Hamilton harmadszorra is Mexikóban ünnepel?

A Mexikói Nagydíj következik a hétvégén, ezúttal az USA Nagydíj előtt. Tavaly Lewis Hamilton itt ünnepelhette ötödik világbajnoki címét, bár nem tökéletes módon, hiszen csak negyedik lett. Négy éve debütált az átépített mexikói pálya a versenynaptárban, de már nagy kedvencnek számít. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. Mindenki örül, hogy Mexikó ismét felkerült a Forma-1-es térképre.

Amber-Mexikoi_F1_2018-rajt

Mexikó az a helyszín, amely sokak szerint nagyon hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor…) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. Ezt így gondolja a Liberty Media is, hiszen 2022-ig hosszabbított a pályával, addig biztosan ellátogatnak ide a Forma-1-es csapatok.

Különleges helyszín a mexikói a Mercedes istálló és Lewis Hamilton számára, annak ellenére, hogy az utóbbi időkben eléggé szenvedett itt a Mercedes és 2016 óta nem sikerült ezen a pályán nyernie. A Mercedes is ünnepelte már itt konstruktőri világbajnoki címét, de mivel idén megszerezte már azt Japánban, Hamiltonon a bizonyítás Mexikóban. 2017 és 2018 után ismét itt szerezheti meg az egyéni világbajnoki címet, immár a hatodikat.

A Mercedes brit pilótája viszont nem siet a címvédéssel. Lehet, egyszer már szeretné kedvenc helyszínén, az USA-ban megszerezni azt és ott ünnepelni. 64 pontos az előnye egyetlen riválisa, saját csapattársa, Valtteri Bottashoz képest. „Én soha nem akartam siettetni a dolgokat. Valtteri egész évben jól versenyzett, nagyszerű munkát végzett ma (Japánban, ahol nyert) és odateszi magát az elkövetkező futamokon is, így még áll előttünk néhány küzdelem, a harc folytatódik.” – szögezte le.

 Amber-Mexikoi_F1_2018-dobogo

A hétvégi futamról is megvan a véleménye. „Mexikó számunkra az év legrosszabb versenye az autó beállítása miatt és úgy hiszem, hogy nehéz lesz számunkra idén is. Az elmúlt néhány ottani verseny sokkoló eredményt hozott, még ha ott is nyertük meg a világbajnoki címet. Reménykedek egy jobb hétvégében, de nehéz lesz idén is, mivel nagyon nehéz lesz megverni a Ferrarikat azokban a hosszú egyenesekben.” – tette hozzá a valószínűsíthetően hamarosan hatszoros világbajnokká váló Lewis Hamilton.

S mi történt tavaly? Hamiltonnak elegendő lett volna egy hetedik helyezés ahhoz, hogy zsinórban másodszorra Mexikóban ünnepelhesse világbajnoki címét. Végül egy negyedik hellyel biztosította be a brit pilóta összesen ötödik vb-elsőségét. Sebastian Vettel nagyon hajtott a győzelemre, de csak második lett Max Verstappen mögött, aki zsinórban második győzelmét szerezte meg a magaslati pályán. A bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett.

Toro Rossóból Alpha Tauri

Egy kis érdekesség. A Toro Rosso istálló 2020-ban nevet vált. Miután az összes csapat elfogadta a kérelmét, a jövő évtől Alpha Tauri néven versenyez a Red Bull fiókcsapata. Erre marketingmegfontolások vezették a Red Bullt, mivel ilyen név alatt fut a ruházati márkája, s ezáltal még népszerűbbé teheti azt.

 

Magaslati pálya

Nem egyszerű helyszínen található a mexikói pálya. Az új versenyhelyszín egyedi, 2200 m-es tengerszint feletti magaságával komoly kihívások elé helyezi a mérnököket. A motorok nagy próbatételnek néznek elébe a magaslati levegő miatt. A levegő oxigéntartalma 78%-os, emiatt a motornak többet kell dolgoznia ahhoz, hogy ellensúlyozza az oxigénhiányt. 2017-ben a Renault-motoros autók küszködtek a magaslati pályán, sorra haltak le az erőegységek. Az öt kieső pilótából négy Renault-motoros autóval hajtott. S miközben a Renault-motor hajtotta Red Bullal Verstappennek sikerült nyernie, Ricciardo autója lerobbant.

A szokatlanul magasan elhelyezkedő magaslati pályán nehéz megjósolni az időjárást. Idén esős-felhős időt jósolnak a versenyhétvégére, de a pálya különleges helyzete miatt amúgy sem lehet 100 %-ban tudni, hogy pontosan milyen idő várható.

 

A verseny és a pálya

Mexikóvárosban rendeztek korábban is futamot, de teljesen át kellett építeni ezt a pályát, hogy a mostani biztonsági előírásoknak megfeleljen. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.

A 71-körös Mexikói Nagydíj október 27.-én helyi idő szerint 13.10-kor (nálunk 20.10-kor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Valtteri Bottas tartja 2018-ból, ideje 1 perc 18,741 másodperc.

2018-ban Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A holland pilóta győztes ideje: 1:38:28.851 volt. A második helyen Sebastian Vettel ért célba. A bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené (Ferrari) lett. Érdekesség, hogy Max Verstappen és Kimi Raikkönen 2017-ben is ugyanezen a helyen értek célba Mexikóban.

 

Forrás: facebook.com/amberprkft/