WTCC 2014, 1-2. forduló: Citroen fölény az időmérőn, Michelisz a nyolcadik

A FIA Túraautó-világbajnokság idei első, új rendszerű időmérőjét bonyolították le a mai napon. A Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert a nyolcadik, míg az első három helyen az idén debütáló Citroen triója végzett Lopez, Muller, Loeb sorrendben.

A versenyhétvége az új szabályok értelmében egy teszttel kezdődött, amit Oroszország kivételével, mindenhol megrendeznek, így Michelisznek és a csapatnak további lehetősége nyílt ismerkedni az autóval.
A ma délelőtti második szabadedzésen kisebb technikai akadályok hátráltatták a magyar pilótát, aki idő előtt volt kénytelen félbeszakítani az edzést. Nála sokkal rosszabbul járt az olasz Tarquini, akibe úgy beleszállt a honfitárs Morbidelli, hogy feladni kényszerült az egész hétvégét.
Q1: Az időmérő első harmada ideális időjárási körülmények között zajlott, csupán a mezőny számára jött hirtelen hőség okozhatott nehézséget. Öt perc késés után hangyabolyként éledt föl a 2014-es WTCC mezőnye és rontott ki a boxok előtti területről. Innentől kezdve a taktika vette át az irányítást, és senki nem mehetett biztosra. Michelisz a 9-dik helyen zárta a Q1-et, bár megpróbált szélárnyékot fogni az angol Huff-fal és a portugál Monteiroval, de nem sikerült megjavítania a második, jobb mért körét. Az etapot végül előbb leállították, mert cseh Peter Fulin a falba csapta a SEAT-ját.
Q2: A második körbe a legjobb tizenkettő került be. Michelisz új gumikon próbált meg minél jobb időt futni. A gyors köre után újból friss gumikat kapott, de csak előre és a gyors kerékcsere után már újból a pályán volt. Idejét nem tudta megjavítani. Végül a nyolcadik helyen zárta a második részt, így nem került be a Q3-ba.
Q3: Mindenki meglepetésére az argentin Lopez megverte a több bajnoki címmel rendelkező csapattársait.
Az eredmények az alábbi linkre kattintva elérhetőek:
Michelisz Norbert:
Körülbelül ott vagyunk, ahová számítottam magunkat.Lett volna lehetőségem javítani a Q2 végén, de a mérnökömmel, Bári Gergellyel úgy döntöttünk, hogy nem megyek még egy gyors kört, mert maximum a hetedik helyig tudtam volna feljönni. A rajtprocedúra szemszögéből nézve nem biztos, hogy ez jobb lett volna nekem. Elégedett vagyok, mert nagyon sokat teszteltünk az autóval, sok információval gazdagodtunk. Ennek a hétvégének az a fő feladata, hogy minél jobban megismerjük az autót és minél több információ birtokában vágjunk neki a következő versenyeknek. Örülök, hogy az első tíz közé kerültem, ez volt a második fontos szempontunk a hétvége előtt és teljesítettük.