Agrárdiplomáciai találkozók az Magyar Turizmus Zrt. berlini standján

Pénteken nyitotta meg kapuit Európa legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói kiállítása, az IGW Berlin. Az idén 90. alkalommal megrendezett agrár seregszemlén 65 ország 1660 kiállítója vesz részt, s a tavalyi évhez hasonlóan idén is több mint 400 ezer látogatóra számítanak a 118 ezer négyzetméteres kiállításon. Az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által üzemeltetett standon Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter fogadta német, holland és japán kollégáját.

turi_2

Magyarország elkötelezett a genetikailag módosított szervezetektől (GMO) mentes élelmiszerek mellett, ezért indította el hazánk másfél éve azt a kezdeményezést, hogy egész Európa legyen GMO-mentes. A programhoz tizenegy uniós ország és hat unión kívüli állam is csatlakozott. Magyarország különösen bio- és prémiumtermékekkel, borokkal, kiváló pálinkákkal jelentkezhet az európai és a világpiacon egyaránt – tájékoztatott a miniszter. Elmondta, hogy a németek szeretik és értékelik a magyar konyhát, s Magyarország a német piacra szállítja a legtöbb élelmiszert. Szeretné, ha minél több magyar élelmiszerüzlet, étterem nyílna Berlinben és Németország más nagyvárosaiban.

turi

Fazekas Sándort elkísérte berlini útjára dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. A tárcavezető a magyar standon fogadta Christian Schmidt német szövetségi mezőgazdasági minisztert, majd Martijn van Dam holland mezőgazdasági minisztert. Tárgyalt továbbá Hiromichi Matsushimával, Japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztériumának nemzetközi kapcsolatokért felelős miniszter-helyettesével is. A rendkívül népszerű és rengeteg látogató által megtekintett magyar csarnokot, s az agrárdiplomáciai helyszínül szolgáló MT Zrt. standot meglátogatta továbbá dr. Györkös Péter, berlini magyar nagykövet is.

A magyar mezőgazdasági termékek legnagyobb piaca Németország, ezen a piacon a múlt évben 7 százalékkal nőtt a magyar agrártermékek eladása az előző évhez képest. A németországi piacon évente mintegy 400 milliárd forint értékű magyar élelmiszert adnak el.