A közmédia élen jár az árvízi védekezésekkel kapcsolatos tájékoztatásban

A közmédia jelentősen megnövelte televíziós híradásainak időtartamát és a hírek megjelenésének számát, így a korábbiaknál jóval nagyobb közönséghez jutottak el az árvízi hírek. A legkritikusabb napokon az elért közönség nagysága meghaladta a napi 3 millió főt.  Az MTVA online felületei is átlagon felüli nézőszámot tudhatnak magukénak. A hirado.hu vasárnap több mint egymillió oldalletöltéssel járult hozzá az árvízi tájékoztatáshoz.  

A közmédia négy tévéadóján (M1, M2, Duna, Duna World) egy „átlagos” héten hétköznaponként 22-23 alakommal látható rövidebb-hosszabb híradó, míg hétvégén általában ennél néhány alkalommal kevesebb, 13 hírműsor jelentkezik.

Az árvízi védekezésről, a legfontosabb tudnivalókról a közmédia kiemelt súllyal tájékoztatott: jelentősen megemelkedett mind a híradások gyakorisága és darabszáma, mind pedig a tájékoztatás hossza. Míg a 22. héten a négy tévéadó összesen 30,5 órában sugárzott híreket, addig a 23. héten összesen 47,5 órában (55%-kal több időtartamban) jelentkeztek a hírműsorok.

Az elmúlt héten, az M1-en, a Dunán és a Duna Worldön csatornánként naponta 7-8 alkalommal jelentkezett a közmédia árvízi hírszolgáltatással, az M2-n pedig a hét második felétől nőtt a hírműsorok száma napi 3-5 alkalomra.

A megnövekedett időtartam és a megjelenések számának a gyarapodása jelentősen növelte azok számát is, akik a közmédia révén értesültek az árvízi helyzet legfrissebb híreiről. Míg pl. május utolsó hetében a közszolgálati tévéadók hírműsoraira egy átlagos napon 1,8 millió néző kapcsolt oda, addig a legkritikusabb napokon, múlt péntektől vasárnapig az elért közönség nagysága kétharmadával nőtt, és meghaladta a napi 3 millió főt. A három napon összesen a lakosság több mint fele (53,1%-a) kapcsolt oda a közmédia valamely tévéadójának híradására: ez összesen több mint 4,8 millió nézőt jelent a három nap alatt.

A kiemelt nézői érdeklődést mutatja az is, hogy az említett három napon önmagában az M1 hírműsorainak elérése is jelentősen, több százezer fővel meghaladta a kereskedelmi adók hírei által elért szintet. (Forrás: Nielsen Közönségmérés. Vizsgált időszak: 23. hét, viszonyítási időszak: 22. hét)

 

Az MTVA online felületeinek olvasóinak fokozott érdeklődése már a német és osztrák áradásokról szóló beszámolók (videó, kép, hír) idején is érezhető volt, de a látogatottság ugrásszerű növekedése akkor következett be, amikor a kormány június 4-én elrendelte a veszélyhelyzetet. A statisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a hirado.hu látogatottságának csaknem 30 százalékos növekedéséhez rendkívüli mértékben hozzájárult a felhasználók „híréhsége”.

A percről percre hírfolyamnak, a képgalériáknak és videó összeállításoknak köszönhetően az oldalletöltések száma bizonyos napokon megduplázódott. (Forrás: Webaudit, MTVA Új média)

Az MTI a magyarországi árvízi veszélyhelyzet múlt keddi bejelentése óta több mint kilencszáz tudósítást jelentetett meg a természeti csapásról. A naponta legalább száz hír között helyszíni beszámolókat, összefoglalókat és külföldi híradásokat is olvashattak a felhasználók. Az MTI fotókiadásában múlt szerda óta 1105 felvétel jelent meg a magyarországi árvízről, és 339 fotó a külföldi árvizekről.

A vasárnap 8.00 órakor indult országos lefedettségű Árvízvédelmi Rádió, mindezidáig 70 órányi élő műsorban foglalkozott a kialakult vészhelyzettel, így a Kossuth Rádió hírműsoraival együtt a közmédia rádióhallgatói eddig több, mint 100 órányi, többnyire élő, saját gyártású műsorban tájékozódhattak hitelesen és gyorsan a Dunán levonuló történelmi árhullám elleni védekezés aktuális híreiről.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*