A turizmus versenyképességét erősítő együttműködést kötött a Magyar Turisztikai Ügynökség és az IBM

A startupok piacra jutását segíti az a keretmegállapodás, amelyet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és az IBM írt alá a Turizmus Világnapján, 2016. szeptember 27-én. A Turizmus Világnapja alkalmából szervezett sajtótájékoztatón átadták az Erzsébet téren elhelyezett #helloHungary élménypontot és több ígéretes, az IBM által felkarolt „korai fázisú vállalkozás” is bemutatkozott.

 

 dsc_4828

Az állami irányítás alatt álló turizmus területén az elmúlt hónapokban nemcsak szervezeti, hanem szemléleti megújulás is történt. Elsődleges cél az ágazat versenyképességének növelése, amely elképzelhetetlen az innovációk elősegítése nélkül. Az újszerű ötletek, fejlesztések kezdeti felkarolását az állam olyan befektetésnek tekinti, mellyel új piacokat teremt. Ezáltal pedig olyan munkahelyek jönnek létre a turisztikai ágazatban, melyek magas hozzáadott értéket képviselnek – mondta az eseményen dr. Bienerth Gusztáv. A turizmussal kapcsolatos állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos hozzátette: újabb gazdasági sikertörténeteket várunk attól a megállapodástól, mely az információtechnológiai óriás IBM-mel jött létre.

Az IBM immár 80 éve van jelen Magyarországon és támogatja azon törekvéseinket, melyek a kormányzati és az üzleti szféra hatékonyságának fejlesztésére irányulnak.

 dsc_5106

Az évek során az IBM olyan innovációs ökoszisztémát hozott létre hazánkban, mely sikeresen összefogja a kezdeti fázisú, illetve az érett vállalkozásokat, a fejlesztőket és a felsőoktatásban tanulókat. Mindezt annak érdekében, hogy együttműködjenek, új lehetőségeket ismerjenek meg, új kapcsolatokat és innovációkat hozzanak létre. Hiszünk abban, hogy ez az ökoszisztéma a turizmus számára is óriási lendületet adhat, hogy meglovagolja napjaink digitális hullámát – jelentette ki Pongrácz Ferenc, az IBM Magyarország délkelet-európai üzletfejlesztési igazgatója tolmácsolva Szalay Péter, az IBM Magyarország ügyvezető igazgatójának üzenetét. Az IBM ehhez olyan kezdeményezéseket kínál a turizmust is forradalmasító hazai startupoknak, mint a Global Entrepreneur Program. Ezzel az IBM úgy nyújt támogatást világszerte a helyi innovatív közösségeknek, hogy az IBM Cloud-on keresztül mentori segítséget ad, és hozzáférést biztosít a fejlesztési eszközökhöz, felhőszolgáltatásokhoz.

Az IBM-mel megvalósuló partnerség révén a magyar kreativitás még inkább a turizmus szolgálatába állítható. Ebben a Magyar Turisztikai Ügynökség is példát kíván mutatni, többek között azzal, hogy az iparág internetes vívmányait még inkább beépíti marketingkommunikációs eszköztárába.

A sajtótájékoztatón bemutatták a #helloHungary elnevezésű installációt. Az Erzsébet téren elhelyezett újszerű, multifunkcionális tájékozódási- és élménymegosztó pont a városlakókat és az idelátogató turistákat fogja szolgálni, jelképezve egyúttal az ügynökség digitális innováció iránti elkötelezettségét is. A #helloHungary-élménypont érintőképernyőin innovatív módon turisztikai információkhoz lehet hozzájutni. Frissen szerzett benyomásaikat az érdeklődők pedig az ingyenes WiFi szolgáltatásnak köszönhetően azonnal meg is oszthatják. A digitális élménypont a belváros új attrakciójaként szeptember 27-től előre láthatóan az év végéig elérhető és a tervek szerint folyamatosan új szolgáltatásokkal bővül.