Kétségessé vált az Európa-bajnoki indulása a Tomracing Motorsport Team versenyzőjének

S

Kohári Zoltán: rekorddöntés autótöréssel

Kohári Zoltán: rekorddöntés autótöréssel

ikerült a rekorddöntés Kohári Zoltánnak! A Tomracing Motorsport Team versenyzője a múlt hétvégi Drag Országos Bajnokság kunmadarasi fordulójában túlszárnyalta eddigi legjobb idejét az ¼ mérföldes távon, azonban ez most áldozatokkal járt: a többszörös magyar bajnok dragos a harmadik futamon száznyolcvanas tempónál megpördült, és a betonfalnak ütközött. Zoltánnak semmi baja nem esett, ellenben a 2700 lóerős aszfaltszaggatója, a Dragacs alaposan összetört.

Egy századdal ugyan, de sikerült megjavítania korábbi rekordját Kohári Zoltánnak, aki tavaly a Hockenheimben rendezett Európa-bajnoki futamon 337 km/h-s csúcssebességet elérve 7.02 mp alatt teljesítette a 402,33 métert. A Tomracing Motorsport Team versenyzőjének most egy korán sem tiszta futamon sikerült ezt túlszárnyalnia: 7.01 mp-es idő, 299 km/h-s csúcssebesség. Rekordöntés azonban ide vagy oda, a többszörös magyar bajnok dragos nem lehet teljesen boldog, mivel egy műszaki hiba következtében a harmadik futamon betonfalnak csapódott az egy másodperc alatt százas tempót elérő szörnyetegével, a Dragaccsal.

Kohári Zoltán: rekorddöntés autótöréssel

„Jó dolog megjavítani a saját rekordomat, de felemásak az érzéseim. Sajnos egy tiszta futamot sem tudtam teljesíteni a hétvégén, ugyanis az elsőn a gumik csúszkáltak, míg a másodikon már a gumimelegítésnél ömlött az üzemanyag a kompresszor alól, majd 320 méternél elszakadt a kompresszor szíj, és egy gyertyánk is elégett. A negyed mérföldes táv utolsó nyolcvan méterét már csak gurulva tettem meg, de így is megdöntöttem az eddigi legjobb időmet. Harmincnyolc kilométer per órával volt lassabb most a csúcssebességem, mint a korábbi időrekordomkor, ami jól mutatja, hogy a Dragacsban óriási potenciál rejlik. Úgy gondolom, hogy amennyiben ez tiszta futam lett volna, akkor valahol 6.6 és 6.8 másodperc között értünk volna célba. A harmadik nekifutás egyben az utolsó is lett a számomra. Egy műszaki probléma miatt száznyolcvanas tempónál megpördültem, és a betonfalnak csapódtam. A Dragacs rendesen át lett alakítva, hiszen az már az első szemlén kiderült, hogy a kasztnit és a kormányművet cserélni kell. Öröm az ürömben, hogy a motornak és a váltónak viszont nem esett baja. Azonban így is kétségessé vált az indulásom az augusztusi Hockenheimben rendezendő Európa-bajnoki futamon. Adott a feladat, a Dragacsot rendbe kell tennünk, ugyanis mindenképpen indulni szeretnék a versenyen”– mondta Kohári Zoltán.