Hosszú pihenő után Argentínában folytatják

Amber-Argentin_Rali-OgierMárciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, másfél hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin-amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Szép idő várja a ralisokat a hétvégi argentin őszben, ami mind a pilótáknak, mind a nézőknek kedvez.

Az Argentin Rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres, s bár idén változtattak az útvonalon, az a pilóta számíthat sikerre, aki a gyorsaság mellett sérülések nélkül át tudja verekedni magát a legnagyobb kihívást jelentő szakaszokon. Bár idén nem várható esőzés a rali ideje alatt, de a korábbiak már megtették hatásukat az utakon, így bizonyos gyorsasági szakaszokat le kellett rövidíteni a rossz állapotuk miatt.

A 2015-ös szezon ismét Sebastien Ogier dominanciájával vette kezdetét. Az eddigi három futamból ugyanis mindhármon a francia pilóta győzedelmeskedett a Volkswagennel. Jari-Matti Latvala csak Monacóban tudott dobogóra állni VW-s csapattársa mögé. 2014-ben viszont épp a finn volt az, aki hazavihette az Argentin Rali győztes trófeáját. Akkor a francia címvédőnek csak a második hely jutott. A bronzérmes helyezés Kris Meekeé lett. Bár tavaly nem a várakozások szerint alakult végül a dél-amerikai rali dobogója, idei formáját látva Ogier még mindig a legnagyobb favorit.

Amber-Argentin_Rali-por

A ralihoz kapcsolódó jelenlegi legnagyobb hír az, hogy Robert Kubica nem áll rajthoz Cordobában. A lengyel ralis azzal indokolta döntését, hogy csapatának átszervezésre van szüksége ahhoz, hogy a jövőben eredményesebben dolgozzanak. „Ez egy nagyon nehéz döntés volt. Mindig is terveztük, hogy rajthoz állunk az Argentin Ralin, és bár a csapat egy része, beleértve az autót is, már a helyszínen tartózkodik, fontos volt, hogy kihagyjuk ezt a versenyt. Nagy kihívást jelent a Rali Világbajnokságban való versenyzés és bár az első három versenyen hat gyorsasági szakaszon is nyerni tudtam, reálisnak kell lennünk és arra kell fókuszálnunk, hogy a csapatot több területen is fejlesszük. A terveink szerint a Portugál Ralin rajthoz állunk egy másfajta struktúrájú, már hatékonyabb csapattal. Kérjük a rajongók megértését és köszönet a támogatásukért.” – szögezte le Kubica.

Az Argentin Rali követően a csapatok hosszú időre visszatérnek a vén kontinensre. A versengés azután már a nyári Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.

 A rali

A 2015-ös Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 12 gyorsasági szakasz összesen 345,70 km hosszú lesz. A teljes versenytáv: 1638,47 km. A rali főhadiszállását ezúttal is a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be.

 Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.

 Mint mindig ezúttal is hosszú gyorsasági szakaszok várják a mezőnyt Argentínában. Pénteken és szombaton egy-egy 50 km-t is meghaladó gyorsasági szakaszon (Agua de Oro-Ascochinga, San Marcos – Characato). is át kell verekedniük magukat a csapatoknak, ráadásul mindkét nap kétszer is. A verseny 12 szakaszából négy így maratoni hosszúságú lesz.

Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:

2014                J-M Latvala (Volkswagen)

2013                S Loeb (Citroën)

2012                S Loeb (Citroën)

2011                S Loeb (Citroën)

2009                S Loeb (Citroën)

2008                S Loeb (Citroën)

2007                S Loeb (Citroën)

2006                S Loeb (Citroën)

2005                S Loeb (Citroën)

2004                C Sainz (Citroën)

2003                M Grönholm (Peugeot)

2002                C Sainz (Ford)

2001                C McRae (Ford)

2000                R Burns (Subaru)

1999                J Kankkunen (Subaru)

1998                T Mäkinen (Mitsubishi)

1997                T Mäkinen (Mitsubishi)

1996                T Mäkinen (Mitsubishi)

1995                J Recalde (Lancia)

1994                D Auriol (Toyota)

1993                J Kankkunen (Toyota)

1992                D Auriol (Lancia)

1991                C Sainz (Toyota)

A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:

Egyéni

  1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                   81 pont
  2. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                   47 pont
  3. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                     35 pont
  4. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                            32 pont
  5. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                            26 pont
  6. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                   19 pont
  7. Dani Sordo (ESP)                          Hyundai Motorsport                     18 pont
  8. Martin Prokop (CZE)                     Jipocar Czech National Team           14 pont
  9. Ott Tanak (EST)                          M-Sport WRT                            12 pont
  10. Hayden Paddon (NZL)                 Hyundai Motorsport                     10 pont
  11. Kris Meeke (GBR)                         Citroën WRT                            10 pont

 

Gyártók

  1. Volkswagen Motorsport               99 pont
  2. Hyundai WRT                            75 pont
  3. M-Sport WRT                            48 pont
  4. Citroën WRT                            42 pont
  5. Jipocar Czech National Team       20 pont
  6. Volkswagen Motorsport II            15 pont
  7. Hyundai Motorsport N                   3 pont
  8. FWRT SRL                              1 pont

 

(Forrás: Amber PR)