Ausztriában bevált a Magyar Turizmus Zrt. kultúrára épített kampánya

Ausztria  polgárai értő és igényes kultúra-fogyasztók: külföldi utazási döntéseik közel harmadát a kulturális motiváció határozza meg. Az MT Zrt. ausztriai külképviselete éppen ezért Ungarn GroßARTig (Magyarország  nagyszerű) szlogen alatt átfogó kampányt valósít meg Ausztriában a kulturális  turisztikai attrakcióink népszerűsítésére. A turisztikai főszezon közeledtével a  szomszédos Ausztriában Voralbergtől Alsó-Ausztriáig egymást érik az MT  Zrt. közreműködésével megvalósult magyar napok, melyek célja, az igényes  magyar kulturális vonzerők prezentációja és ez alapján turisztikai  vendégforgalom generálása. A téli hónapokban a Szépművészeti Múzeummal,  tavasszal pedig a Művészetek Palotájával folytatott átfogó  forgalomélénkítő kampányt az MT Zrt. az osztrák piacon.

clip_image016Június  8-án a festői szépségű alsó-ausztriai Perchtolsdorf várában (www.burg-perchtoldsdorf.at) és  rendezvényközpontjában, a „magyar zene ünnepe” címmel egész napos  koncertsorozatot rendeztek. A magyar szerzők műveit Liszt Ferenctől Bartók Bélán  keresztül kortárs zeneszerzőkig nemzetközileg ismert művészek szólaltatták meg,  többek között a Budapesti Vonósok Kamarazenekar, Drahos Béla fuvolaművész  az Alba Regia Szimfonikus Zenekar karmestere, valamint Szabadi Vilmos  hegedűművész és Várjon Dénes zongoraművész. A kortárs magyar írók műveiből  felolvasó délutánt is magában foglaló kulturális eseményen az MT Zrt.  turisztikai infónapot tartott. A perchtoldsdorfi magyar nap része az ausztriai  magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus  Zrt.) összefogásában 2013 első félévében megvalósult 48 közös  szervezésű rendezvénynek, amelyek Ausztriában népszerűsítik hazánkat, a  magyar kultúrát és a főbb turisztikai  attrakcióinkat.

Az  immár ötödik alkalommal megvalósuló, sikeres összefogásnak köszönhetően a magyar  intézetek közötti szinergiákat kihasználva, egységes és átfogó képet kaphatnak  az osztrákok Magyarországról. Az MT Zrt. stratégiai célkitűzésének megfelelően, az Ungarn GrossARTig (Magyarország nagyszerű) turisztikai kampányt  is erősítve több, turisztikai szempontból is releváns téma került  terítékre az elmúlt félév során. A félév kiemelt eseménye a május 16-18. között  a felső-ausztriai Linzben ’Auf nach Ungarn’ mottó alatt szervezett magyar  napok voltak, amelyhez hasonló méretű és koncentráltságú  Magyarország-prezentáció még nem volt Ausztriában. Az ORF és a  Kronen Zeitung médiapartnerségével zajló három napos mega-rendezvény  közvetlen médiaértéke félmillió euró volt. A linzi magyar napokra több mint 100  kézműves, turisztikai szolgáltató, borász, mezőgazdasági kistermelő,  gasztronómiai kiállító érkezett hazánkból, hogy kulturális keretprogrammal  együtt bemutassák Magyarország mai arcát és főbb turisztikai attrakcióinkat, a  közel 350 ezer látogatónak.

Szintén  az MT Zrt. együttműködésében került sor idén május 28-án a voralbergi  Musiktheater (zenei színház) Csárdáskirálynő operett premier előadására. A  kapcsolódó nagyszabású nyári bálon Voralberg tartomány gazdasági és  kulturális életének meghatározó képviselői voltak jelen. Május és június hónap  során a nagyközönségi rendezvények mellett számos szakmai fórumra is sor  kerül(t), Ausztria szinte valamennyi tartományában turisztikai roadshow keretében megfordulnak és prezentálnak az MT Zrt. ausztriai képviseletének  munkatársai. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista érkezett  Magyarországra, akik évente 120 milliárd forintot költenek  Magyarországon. A Europe Assistance megbízásából készült friss kutatás szerint az osztrákok az egyik legjobban költő turisták, akik az  idei nyári szabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az  MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további  infók itt: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*