Vida Beni: Abszolút győzelem!

Beni élménybeszámolója a Pannonia-Ring-i Histo Cup versenyről, amit megnyert!

Sziasztok!

Életem második formulaautós hétvégéjén sikerült a győzelem a nemzetközi Histo Cup mezőnyében, ahol a Formula Renault 2.0 (FR2) mellett FR1 és F3 Dallara formaautók is rajthoz álltak.
Ezúttal is a Kermor Motorsporttól kaptam lehetőséget, amiért nem győzök elég hálás lenni – így vágtunk neki a versenynek a Pannonia-Ringen.

A korábbi teszten, amikor először ülhettem az autóba, mindössze hat kört tudtam teljesíteni itt, a Pannonia-Ringen. A nap végén – mivel ugye végig takarítottuk az egész délutánt, miután lecsúsztam a vizes pályáról, és a fél sóderágyat összeszedtem az autóval – valami emlék azért maradt a pályáról.

A pénteki napon 4×20 percem volt, hogy megtaláljam a pályát, önmagamat és az autót. Ami nehezítette a helyzetet, hogy az edzések felénél mindig jött a piros zászló – kicsúszások vagy műszaki hibák miatt –, így kb. 6–8 kört tudtunk teljesíteni etapokként.

A szombati időmérőre úgy döntöttünk, hogy használt (40–50 körös) gumival megyek, és a versenyt is ezzel teljesítem. Mivel alig volt bennem kör, gyűljön csak a kilométer… A középmezőnybe, a nyolcadik helyre kvalifikáltam, ami nem volt negatív számomra, hiszen sok körös gumin voltam – ez így normális.

A rajtom jól sikerült, de a versenytársak elgyorsultak mellettem. Éreztem, hogy nem úgy halad előre az autó, ahogy kellene, és a verseny közben szélárnyékban sem tudtam igazán közeledni. Az 5–6. körben meg is csúszott a kuplung, így ki kellett állnom a boxba. Egy gyors javítás után még három kör volt hátra a versenyből – visszamentem tesztelni. A köridők már jók voltak, pár tizeddel voltam az élmezőny versenytempója mögött. Ez biztató volt vasárnapra.

Vasárnap végre felkerültek az új gumik!
Kezdtem megérezni, mit is kell csinálni az autóval, nagyjából hol vannak a határok – szerintem (amúgy rengeteg van még benne). Sokáig abszolút első időm volt, az utolsó pillanatokban ugrottak be elém. Így a harmadik helyről várhattam a rajtot.

A rajt nagyon szoros volt, de meg tudtam tartani a helyemet, rátapadtam az első kettőre – „kampó beakaszt”! Tudtam, hogy gyorsabb leszek náluk. Éreztem az autón, hogy jó az egyensúlya, a kuplungprobléma is megszűnt, haladt előre, ahogy kell. A versenytávot beosztva, a versenytársakat nyomás alá helyezve vettem át az abszolút első helyet, majd meglógtam, és megnyertem életem második formaautós versenyét!

Gratulálok a csapatnak a hétvégi eredményhez!