Elindult a Magyar Szlalom Bajnokság 2017-es szezonja

Április elsején kezdetét vette a Magyar Szlalom Bajnokság első futama. Már megszokott helyszínen, a kiskunlacházi volt katonai repülőtéren vívtak meg egymással az ellenfelek.

Várható volt a kellemes idő, ezt már érkezéskor is tapasztalhatták a résztvevők. Fújt a szél ugyan – ezen a nyílt terepen mindig fúj -, de a kb. 25 fokban nem kellett már sem kabát, sem melegítő. 71 nevezés érkezett a nyitófutamra. Ebből az S1-ben öten mérettetnek meg jelenleg.

Előkészületek

A Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt egy teljesen felkészített autóval érkezett a futamra:

„Hosszú volt a téli szünet, vártuk már a szezonkezdetet. Persze, addig sok tennivalónk volt, de összeállt minden, rajt készek lettük mára. Az autón is fejlesztettünk. A fékeket kicseréltük, a kenőanyagokat, gyújtógyertyákat szintén. A lengéscsillapítóink is felújítottak. Viszont az új gumikról még nem tudunk semmit, ez majd az edzőkörben kiderül… . Elvárásunk most még nincs, csupán annyi, hogy dobogón végezzünk.” – mondták a pályabejárás során a testvérek.

És már siettek is a szokásos versenyzői eligazításra, ahol meghallgatták a szabályokat, a pálya vonalvezetését az edzéskör előtt. Ez utóbbi mindenkinek inkább az „új autók” tesztelésére szolgált, minthogy éles köröket szimuláljon. Illetve a gumik bekoptatására volt hivatott.

Első mért kör 

Eljött a pillanat amikor már a számok is megmutatják körül-belül mit tudnak az idei gépek és pilótáik? Ezek persze még csak viszonyszámok, de megfelelő irányt mutatnak, ki-mennyivel jobb vagy rosszabb jelenállás szerint.

Sződy Zsolt 22-es rajtszámmal várta az indulást. Egy elfogadható kör után a következőt mondta: „Nem nyomtam az autónak úgy, hogy határon menjek. Van még két mért köröm. Gumijaim nagyon jól tapadtak, ezért jó érzés volt szinte fékezés nélkül bemenni a kanyarokba. Van még tartalék, csak nem használtam ki. Lényeg a tiszta kör volt most számomra.” – osztotta meg első tapasztalatait Zsolt. Körideje 2 perc 01,351 ezredmásodperc lett.

Szabolcs egy gyors pilótacsere után ült versenyautóba és a 35-ös rajtszámmal máris elindult a rajtzászló lendülése után. Igen jó körrel nyitott:

„Mivel az abroncsaim már melegek voltak, a tapadás optimális volt. Így csak a megfelelő tempóra kellett figyelnem. Ez rendben ment, bár a pályának vannak trükkös részei. 2 perc alatt voltam, ez bíztató…” – nyilatkozta Szabolcs. Körideje 1:59,676 lett.

 

Második és harmadik mért kör

Rövid szünet után a második kört indították. Zsolt ebben a körben valamit megtalált, mivel majdnem 4 másodpercet javított. 1:57,453 mutatott az óra célba érkezésekor.

Szabolcs köre is jónak indult, az ideje is javítást mutatott (1:59,070), azonban egy bójasor kihagyásával 20 másodperces büntetést kapott, így ez a köre „eldobós” lett. Valós köridőnek a 2:19,070-et számították.

Itt nagy időkülönbség adódott a fiúk között, de ez még nem volt kiszámítható, hiszen a két mért kör után jött a harmadik, aminek eredménye befolyásolta az egész verseny összetett eredményét.

Ebédszünet

Az ebédszünetben lazításképpen a fiúknak hírtelen ötlettől vezérelve egy kis roller-szlalomozásra szottyant kedvük. Természetesen ez sem gyakorlásra, sem felkészülésre nem volt megfelelő, ám lazításra és egy kis mókázásra annál inkább. Ezután vissza a versenyautóba…

A harmadik körben Zsolt megint jó eredményt futott meg:

„Ráéreztem az autóval a határokra, ezért megpróbáltam ezen belül autózni. Úgy érzem hiba nélkül mentem, ezért nagyjából hasonlóan kiegyensúlyozott köridőt értem el, mint előzőleg. Kiderül majd, hányadik helyre lesz elég ez…” – zárta a napot a pályán Zsolt (1:57,201).

Szabolcsnak szintén becsúszott egy hiba, nem sikerült javítania:

„A pálya közepén megcsúsztam, korrigálnom kellett. Ennek vonzata az időveszteség. Az egyik balos kanyarban az autó fara elkezdett csúszni, el kellett vennem a gázt. Onnantól kezdve hiába nyomtam, már ott maradt 1-2 másodperc. Sajnálom, de most ennyi jött ki ezen a futamon.” – sajnálkozott Szabolcs, aki nem volt túl boldog két hibás köre után (2:01,252).

 

Díjkiosztó

A késő délutáni órákban is kellemes hőmérsékletben és napos időben csomagoltak össze a csapatok, miközben a Szervezők előkészítették a csillogó kupákat a díjkiosztóhoz.

A legkisebb kategóriában, 1000 köbcenti alatt Sződy Zsolt vehette át a második helyért járó kupát. Szabolcs most kupa nélkül maradt, mivel negyedik lett.

A Track Racing versenyzőinek napi összefoglalója:

„Sokat dolgoztunk az autón, hogy továbbra is versenyképes legyen. Úgy érezzük megérte, mivel kézzelfoghatóan jól ment Suzukink. Most ezt a második hely bizonyítja és az autó köridejei. Viszont bízunk benne, hogy mielőbb mindketten a dobogón állhatunk majd. A kiváló időjárás mindig sokat számít, nem csak azért mert kellemes, hanem az aszfalt és a gumik hőmérséklete miatt is. A pályát picit nehéznek ítéltük meg, de alapvetően jól autózható volt. Izgalmas versenyszezon lesz, ezt már előre látjuk. Jöjjön hát a következő futam, május elején…” – összegezték a napot a Sződy fivérek.

Mi sem mutathatná jobban motiváltságukat, mint az elhangzott utolsó mondat. Úgy látszik száz, pontosabban már százegy kupa megszerzése után is „ki vannak éhezve” a dobogós helyezések megszerzésére, azaz a kupák további gyűjtésére. Meglátjuk, május hetedikén a Kakucs Ringen, milyen eredményt érnek el.

 

Amdala.hu

Fotók: Track Racing/ Czárl Adrienn