„Nyár, dinnye, Szeletem” – indul a dinnyeszezon

LGy_MTZrt_AMvezighIdén nyáron a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében promóciós kampány indul a zamatos hazai görög- és sárgadinnye népszerűsítésére. A kampány indulását közösen jelentette be Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója és Ledó Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeb) elnöke. A dinnyeszezon kezdetére időzített promóciós kampány keretében különböző időpontokban, több helyszínen meg is lehet kóstolni a hazai zamatos gyümölcsöket.

 

– Hazánkban jelenleg egy ember évente átlagosan 15 kg dinnyét fogyaszt. Ha mindenki csak egyetlen dinnyével fogyasztana többet, akkor azzal nemcsak egészségünket védenénk, hanem sokat tennénk a hazai gazdálkodók helyzetének erősítésére is – mondta el beszédében Nagy István, az FM parlamenti államtitkára.

– A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága fontosnak tartja, hogy mindig a szezonális termékeket népszerűsítse, ez esetben a dinnyefogyasztás ösztönzése a cél. Ez azért is fontos, mert hazánkban mintegy tizenegyezer család foglalkozik dinnyetermesztéssel. A fogyasztók minél szélesebb rétegét szeretnénk elérni, így a hagyományos, áruházi kóstoltatásokon túlmenően különböző fesztiválokon is megjelenünk, valamint két balatoni Erzsébet táborban is osztunk dinnyét a négyhetes kampány ideje alatt. A táborlakók június 29. és július 21. közötti időszakban hétfői és keddi napokon kóstolhatják meg a gyümölcsöket. Az MT Zrt. a dinnyeszezon ideje alatt a felhőtlen szórakozás közben a fesztiválozó közönséggel is megismerteti a hazai dinnyék különleges és friss zamatát. Kóstoltattunk már sárgadinnyét a Karcagi Birkafőző Fesztiválon, a görögdinnyét pedig többek között a Tiszafüredi Halas Napokon, július 11-12-én ízlelhetik meg a program résztvevői – ismertette a kampány részleteit Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

A promóció fontos eleme, hogy a CBA üzletlánc áruházaiban is lehetőség lesz a termékek megkóstolására. – Már a vásárlás helyén fel kell hívni a figyelmet arra: ha tehetik, a vásárlás során a hazai terméket részesítsék előnyben – hangsúlyozta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Ledó Ferenc, a FruitVeb elnöke is örvendetesnek tartja, hogy folyamatosan nő a dinnyefogyasztás hazánkban, és hangsúlyozta: jó hír, hogy a kedvező időjárásnak köszönhetően idén különösen jó termés várható mind sárga-, mind görögdinnyéből.

A magyar dinnye beltartalmi értéke kiváló, termesztésének évszázados hagyományai vannak. 2002-ben Magyarország volt a világ harmadik legnagyobb görögdinnye-exportőre, a következő évek negatív folyamatai miatt a 9 ezer hektáros termőterület a felére csökkent. Ezt a negatív tendenciát állította és fordította meg a 2011-ben indított nemzeti dinnyeprogram.