Túraautó hétvége már nagyközönséggel

A Szent-István ünnepi hétvége az autók ünnepe is volt a Hungaroringen, ahova a WTCR és az ETCR mezőnye is ellátogatott. Három napon keresztül a forró aszfaltcsík ismét megtelt élettel és a lelátókon is nagy számban érkeztek látogatók. Az oltási igazolással rendelkező érdeklődők a versenyek mellett a kétévente megrendezett Hungaroring Classic autócsodáit is megnézhették a célegyenes tribünök mögött. A paddock viszont meglehetősen csendes volt idén, a buborék szabályok értelmében ugyanis csak az újságírók és a VIP vendégek látogathatták.

Elektromosok

   Az ETRC versennyel most ismerkednek sokan, hiszen érdekes lebonyolítási rendszerrel, rövid,2-3 körös sprintversenyekkel, A és B pilótafelállással,no meg persze a hangtalanul suhanó autókkal eddig nem nagyon találkozhattak élőben. A bajnokság 6 autóval és 12 versenyzővel indult neki az idei első évének. Közöttük a Zengőmotorsport két autójával, és magyar versenyzőjükkel Nagy Dániellel.

A vélemények igen eltérőek, főként az idősebb (40+) korosztály az, akik a hangot hiányolják, ami nagyban elvesz az élvezeti értékből – mondhatni az autókat előbb látjuk meg mint meghallanánk. Viszont a kerekek csikorgása a kanyarban és a kerékvetőkön így hallhatóvá válik. Maga a futam igen látványos, hiszen párban, egymás mellől indulva fej-fej mellett kemény csatákat lehet látni az alatt a pár körös futam alatt, ami felettébb izgalmassá és pörgőssé teszi a versenyeket. És az is szokatlan érdekesség, hogy az autók nem a célegyenesből, hanem az arra ráfordító kanyarkombináció előttről indulnak. Mégis inkább a futam a kivetítőkre szegezteti a figyelmet, hiszen a csendben elsuhanó két járműt követően a Ring aszfaltcsíkján ezt követően két perc eseménytelenség következik (összehasonlításképpen a WTRC mezőnye 1.53; a F1 1.15 alatt tesz meg egy kört).

Ebből is látható, hogy ez a bajnokság “próba” futamait éli, a szabályokat most tesztelik. Viszont a két jármű drónos lekövetése a pálya felett pár méterrel fantasztikus új nézői perspektívát adott a versenyek izgalmához.

Túraautó Világkupa

A WTCR népesebb mezőnye motorhanggal, a turbó érdekes és könnyen megismerhető hangjával, illetve a szekvenciális váltásokkal és a szép színes járművekkel vonzotta a nézők tekintetét.

Az időmérő kellemes meglepetéssel szolgált, hiszen Norbi bejutott a Q3-ba és végül a harmadik helyet szerezte meg, ami a várakozásait felülmúlta, de itt látszik meg hogy a hazai pálya ismerete az autó teljesítményéhez mennyi pluszt tesz hozzá.

A versenyzők visszajelzéseik alapján mindig örömmel érkeznek a Hungaroringre, hiszen a nagy számú és igen hangos közönség mindannyiuk számára komoly élvezetet jelent. A Norbi hatás ugyan csökkent, de még mindig nagy számú közönség és az elég hangos a dudák és kürtök továbbra is megadják az évadon belül ennek a helyszínnek a speciális hangulatát, aminek az indulók is örülnek.

Az első futamot Gilles Magnus nyerte Audival, Mikel Azcona és Yann Erlacher előtt. A második verseny Santiago Urrutia, Frederich Vervisch, Mikel Azcona befutóval ért véget.

A bajnokság október 8-10-i hétvégén folytatódik Csehországban.

 

Magyarok

A Zengő motorsport mindent megtett

Michelisz Norbert 5. és 14., Tassi Attila 13. és 10. Bodizs Bence 17. és 19. lett a hétvégén.

Meg kell említenünk a Zengő Motorsport teljesítményét is. Mikel Azcona második és harmadik helyét, Rob Huff pole pozicíóját, amivel sajnos nem tudott élni a bal kereke sérülése miatt (első futamon). A szerelők 15 perc alatt kicserélték és megjavították ugyan az első futóművel, de már csak a boxutcából rajtolhatott el pilótájuk.

Klasszikusok

Ha nem is a megszokott területen, ahogy 2 évvel ezelőtt, de mégis igen szép számmal randevúztak a Hungaroringen az old timerek és klasszik autók. A nagyjából 250 szép és értékes csoda a célegyenes tribünje mögött volt látható. Ami a külsőt illeti, az igényes, egyedi formatervezés, egy-két merész újítás és hol az elegáns, hol a sportos forma jellemezte a kiállított automobilokat. A belsőt tekintve, bőr üléshuzat, krómozás minden mennyiségben és az egyszerű, mégis nagyszerű, jól átlátható technika. Két hengertől a V8-asig, csak a szükséges elektronikával. A megjelenés önmagáért beszél(t).

Várhatóan a következő Hungaroring Classic már a régi idők versenyautóit is fogadhatja ismét a magyar pályán.

Fotók:

Sződy Szabolcs