A váltókar okozta Németh Balázs vesztét

Úgy tűnik, hogy a magyar versenyzőket továbbra is üldözi a balszerencse a Supersport világbajnokságon, ugyanis Németh Balázs sajnos egy technikai probléma miatt, három körrel a leintés előtt kénytelen volt feladni a portugál nagydíjat.

Száraz, tizennyolc fok körüli időben vette kezdetét a portimaói nagydíj utolsó napja, amely a Supersport számára egy tizenöt perces bemelegítő edzéssel indult. A Complus SMS Racing csapata és magyar versenyzőjük néhány tegnap eltervezett változtatást próbált ki motorján az előrelépés jegyében, azonban mivel a tapasztalatok más irányt mutattak, ezért a tegnap használt setuphoz tértek vissza Németh Balázs motorján. A H-Moto Team pilótája egyébként a harmincegyedik pozícióban zárta a bemelegítő tréninget.

A futam magyar idő szerint kora délután fél háromkor vette kezdetét, a 24 éves budapesti motoros pedig a harmincadik rajtkockából vágott neki a kereken húsz körös versenynek. Balázs már egyből a start után nyerni tudott pár helyet, majd a futam során végig harcban állt a vele hasonló tempón levő pilótákkal. Az utolsó körökben a huszonharmadik hely megszerzése lett volna a reális cél a Hondával versenyző pilótának, azonban sajnos három körrel a leintés előtt a váltókar meghibásodása miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Németh Balázs és csapata legközelebb az olaszországi Imolában gurul majd pályára, június utolsó hétvégéjén.

A portimaói Supersport verseny másik két magyar résztvevője közül csak Tóth Imre ért célba a huszonharmadik helyen, mivel Talmácsi Gábor – Németh Balázshoz hasonlóan – technikai gondok miatt feladni kényszerült a küzdelmet. A Superstock1000-ben szereplő Győrfi Alen számára csakugyan pechesen ért véget a hétvége, hiszen ő bukott kategóriája versenyén. Bízunk benne, hogy a soron következő imolai fordulón már valóban honfitársaink mellé áll majd a szerencse.

Németh Balázs:- „A reggeli bemelegítő edzés során kipróbáltunk néhány új dolgot a motoron, azonban végül úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a szombati időmérő előtt használt beállításokhoz. A versenyen a rajtot követően tulajdonképpen azokkal harcoltam, akik a rajtrácson is körülöttem helyezkedtek el, azonban a futamot sajnos nem tudtam befejezni, mivel nem sokkal a vége előtt tönkrement a váltókar a motoromon. Egészen addig többé-kevésbé pozitívan alakult a viadal, habár sajnos nem tudtam olyan jó köröket motorozni, mint szerettem volna. Nekem és a csapatomnak is az volt a cél, hogy előrébb zárjak, de ez most nem sikerült. A soron következő imolai helyszínt szeretem és tavaly sikerült is ott egy jó eredményt elérnem, azonban idén minden bizonnyal nehezebb dolgom lesz. A motoromon nem várható nagyobb fejlesztés, illetve változtatás, így jelentős előrelépésben nem reménykedhetünk, ez a realitás. Ettől függetlenül persze bízom a jobb folytatásban.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*