerencse tovább követett minket a két éjszakai gyorsaságira is: elállítódott a lámpánk, így tényleg már csak arra tudtunk koncentrálni, hogy épségben leérjünk a szervizbe és holnap folytatni tudjuk a menetelést.

Nem is rólunk lett volna szó, ha a szálláshelyünkön éppenséggel nem lakodalmat tartanak… Pihenni így alig tudtunk valamit, nyögve nyelősen álltunk oda a másnapi rajtba. A fáradtság rányomta a bélyegét a teljesítményünkre: a 7., városi gyorson például egy körrel többet mentünk, mint kellett volna, s így több mint 2 percet buktunk a számunkra releváns ellenfelekhez képest. Ez után azt a szemléletet követtük, hogy „Egy életünk, egy halálunk!”, teljes erőbedobással nyomjuk le a hátralévő szakaszokat. A 8. szakaszt átbeszélő nélküli teljesítettük, de így is „csak” 7 másodperccel mentünk rosszabb kört, mint Rafi. A 9.-n szinte nem ért aszfaltot a BMW, annyira dobálós volt az a pálya, a 10.-n pedig újra megmakacsolta magát a Z4 váltója, s beragadt a 4. sebességi fokozatba. A végére már elegünk lett mindenből, így tényleg csak élvezetre autóztunk: ahol csak lehetett, keresztbe forgatva közlekedtünk a BMW-vel.

Ez úton szeretném megköszönni a szervizcsapatnak az alázatos munkáját! Egész hétvégén rengeteget dolgoztak a kocsin, és készenlétben álltak minden eshetőségre. A technikai gondok ellenére nagyon jól éreztük magunkat, s bízom benne, hogy a Budapest Rallyera már felkészülve, hibamentesen tudunk majd odaállni.