Az MT Zrt. közvetítésével az osztrákok is felfedezik a magyar csúcsgasztronómiát

A  Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásának köszönhetően a turisztikai  főszezon kezdetére időzítve egymás után jelennek meg a mai magyar  csúcsgasztronómiát méltató cikkek nívós osztrák gasztronómiai  magazinokban és hetilapokban. Az MT Zrt. hazánk gasztronómiáját középpontba  helyező tanulmányútjai alapján az ÖGZ szaklap (www.gast.at) legfrissebb számában Széll  Tamás és Bock József példáján keresztül számol be a lap  szakavatott újságírója az elmúlt években bekövetkezett „forradalmi  változásokról”, amelyeknek köszönhetően Magyarország már a világ gasztronómiai  nagyhatalmai között foglal helyet. A cikk a februári, lyoni Bocuse d’Or világverseny magyar szereplését méltatja és kiemeli, hogy az először döntőbe  került nemzetek közül még egyiknek sem sikerült ilyen hamar, ilyen jó helyezést  kivívnia magának, mint Széll Tamásnak. Ezzel érzékelteti azt, hogy a magyar  vendéglátás nagy jövő előtt áll. Ugyancsak hasonló szellemben  íródik Ausztria meghatározó gasztronómiai magazinjának, a Genuss  Magazinnak (www.genuss-magazin.eu) a május-júniusi  számában megjelent cikke, amely a Budapest vezető éttermeiben és kávéházaiban  tett „COOLináris”séta egyes állomásait bemutatva jut a fenti végkövetkeztetésre.  Ugyancsak nemrégiben 5 oldalas turistacsalogató cikk látott napvilágot  Ausztria piacvezető gasztronómiai magazinjában, a GUSTO-ban (www.gusto.at). ujsagA magazin főszerkesztője 16  budapesti éttermet, kávézót, bárt, szállodát és a turisták körében is népszerű  romkocsmát látogatott meg az MT Zrt. sajtóútja nyomán. Az Onyx étterem és  Széll Tamás mesterszakács érdemei kapcsán a cikk szintén kitér a lyoni  szakácsversenyen elért magyar sikerekre, ezzel is jelezve a hazai vendéglátás  helyét a világ élbolyában. Az igazi gourmand-ok a GUSTO mellékelt receptje  segítségével elkészíthetik a budapesti Chef Parade főzőiskolában a cikk szerzője  által is kipróbált paprikás csirkét is.

A  konkrét étterem- és szállásajánlóval ellátott fenti cikkek hírértéke 20  millió (!) forint. Az osztrák turisták közel harmada kulturális és  városlátogatási motivációval indul útnak külföldre, ezért a Magyar Turizmus Zrt.  ausztriai külképviselete az osztrák piacon megkülönböztetett hangsúlyt helyez a  kapcsolódó turisztikai és gasztronómiai termékekre. Az MT Zrt. marketingterve  Ausztriát a B2C piacok közé sorolja, ahol a beutazóforgalom további  növelése érdekében kiemelt szerepet kap a nagyközönségi kommunikáció. Az MT Zrt.  Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek hírértéke – az  elmúlt évek átlagában – évi 800 ezer euróra, azaz mintegy negyed  milliárd forintra tehető. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista  érkezett hozzánk, akik évente 120 milliárd forintot költenek  Magyarországon. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a  tervezett akciókról további infók itt: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*