Zajlik a V4-csúcstalálkozó előkészítése

A Visegrádi Együttműködés soros elnöke június 30-ig Magyarország, így hazánk nemzeti turisztikai marketingszervezete, a Magyar Turizmus Zrt. hívta meg a társszerveket zárszámadásra, illetve a 2014. évi közös tervek véglegesítésére Budapestre január 9-10-ére.

v4_logoAz esemény egyúttal a Visegrádi Négyek állami vezetői részére szervezett budapesti csúcstalálkozó előkészítésére is szolgált, amelyet február 4-én és 5-én rendeznek. A magas szintű találkozó alkalmával az aktuális kérdések megvitatása mellett sor kerül a turisztikai marketingszervezetek 2014. évi közös marketingtervének aláírására is.

A múlt heti rendezvényt követően Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes elmondta: az idei tervekben az együttműködő felek költséghatékonyságra való törekvése látszik. Az előző évekhez képest kevesebb az akciók száma, azonban azok nagyobb egyedi költségvetéssel, a piacon jobban látható módon fognak megvalósulni. Elmondta továbbá, hogy a magyar fél egy nagyobb termékfejlesztési projekttel készül az elnökség átadására Szlovákia számára. A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozta, ezért a magyar elnöki ciklus lezárásaként megjelenik a magyar GPS Cityguide Kft. által okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új „V4-es” csomagja is. Az egyikben a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi lesznek elérhetőek cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd. Utóbbi a hatékonyságmérés eszköze is lehet, hiszen a vásárokon kapott QR-kód segítségével indított ingyenes letöltések száma követhető.

A “Visegrádi Együttműködés” országainak turizmusmarketingért felelős szervezetei tíz éve folytatnak szoros együttműködést a távoli piacokon. Közös marketingtevékenységük középpontjában azok az országok állnak, amelyek elérése a nagy földrajzi távolságok miatt nehézkes és igen drága. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót ezeken a célpiacokon, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét. Ezen elv alapján bonyolítanak le közös turisztikai invitatív akciókat például Brazília, Szingapúr, Ausztrália, egyes FÁK országok és India területén.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*