Mi terem a neten?

Jó termésnek is kell a digitális cégér 

Az agrármarketing kommunikációs csatornái és a mezőgazdasági ágazat digitalizációja állt a november 22-én megtartott Mi terem a neten? című konferencia középpontjában. Bolyki Bence, a főszervező Agroinform.hu szakportál vezetője kiemelte, hogy a marketing és a mezőgazdaság digitális transzformáción megy keresztül. A folyamat visszafordíthatatlan, ugyanakkor nem mindegy, hogy nyertesei vagy a kárvallottjai leszünk-e a fejlődésnek.

Az egész napos konferencia szervezője az Agroinform.hu szakportál, együttműködő partnere pedig az Agrármarketing Centrum (AMC) volt. Dr. Végváriné Henter Lilla, az AMC szakmai titkára a megnyitójában elmondta: az AMC felismerte, hogy gyors, hatékony, az online kommunikációs eszközöket is alkalmazó kampányokra van szükség. Hozzátettel: a „jelenleg még tervezés alatt álló, de reményeink szerint hamarosan megvalósuló online és digitális marketing adta eszköztárat a 78. OMÉK kapcsán is szeretnénk már alkalmazni.”

miteremaneten_foto2

A megnyitó után Bolyki Bence hangsúlyozta, hogy a mezőgazdaság és a társadalom egyszerre éli át a digitalizációt. Felidézte, hogy az Agroinform.hu 11 éve alatt saját bőrükön tapasztalták a médiafogyasztás digitalizációját az agráriumban. A marketing alapjai változatlanok – hívta fel rá a figyelmet –, ugyanakkor az egyre erősödő online médiafogyasztás nagy kihívás, új megoldásokat igényel a generációváltás, a célcsoport változása. De olyan problémákra is reagálni kell, mint például a reklámzaj, amire kreativitással, a láthatóság fokozásával lehet válaszolni.

 

Egyre inkább a digitalizáció, illetve az adatokon alapuló döntés-előkészítés kerül előtérbe a magyar mezőgazdaságban – mondta Milics Gábor, a győri Széchenyi István Egyetem (SZE) docense a mezőgazdaságban zajló digitális forradalom témakörét körbejáró kerekasztal-beszélgetésen. Kőszegi Tamás, a T-Systems Magyarország szenior üzletfejlesztési menedzsere, Szieberth Dénes, a Magyar Kukorica Klub elnöke, Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szakmai főigazgató-helyettese, Bolyki Bence, az Agoinform.hu portál vezetője, Hollósi Dávid, az Erste Bank Agrár Kompetencia Központjának vezetője, Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. marketingigazgatója egyebek mellett arra adtak választ, hogyan látják a digitalizáció szerepét. Azaz: mennyiben érinti a gazdákat, és mennyire lehet elmozdulni a digitalizáció felé a generációváltással. Felvetették azt is, hogy merre kellene lépniük az egyetemeknek, hogy a jövő gazdálkodóját ki tudják nevelni.

Kasza Sándor, a többi között európai uniós és hazai pályázatok kidolgozását és teljes körű menedzsmentjét vállaló Omega Csoport ügyvezető igazgatója az aktuális élelmiszeripari és mezőgazdasági pályázati forrásokat ismertetve egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy egy élelmiszert feldolgozó vállalkozás számára nehéz a választás a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) és a Vidékfejlesztési Program (VP) között, s a jó döntéshez szakmai segítségre van szükség.

 

Laurine Simon, a francia Tallage gabona- és takarmánypiaci elemzője elmondta: jelentős eltérés van Európa és a világpiac között a búza esetében, az idei európai termést nagyon erős mennyiségi csökkenés és a viszonylag alacsony minőség jellemzi. Hozzátette: Magyarország ettől eltér, mert itt nem volt olyan alacsony a minőség, és a termés mennyisége is megfelelő lett.

 

Az előadások kapcsán felmerült kérdésekre kötetlen beszélgetés keretében válaszoltak az előadók. Az újonnan felmerülő kérdések megválaszolására is sort fognak keríteni a szervezők a 2017. január 25-28. között megrendezendő AGROmashEXPO-n.