Júliustól forgalomban mind a 150 új busz

Újabb 50 darab korszerű Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba július 1-jén Budapest útjain, egyúttal lezárul Budapest autóbusz-flotta modernizálásának első üteme. Az első 50 busz május 1-jén állt forgalomba miután Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester ünnepélyesen átadták azokat a fővárosi utazóközönségnek, majd Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Dósa Mátyás, a VT-Transman Kft. ügyvezetője átvették a buszok jelképes kulcsait a Mercedes-buszokat gyártó Evobus képviselőjétől, Till Oberwurdertől. A második 50 darab júniustól állt forgalomba, és júliustól a 150 új busz utolsó harmada áll az utasok szolgálatába. Az új buszok megjelenésével 28%-ról 45%-ra emelkedik az akadálymentes autóbuszok részaránya a BKK buszvonalain.

2013. július 1-jétől, hétfőtől újabb 50 darab Mercedes-Benz Citaro busz áll forgalomba, ezáltal tovább bővítjük a korszerű, légkondicionált, alacsonypadlós autóbuszok részarányát Budapesten. Három ütemben – május, június és július első  napjaiban – a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a BKK megrendelése alapján, a VT-Transman Kft. állította forgalomba az új égkék színű, modern autóbuszokat. A VT-Transman a szolgáltatást 159 darab busszal látja el, amelyek közül 150 darab áll reggelente forgalomba.

2013. július 1-jétől, hétfőtől a már forgalomban levő 100 új jármű mellett 25 darab szóló és 25 darab csuklós Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba, így immár 150 új busz fog szolgálatot teljesíteni a fővárosi utakon. Ezzel a lépéssel lezárul a budapesti autóbusz-flotta modernizálásának első lépése. 2006 után először került sor nagy mennyiségű, új autóbusz beszerzésére és forgalomba állítására. A buszokat a VT-Transman Kft. üzemelteti az új budapesti autóbusz-üzemeltetési modell keretében.

Az új Mercedes-Benz Citaro autóbuszok beosztásának elkészítésekor számos szempontot mérlegeltek a szakemberek. Elsődleges cél volt, hogy a város lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új autóbuszok, a felszabaduló régebbi alacsonypadlós autóbuszokat pedig olyan vonalakra irányítottuk át, ahol eddig csak kevés számban vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített szolgáltatás. A menetrendek kialakításakor az alacsony- és a magaspadlós járművek időben arányosan eloszlása, az egyenletes követési távolság volt a meghatározó cél.

Az új autóbuszok forgalomba állításának köszönhetően a budapesti autóbusz-hálózaton az alacsonypadlós autóbuszok részaránya a 2013 májusát megelőző 28%-ról 45%-ra nő július 1-jétől.

Július 1-től 9 további vonalon

Kilenc olyan vonalon állnak forgalomba az új buszok, ahol eddig nem közlekedtek: a várost átszelő 7-es és 7A, az árpádföldi 31-es, a Budafokot és Nagytétényt ellátó 33-as, az óbudai 34-es és 106-os, a madárdombi 67-es, a gazdagréti 139-es, valamint a rákoshegyi 168E vonalán is. Mindezeken felül a hét minden napján megjelennek az új buszok a 30-as buszcsalád járatain (30, 30A, 230) is, ahol eddig csak hétvégente közlekedtek.

Az újonnan forgalomba álló autóbuszok a fenti vonalakon túl tovább bővítik a korszerű, klimatizált utasterű, alacsonypadlós autóbuszok részarányát a 8-a, 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es jelzésű vonalakon, ahol az eddiginél is több korszerű Mercedes-busz közlekedik júliustól.

A felszabaduló alacsonypadlós buszok újraelosztása

Az új buszok több vonalon alacsonypadlós, néhány éves, de még korszerűnek mondható buszokat is kiváltanak. Ezeket az akadálymentes járműveket új vonalakra állítjuk be, ahol így az eddigiekhez képest bővül az akadálymentes kiszolgálás. Összességében, az új buszok megjelenésével és a már korábban is működtetett alacsonypadlós buszok újraelosztásával az alábbi vonalakon bővül az akadálymentesített járatok mennyisége.

2013. július 1-jétől több szóló alacsonypadlós jármű jelenik meg az alábbi járatokon: 11, 13, 13A, 15, 22, 22A, 29, 35, 36, 63, 65, 98, 98E, 99, 111, 113, 114, 115, 119, 131, 144, 150, 157, 165, 166, 166A, 176E, 198,  213, 214, 217E, 218, 222, 231, 237, 250, 250A és 266.. Ezek közül ezt megelőzően a 217E járaton nem járt alacsonypadlós autóbusz.

A csuklós autóbusszal üzemeltetett járatok közül az alábbiakon növeljük az alacsonypadlós buszok számát: 9, 20E, 30, 30A, 34, 38, 68, 85, 103, 106, 138, 139, 160, 230, 260, 276E.

Az új autóbuszok forgalomba állítása következtében több vonalon megváltozott az alacsonypadlós indulások időpontja is. A megváltozó menetrendekről részletes információk a www.bkk.hu oldalon és a megállóhelyi hirdetményeken találhatóak.

A BKK ezúton kéri ügyfeleit, hogy óvják az új járművek tisztaságát és épségét, hiszen ez az utazók közös érdeke.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*