Ezüstérem a 34. Bassano Rally-n

Beszámoló Juhász Csaba autóversenyzőtől a 34. Bassano Rally után, ahol ezüstéremmel lettek gazdagabbak.

Juhász Csaba – Juhász István Renault Megane RS – Juhász-Média Kft. 34. Bassano Rally – 2017.09.29-30.

Szeptember végén Bassanoban tettük próbára magunkat és a Renault Megane RS-t. Mivel a Mitropa kupás esélyek elszálltak az előző futamokon, ezért nem a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt. Megpróbáltunk a lehető leggyorsabban autózni, hogy megmutassuk a kategóriánkban, az olasz bajnokságban, hogy mire vagyunk képesek.

Önmagában az N csoport 2. és az N4 kategória 2. Helyével elégedettek lehetünk. Ha megnézzük, hogy mennyi problémával küzdöttünk, akkor ez volt a maximum amit ki tudtunk hozni a hétvégéből.

Kezdődött azzal, hogy nem érkezett meg időre a fékbetét az autóhoz, pedig két helyről is rendeltünk. Kénytelenek voltunk egy másik gyártó betétjét használni, de ez nem működött jól. Az első szakasz végére megégett a fékbetét, ezért az első szervizben kényszerűségből vissza raktuk a használt betétet.‎  Mivel ez már megette a kenyere javát, a fék nem volt  100%-os. Nem tudtam elég rövid fékutat venni, hogy még gyorsabbak legyünk.

A másik probléma a gumi kopás volt. Az olasz bajnokságban maximum ‎10 db gumit lehet használni futamonként. Ezeknek a bar kódját előre le kell adni, így futam közben már nem lehet variálni a keverékekkel.

Én 8 közepes és 2 puha keveréket választottam. Azt azonban nem gondoltam, hogy a hideg aszfalt ellenére a hátsó kerekeken 5 gyorsasági alatt elkopnak a puha gumik. Elkezdtünk csúszkálni, így időt veszítettünk.

Mivel elöl is nagyon koptak a gumik, ezért az összes új gumit oda használtuk el, hátra pedig feltettünk két használt közepes ‎Pirellit. Ahogy esteledett egyre jobban lehűlt az aszfalt, hátul pedig nem működtek a gumik, nem tudtunk gyorsulni. Az egyik szakaszon rontottunk az időnkön, a másik szakaszon ugyanazt az időt autóztuk, mint az első körben. Mindeközben a többiek gyorsultak. Kategória harmadikak voltunk stabilan, előttünk 40 másodpercre a második, mögöttünk több mint egy percre a negyedik helyezett. Az utolsó éjszakai szakaszt sajnos törölték, pedig nagyon készültünk rá. A Mitropában egy helyet még tudtunk volna javítani, mert csak 3 másodpercre voltak előttünk.

‎Erre már nem maradt lehetőségünk, de még így is előre tudtunk lépni, mert az előttünk lévő Mitsubishi váltója megadta magát az utolsó etappá lett gyorsaságin. Jellemzőek voltak ezen a versenyen a műszaki hibák, igazi autó gyilkos pályák voltak a sok visszafordítóval.

Nekünk nem volt komolyabb műszaki hibánk, köszönhetően a precíz felkészítésnek és a profi szerviz munkának.

Még egyszer ezer köszönet Mindenkinek, aki segített nekünk. A partnereinknek, a csapatnak, a családomnak.

 

– Hajósi Miklós –