A BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban

A bajor vállalatcsoport egy év alatt 38,4 százalékkal növelte tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinak globális értékesítését, amellyel megszilárdította piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai innovációk kifejlesztése terén. A BMW Group célja, hogy 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépje a félmilliós darabszámot.

bmw

A BMW Group világszerte több mint 140 000 darab hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt) gépkocsit értékesített 2018-ban, amellyel még tovább erősítette piacvezető pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás területén. A 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell 38,4 százalékkal több, mint amennyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit a müncheni központú vállalatcsoport 2017-ben globálisan értékesített.

„A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013-as világpremierje óta a BMW Group töretlen lendülettel növeli hálózatról tölthető modelljei eladási mutatóját. Azzal, hogy 2018-ban több mint 140 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új autót adtunk át ügyfeleinknek, ismét teljesítettük a tavalyi év elején kitűzött ambiciózus célunkat” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „E nagyszerű eredmény és az igen jelentős piaci részesedésünk igazolja, hogy modelljeink pontosan azok a járművek, amelyekre ügyfeleinknek szükségük van. Egyértelműen látjuk, hogy azokban az országokban, ahol az elektromos mobilitás térnyerését megfelelő infrastruktúra és különböző állami támogatások segítik, az emissziómentes közlekedés rövid időn belül társadalmi normává válik. Biztos vagyok benne, hogy az idei év végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépi a félmilliós darabszámot, amely az elkövetkező évekre tervezett újdonságaink bevezetésével ugrásszerű növekedésnek indul majd” – tette hozzá Harald Krüger.

Piacvezető

A BMW Group Európában értékesíti legtöbb, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, 2018-ban a hálózatról tölthető BMW és MINI gépkocsik több mint 50 százaléka az öreg kontinensen talált gazdára. 75 000 darab új autójával a bajorországi vállalatcsoport egyértelmű piacvezetőnek számít Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében, több mint 16 százalékos abszolút piaci részesedést élvezve. A BMW Group hazai piacán, Németországban a vállalatcsoport minden ötödik modelljét tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelve adja el. A hálózatról tölthető gépkocsik globális piacán a BMW Group több mint 9 százalékos részesedést élvez. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik értékesítése tekintetében a cég legnagyobb önálló piacának az Egyesült Államok számít, ahol 2018-ban több mint 25 000 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára. Ez a szám a vállalatcsoport globális zöldautó-eladásainak 7 százalékát teszi ki. Az Egyesült Államok legkelendőbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautója a tavalyi évben a BMW 530e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km)* modell volt.

Egyre nagyobb piaci részesedés

A világ elsőszámú prémiumautó-gyártójaként számon tartott BMW Group folyamatos sikertörténetében az elektromos mobilitás egyre nagyobb térnyerése meghatározó jelentőséggel bír. Amíg 2017-ben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítésének 4 százalékát tették ki, addig 2018-ban ez a szám már 6 százalékra emelkedett.

Stratégiai alappillér

Az elektromos mobilitás a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére, az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások mellett. 2018-ban a bajorországi vállalatcsoport rekordösszeget invesztált be a jövőbe mutató járműtechnológiák kutatás-fejlesztési részlegeibe, amellyel kapcsolatban Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a következőképpen nyilatkozott: „Szigorú alapelvek mentén ragaszkodunk vállalati stratégiánk módszeres alkalmazásához, miközben széles körben fektetünk be a jövő járműtechnológiáiba. Az elektromos mobilitás területén megerősített piacvezető pozíciónk elérésére koncentrált hangsúlyt fektettünk. 2018 e tekintetben is kimagasló esztendő volt, számos új stratégia együttműködés bejelentésével és néhány kulcsfontosságú újdonság leleplezésével.”

2018: a legfontosabb mérföldkövek

FEBRUÁR: A BMW Group bejelentette, hogy egy közös vállalkozás útnak indításaként „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Az együttműködés elsődleges célja a közös kutatás-fejlesztés és a tisztán elektromos meghajtású MINI modell helyi gyártásának előkészítése. A döntés stratégiai elvek mentén született meg, kihasználandó a MINI modellben rejlő potenciált. A BMW Group a prémium autópiac jövőbeni központjaként tekint Kínára, amely az elektromos mobilitás tekintetében már most a legaktívabb ország a világon, és mint ilyen, hatalmas lehetőségeket rejt. A MINI tökéletes választást jelent a piacon, a modell helyi gyártásával pedig a brit prémiumgyártó négykerekű kedvence minden korábbinál vonzóbbá válik a térségben.

MÁRCIUS: A BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger a 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon megerősítette a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó sorozatgyártású változatának érkezését. A BMW i4 gyártása 2021-ben veszi kezdetét Münchenben.

ÁPRILIS: A BMW Group a 2018-as Kínai Autószalonon leleplezte a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljét előrevetítő BMW Concept iX3 tanulmányautót. A Kínában készülő, sorozatgyártásban kínált modell a BMW Group összes piacán elérhető lesz majd, a tervek szerint 2020-tól.

MÁJUS: A BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm /km)* világpremierjével ledobta tetejét a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautója. 2018-ban a BMW i8 ezzel 24 százalékkal növelte egész éves eladási mutatóját a 2017-es esztendőhöz képest.

JÚLIUS: A BMW Group egy négymilliárd euró összértékű, hosszú távú szerződést írt alá a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) vállalat oldalán, akkumulátorcellák előállításáról. A szerződés meghatározó tényezőként járult hozzá a CATL azon döntéséhez, hogy a világ legfejlettebb akkumulátorcella-gyártó létesítményét Németországban építse fel. 2021-től a BMW Group dingolfingi gyárában napvilágot látó BMW iNEXT modellhez a németországi Erfurt városában felépülő, új CATL-létesítmény szállítja majd az akkumulátorcellákat. A BMW Group ezzel Németországon belülre integrálja elektromos mobilitásra szakosodott teljes értékláncát, az akkumulátorcella-előállítástól egészen a modellek végső összeszereléséig.

SZEPTEMBER: A világsajtó első ízben vethetett pillantást a BMW Vision iNEXT tanulmányautóra, amely a bajorországi vállalatcsoport leendő zászlóshajójaként és iránymutatójaként egy modellben egyesíti a jövő járműtechnológiáinak esszenciáját. A BMW Vision iNEXT az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe, a vezetőt helyezve a középpontba, az új „Kedvenc Hely” kínálatával kecsegtetve. A modell a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációjára épül, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal.

OKTÓBER: A BMW Group bejelentette, hogy a Northvolt és a Umicore vállalatokkal együttműködve, egy közösen létrehozott technológiai konzorcium keretében dolgozza ki Európában a hálózatról tölthető gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorainak minden részletre kiterjedő értékláncát és hosszú távon fenntartható életciklusát. Az elektromos mobilitás térnyerésével a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiák iránt egyre intenzívebb kereslet mutatkozik, az iránymutató partnerség célja így továbbá egy felelős nyersanyag-kitermelésre és innovatív gyártási technológiákra épülő, több lépcsőben újrahasznosítható akkumulátorfejlesztő és -előállító termelési hálózat létrehozása, a fejlesztéstől kezdve, a tömegtermelésen át, egészen az újrahasznosításig.

NOVEMBER: A BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztésével világpremierjét ünnepelte az új, 120 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 és BMW i3s modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 / 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)*. A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt nagyfeszültségű akkumulátorának tárolókapacitása – és ezzel párhuzamosan hatótávolsága – megduplázódott. Hétköznapi használatban a két modell a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 260 kilométer megtételére képes. Figyelemre méltó teljesítmény, hogy világpremierje óta a BMW i3 évről évre megdönti saját, előző esztendőben elért értékesítési eredményét és magasan meghaladja a hálózatról tölthető modellek eladási mutatóit. A modell 2018-ban 11 százalékkal szárnyalta túl saját, előző évi eladási eredményét.

NOVEMBER: A törökországi Karsan Automobil menetrend szerint közlekedő, belvárosi forgalomba tervezett „Jest electric” autóbuszaiban a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai dolgoznak. A partnerséget a BMW Group és a Deutsche Post között gyümölcsöző együttműködés előzte meg, amelynek keretében a Deutsche Post százszázalékos leányvállalataként működő Streetscooter GmbH zéró emissziójú haszongépjárművei a BMW i divízió akkumulátortechnológiáját alkalmazzák. A jövőbe mutató innovációnak köszönhetően a cégcsoport munkatársai napról napra anélkül tudják tisztán elektromos meghajtással és károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíteni a leveleket és a csomagküldeményeket, hogy az esetlegesen közbeiktatott járműtöltések miatt be nem tervezett megállásokra kényszerülnének.

2019: a legfőbb újdonságok

A BMW Group 2019-ben számos új, hálózatról tölthető modellről rántja le a leplet, így többek között a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatának új generációjáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 23,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km)* és az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 litertől / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km)* is. Ezen modelleket a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiájának legújabb generációja mozgatja majd, amely a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. 2019-ben a tisztán elektromos MINI is világpremierjét ünnepli, a modell a nagy-britanniai Oxfordban készül majd.

Előretekintés hosszabb távon

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt világpremierjével a BMW Group idejekorán az elektromos mobilitás úttörőjévé érett. 2021-re a bajorországi vállalatcsoport öttagúra bővíti fel tisztán elektromos meghajtású modelljeinek portfólióját: a BMW i3 mellett elérhető lesz a tisztán elektromos MINI, a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT is. 2025-re a bajor prémiumgyártó minimum tizenkét tagúra bővíti a palettát. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellekkel kiegészülve akkor a BMW Group hálózatról tölthető sorozatában nem kevesebb, mint 25 különböző modell lesz megtalálható.

Mindez a BMW Group rendkívül rugalmas járműszerkezeti megoldásainak és hasonlóan rugalmas gyártási hálózatának köszönhető. A müncheni központú vállalatcsoport a közeljövőben egyazon gyártósoron képes lesz tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt és belsőégésű erőforrással dolgozó hajtásláncok sorozatgyártására. Az elektromos mobilitás gyártási folyamatokba integrálásával a bajor prémiumgyártó minden korábbinál gyorsabban tud majd reagálni a hálózatról tölthető modellek iránt jelentkező ügyféligényekre. A vállalatcsoport tervei szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és MINI modellek száma a félmilliós darabszámot is átlépi.

A BMW Group már gőzerővel dolgozik a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik szívét adó hajtásláncok ötödik generációján, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor minden korábbinál hatékonyabb együttműködését hozza el a jelenbe. A hálózatról tölthető hajtáslánc egyik legnagyobb előnye, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesíti, a technológia így kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, jelentős költségeket takarít meg. A megoldás másik nagy előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé. A BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a BMW iX3 terepjáróban ünnepli világpremierjét, 2020-ban.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.