Auchan mentalitás

Hiába tettek zöldségmérleget az Auchanban az önkiszolgáló kasszákhoz is, a mérlegelés még így is meglehetősen sok bosszúságot okoz a vásárlóknak.

Munkaerőt spórolnak meg az áruházak a gombamódra szaporodó önkiszolgáló kasszákkal, a hagyományos fizetési lehetőséget igen szűken mérik. Főként azok élnek ezzel a fizetési lehetőséggel, akiknek nincs bankkártyájuk, vagy nehezükre esik minden egyes tételt “lecsippantani”. Akik mégis bankártyaképesek és veszik a fáradtságot az önfizetésre, még így is elbukhatnak a fizetésnél, mert pl. a gondosan összeválogatott gyümölcsöt-zöldséget szintén a vásárlónak kell lemérni. A mérlegre helyezve az árut, ki kell választani, milyen csomagolásban szeretnénk lemérni. Leggyakrabban az Auchanban a zöldségosztályon található környezetbarát szatyrot választja a vásárló, lelkiismeretesen meg is nyomja balról az első feliratot, mely szerint környezetbarát csomagolást választ. Ezzel a művelettel teljesen feleslegesen terhelik a vásárlót, mert a mérleg nem számolja fel a szatyor árát, a figyelmet külön arra nem hívják fel, hogy a környezetbarát csomagoláson szintén van egy vonalkód, amit az önfizető kasszáknál a lemért termék árán kívüli vonalkódon, külön le kell olvasni. Tehát egy zacskó, két vonalkód. Ennek hiányában két bankkártya tranzakciót is kénytelen elvégezni a vásárló, mert az önkiszolgálóknál tébláboló munkatársak sem előzik meg a dupla fizetést, inkább kivesznek a vásárló kezéből egy-egy tételt és sietősen lemérik, hogy valóban az áruház által felcimkézett termék megegyezik azzal, amit az önkiszolgáló kasszánál leolvasott a vásárló. Hol van már a “Mindent a vásárlókért!” mentalitás?