Versenyszezonukról kérdeztük a Sződy fivéreket

7 év Trabantos időszak, majd 7 év Suzukis korszak után a Sződy fivérek autót és kategóriát váltottak 2018-ban. Belevágtak az ismeretlenbe, hiszen sem az Opel Tigrát, sem a széria 3-as kategóriát nem ismerték. De kellett a kihívás, kellett az új megtapasztalás. Dobogón ugyan nem végeztek év végén, de jobban teljesítettek, mint tervezték ez év elején. A versenyszezonról mesélnek…

Amdala.hu: Üdvözöllek Benneteket! Vágjunk a közepébe. Hogy sikerült ez a versenyszezon?

Sződy Szabolcs: Szervusztok, üdvözlünk mindenkit! Összegezzük most az évünket. Az autó és kategóriaváltást már tavaly, azaz a 2017-es versenyszezon kezdetekor terveztük, hiszen ez fontos döntés. Így időt szántunk rá, miközben még a Suzukival róttuk a versenyközöket. Aztán kiválasztottuk a megfelelő autót az év végén és idénre elkészült. Több évre tervezünk, ezért sok szempont alapján kellett döntenünk. Így jó néhány év után a széria 1-es (0-1000 köbcentiméter közötti) kategória után az erősebb széria 3-as (1401-1600 köbcenti közötti) kategóriát választottuk.

Versenyautónkat bemutattuk kisebb körben a sajtó, a partnerek és támogatók részére is, de még nem tudtunk semmit mondani róla. Hiszen nem indultunk előtte versenyen a Tigrissel.

Amdala.hu: Aztán jött az első verseny …

Sződy Zsolt: Pontosan. Elindult a szezon a kiskunlacházi versennyel. Tapasztaltunk, teszteltünk, még esőben is mentünk. Jól indult az év. Azonban pontosan még nem tudtunk megmondani, mit tud az autó és mit tudunk vele mi elérni. De pontokat szereztünk, nem volt hiába semmi, lévén ez nyitófutam volt.

Amdala.hu: A többi futamon hogy alakultak az eredmények?

Sz. Szabolcs: Alapvetően nem siettünk, nyárra sejtettünk egy nagyobb, komolyabb gyorsulást. Így is lett. Megérkeztek a versenygumik a második futamra, Kakucsra. Kalocsa után Nagyatádon már felfértünk a dobogóra is. Erre nem számítottunk idén, de nagyon örültünk neki, hogy már az ötödik futamon megszereztük. Jól állították össze a Szervezők a versenynaptárat, mindenkinek volt könnyebb vagy éppen kedvenc pályája. Számunkra, illetve az autónknak inkább az épített pályák jöttek jól, de itt van ellenpéldának Nagyatád, ami egy utcai ralipálya volt és jól mentünk rajta. Ráadásul először jártunk ott.

Amdala.hu: Mennyire szoktátok meg az új autót?

Sz. Zsolt: Fokozatosan, de elég hamar. Nem sokat vezettük versenyszezon előtt, így igazából a pályán mutatta meg a 106 lóerő, hogy mit tud, és mi mit tudunk vele. Tapasztaltunk, tanultunk és fokozatosan összeszoktunk.

 

Amdala.hu: Mennyire kötődtök az Opelhez?

Sz. Szabolcs: Alapvetően nem tartozott kiemelten a kedvenc autómárkáink közé. Mindkettőnknek főleg gyerekkorunkban más márkák és más autók tetszettek. Viszont én Opelekből vezettem eddig a legtöbb fajtát, szám szerint nyolcfélét. Volt ezek között Astra, amin például vezetni is tanultam anno. De Angilában jobbkormányos Astrát és Corsát is vezettem már, Opel Adam-ot meg itthon. Illetve egy Opel Lotus formula versenyautót is tesztkörökön.

 

Sz. Zsolt: Nekem az utcára egy Astrán van, ami egyben szervizautónk is a versenyekre. Régebben meg nagyon szerettem az Astra Kupát, így már figyelgettem a versenyeken is ezeket az autókra. Németországban látogatói voltunk egy Opel versenyautókat építő cégnek. Édesapánknak is volt egy öreg Opel Rekordja, nagyon szép és nagy autó volt. Tehát van múltja a márkának az életünkben.

 

Amdala.hu: Kedvenc és kevésbé kedvelt futamotok 2018-ban?

Sz. Szabolcs: Számomra leginkább a kalocsai futam volt a legjobb. Pedig nem ott értem el a dobogós helyezést. De a verseny, a forró nyári hőség és a reptér hangulata mégis kellemes élmény volt. Nem különben a futam utáni sétarepülőzés. De természetesen a nagyatádi futam rögtön ott van mögötte.

 

Sz. Zsolt: Ha meg kell jelölni egy-egy futamot, akkor nekem az őszi Kakucs Ring volt a legjobb. Jól autóztam, megszereztem az év végi negyedik helyet, minimális különbséggel, azaz hat tizedmásodperccel. Mindezt a születésnapomon. Megemlíteném még Hatvant is, sok pontot gyűjtve egy klasszikus parkolós szlalompályán vezettünk.

 

Amdala.hu: Az erőviszonyok hogy alakultak idén?

 

Sz. Zsolt: Jó szezon volt, izgalmas, új és változatos. Sejtettük, hogy a Citroen Saxo-k verhetetlenek, de ezzel nagyjából tisztából voltunk. Viszont mi végeztünk rögtön utánuk idén. Autónk erős, jól ki lehetett autózni. A tömege több, mint a Saxo-ké, illetve lóerőben kevesebb a Tigra. De sportos, jól tervezett autó, pörgős motorral, jó úttartással. Nem beszélve az autó szép formájáról, ami nem utolsó szempont megjelenésben. Megszoktuk, megszerettük a vasat.

 

Amdala.hu: Szabolcs, ha idén választhatnál, az év végi helyezést vagy az idei kupát választanád kettőtöké közül?

 

Sz. Szabolcs: Továbbra is a megszerzett harmadik helyét járó kupát választanám. A Tigrával ez az első számunkra. Ez az eddigi 105. kupánk.

 

Amdala.hu: Jövőre…?

Sz. Szabolcs: Marad az autó és marad a kategória is. Meg van benne a kihívás, persze kell további fejlesztés az autónak. Partnereinkkel, támogatóinkkal egyeztetünk, egyeztettünk már. Folyamatban vannak a részletek is. Várjuk a jövő évi versenynaptárat. Annyit tudunk, hogy a tervek között szerepel egy egri futam is. De ezekkel érdemben majd januártól foglalkozunk az Ünnepek után a gyakorlatban.

Amdala.hu: Megjelenéseitek igen komolyak voltak idén.

Sz. Zsolt: Igen, ezért köszönet média háttereinknek, a meghívásoknak. Rádióriportok, tv-s megjelenések és a rendezvények, ahol részt vettünk és számunkra is élmények voltak. Köszönjük az egész éves segítséget támogatóinknak, partnereinknek, barátainknak és mindenkinek, aki a háttérben illetve az autó építésében, felkészítésében segített és dolgozott.

Amdala.hu: Gratulálok Nektek és sok sikert kívánok a felkészülésre! Még a szezon előtt találkozunk pár kérdés erejéig ismételten.

Sződy fivérek: Köszönjük szépen!

 

Fotó: Track Racing