Évi 500 millió euróval járul hozzá Bécs a tömegközlekedés finanszírozásához

  1. január 1-jén lép életbe és 15 évre szól a bécsi tömegközlekedés jövőjét biztosító új finanszírozási szerződés, amelyről a napokban döntöttek az osztrák fővárosban. Egymilliárd utas és 40 százalékos részesedés a cél 2020-ra.Mit den Öffis in den Frühling

 

A bécsi közgyűlés pénzügyi bizottsága 2015. április 13-án fogadta el a bécsi tömegközlekedés finanszírozásáról szóló új szerződést, amely alapján Bécs Városa 2017-ben 500 millió euróval járul hozzá az osztrák főváros tömegközlekedésének fenntartásához és fejlesztéséhez. Ezt követően a támogatás összegét évente újratárgyalják. Ha a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien nem teljesíti az adott évre vállalt kötelezettségeket, kevesebb pénzre számíthat, felülteljesítés esetén viszont jutalom üti a markát.

Linie 1

A támogatást a Wiener Linien nemcsak a közlekedési infrastruktúra üzemeltetésére és fenntartására, de bővítésére is fordíthatja. Szintén az ő feladata a járművek és megállók takarítása, a jegyek és bérletek értékesítése és ellenőrzése, a síkosságmentesítés valamint a járművekben és az állomásokon a videókamerás felügyeleti rendszer biztosítása.

Bécs Városa az anyagi hozzájárulásért cserébe a tömegközlekedés további fejlesztését és optimalizálását várja változatlanul magas szolgáltatási színvonal mellett. A cél, hogy 2020-ra elérjék az egymilliárdos utasszámot és a tömegközlekedés részesedése a város közlekedésében 40 százalékot tegyen ki.

A Wiener Linien saját bevételekből jelenleg a működéshez szükséges költségek 60 százalékát tudja előteremteni, a többi forrást Bécs Városa biztosítja a 2002-es finanszírozási szerződés alapján. Ha a város nem járulna hozzá a tömegközlekedés finanszírozásához, kétszer annyiba kerülnének a bérletek és jegyek az osztrák fővárosban.