Új PEUGEOT 508: A karakter jegyében

A Párizsi Autókiállításon mutatja be a PEUGEOT a stílusában és műszaki tartalmában egyaránt jelentős újításon átesett, és új motorokkal gazdagodott, megújult PEUGEOT 508-at. A nagy túraautó most még szemléletesebben illusztrálja a PEUGEOT modellek exkluzívabbá válását. A megújult PEUGEOT 508 már a márka eljövendő modelljeinek emblematikus stíluselemével, a jellegzetes új hűtőráccsal készült. Új felszerelések is kerültek az autóba: érintőképernyő, tolatókamera és holttérfigyelő rendszer. A takarékosságot és a teljesítményt ötvözik a modell választékában szereplő Euro 6 motorok: a 2,0l BlueHDi 150 BVM6 mindössze 105 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, ezzel méltán pályázik a szegmens legtisztább autója címre az azonos teljesítményszintű modellek között.A 2012 óta háromféle karosszériatípusban kapható 508 család most az új 2,0l RXH BlueHDi 180 EAT6 változattal bővül, amelyet 2014. szeptembertől kezdenek forgalmazni Európában.

 

Az image-hordozó és jövedelmező D szegmens

 

A PEUGEOT évtizedek óta jelen van a nagy túraautók szegmensében, a D kategóriában. A márka hírnevét és elismertségét hosszú idő óta a 4-és és az 5-ös sorozat modelljeinek sikere alapozza meg.

Az európai járműpiacon (30 ország) ez a szegmens körülbelül 1.500.000 eladást képvisel évente, ennek 45 százaléka szedán, 55 százaléka kombi. A bevezetése, 2011 eleje óta mindkét karosszériatípusban kapható PEUGEOT 508-nak sikerült bekerülnie a szegmens legjobbjai közé. Egy olyan kategóriában, amelyben hagyományosan a prémium márkák dominálnak, bár a « generalista » márkák modelljei komoly versenyt jelentenek, és immár az európai eladások 50 százalékát képviselik.

2012-ben a paletta a PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 változattal bővült, amely egy teljesen új kínálatot képvisel az allroad túraautók szegmensében. Ami az RXH megjelenésével csupán egy piaci rést képviselt, mára az új modellek érkezésével gyorsan fejlődő kategória lett. Ebben a csúcskategóriás mezőnyben a PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 továbbra is külön műfajt képvisel: a jellegzetes allroad formavilágot dízel-hibrid hajtáslánccal és sokoldalú felhasználási lehetőségekkel ötvözi, miközben a környezetvédelmi jellemzők terén a szegmens legjobbjaként ismerik el.

A vonzó külsejű és összetéveszthetetlenül egyedi PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 mostantól 2,0l BlueHDi 180 EAT6 szívómotorral is rendelhető, ami lehetőséget ad a szegmens ügyfélkörének bővítésére.

A márkatörténet legfiatalabb kínálata

 

A márka új « 8 »-as kínálatának legfiatalabb tagja, a PEUGEOT 508 remekül illusztrálja a márka minőséggel szemben támasztott igényességét, törekvését a modellek egyre feljebb való pozicionálására és a PEUGEOT image világszintű erősítésére. A Franciaországban és Kínában gyártott modellből a bevezetése óta eddig több mint 370.000 példányt értékesítettek. A PEUGEOT 508 első számú piaca 2013 óta Kína, amely a modell eladásainak több mint 36 százalékát képviseli.

Az új PEUGEOT 508 a stílus, a gazdag és korszerű felszereltség, illetve a dinamikai jellemzők terén is  megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyeket már a modell bevezetésekor méltattak.

Határozottabb stílusú, karakteresebb külső

Az előző PEUGEOT 508 elegáns, ihletett stílusa is a robusztusság és a minőség tekintetében kifogástalan autót sejtetett. A PEUGEOT formatervezői ezekből az erényekből kiindulva igyekeztek még több technikai jelleggel, erővel és karakterrel felruházni a megújított modellt.

Az új PEUGEOT 508 stílusát meghatározza az új, függőlegesebb hűtőrács, a közepére helyezett PEUGEOT oroszlánnal: finom, ám nyilvánvaló utalás ez az 5-ös sorozaton belüli nagy elődökre. Az új PEUGEOT 508 ezzel a jellegzetes hűtőráccsal vezeti be a márkahovatartozásra egyértelműen utaló karakteresebb és méltóságteljesebb orr-részt, amelyet a PEUGEOT a jövőbeni modelljein alkalmaz majd.

  • Új arányokkal teremtett új egyensúly

A motorházfedelet áttervezték, a vízszintesebb kialakítás mindhárom karosszériakivitelt a felsőkategóriás járművek világába helyezi, a szedánoknál az első és a hátsó rész közötti egyensúly megteremtésében is nagy szerepe van.

A szedán kivitel strukturáltabb hátsó részével is kitűnik, az áttervezett lökhárító fokozott biztonsági szerepet kap azzal, hogy elválik a csomagtartótól. Az új PEUGEOT 508 szedán 38 mm-rel hosszabb az elődjénél: az első túlnyúlást 16 mm-rel (az SW kivitelben is), a hátsót a limuzin esetén 22 mm-rel növelték meg.

A PEUGEOT 508 RXH új orr-része 5 mm-rel növeli meg a jármű első túlnyúlását, ezzel 4,828 mm-re nőtt a jármű hossza.

(lásd a részletes leírást a 7. és 8. oldalon)

Az új külső méretek az eleganciát, a letisztultságot és az arányosságot hangsúlyozzák, azokat az értékeket, amelyek a bevezetése óta jellemzik a PEUGEOT 508-at. A beltér és az utastér nagyvonalú helykínálata nem változott.

(lásd a részletes leírást a 8-12. oldalon)

  • Új első és hátsó lámpák

A felsőkategóriás változatok kizárólag LED technikájú első lámpákkal – fényszórók, nappali menetfény, irányjelzők, ködlámpák – készülnek.

Az első fényszórók három, egyenként négy fénydiódából álló modulból állnak. A fényszórón kívül megtalálható még a statikus kanyarvilágításra szolgáló három fénydióda. Ez a technika biztonságosabb, gyorsabb és takarékosabb, ráadásul a lámpatestek finomabb vonalának köszönhetően még hangsúlyosabbá vált a modell macskaszerű tekintete. A lámpák kisebb mérete és tagolt lencséje az egyediséget és a technikai jelleget emeli ki.

Az új PEUGEOT 508 karakteres megjelenésének jellegzetes és emblematikus eleme a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó « fényeffektus », amelyről az alapfelszereltségként a lökhárítóba beépített menetfény gondoskodik.

A nappali fény formájába simuló, négy fénydiódából álló irányjelzőkkel és a ködlámpákkal együtt, amelyeket a harmadik felszereltségi szinttől szériában építenek be az első lökhárító széleire húzott króm foglalatba, elöl összesen 44 fénydióda gondoskodik az új PEUGEOT 508 világításáról.

Az Access, az Active és az Allure felszereltségi szinten mostantól kitűnő fotometriai tulajdonságokkal felruházott halogén fényszórókat találunk. A többi fényforrás – nappali fény, irányjelzők, helyzetlámpák, ködfényszórók – ugyanaz, mint a felsőkategóriás változatokon: a kizárólag LED-es világítás ugyanazt a fényhatást biztosítja.

A szedán hátsó lámpáit is áttervezték: a korábbinál vízszíntesebb kialakítást kaptak, ez mind oldalnézetből, mind hátulról szembetűnő. A világításról 36 LED gondoskodik, a három karomra elosztva. Az opálos-piros lámpatestek rendkívül jellegzetes és modern megjelenést kölcsönöznek a hátsó világításnak.

Az SW és RXH változatok hátsó lámpái nem változtak.

Korszerűbb műszaki tartalom

Változott az utastér is. Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés lesz a 7 colos érintőképernyő, amelyen az ösztönös használatra alapozva rendezték el a jármű funkcióinak zömét. A főmenük – navigáció, klímaberendezés, rádió, multimédia és online szolgáltatások – gyors elérésű funkcióihoz folyamatosan hozzáfér a vezető az érintőképernyő alatt, a műszerfal középső részén. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb vezérlőgombra van szükség a műszerfalon, a konzolon pedig új zárható rakodóhelyet alakítottak ki.

A vezető közvetlen látószögében elhelyezett, gazdagon kidolgozott, rendkívül komplett műszeregység az óraműkészítés világát idézi. A magasra helyezett kijelzőn a vezetésre és a navigációra vonatkozó információk jól elkülönülő színekkel jelennek meg az elrejthető sötétített lapon.

A felhasznált anyagok minősége – mind a betétek, mind a kárpitok tekintetében –, akárcsak a felszerelések színvonala és a kidolgozásban érezhető igényesség a minden hivalkodást nélkülöző, modern és kifinomult felsőkategóriás modellek világához kapcsolja az új PEUGEOT 508 utasterét.

Nemes és high-tech – e kettő ötvözéséből születik meg a felsőkategóriás érzet, amelyhez a sokféle kényelmi és biztonsági felszerelés is hozzájárul. Említsük meg ezek közül a kulcs nélküli nyitást és indítást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belső visszapillantót, a távfényrásegítést, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL Hifi berendezést…

Két új felszerelés is került az autóba: a holttérfigyelő rendszer és a tolatókamera, amely az autó mögötti terület színes képét az érintőképernyőre közvetíti.

 (lásd a részletes leírást a 12. és a 13. oldalon)

Az új PEUGEOT 508 a vezeték nélküli kommunikációs megoldások tárházát vonultatja fel. A mobil internet technikán alapuló újgenerációs alkalmazások lelke a PEUGEOT Connect Apps. Az érintőképernyő ergonómiájának köszönhetően a kifejlesztett alkalmazások könnyen elérhetők, használatuk intuitív. A praktikus információk azonnal eljutnak a vezetőhöz, ami nagy segítség a mindennapos vezetésben: megmutatja a közelben található szabad parkolóhelyeket, a közeli kutak üzemanyagárait, a közlekedési információkat, a Michelin és a TripAdvisor turisztikai információit,atelefonkönyvet, a Coyotealkalmazást (országtól függően).

A PEUGEOT Connect Apps ügyfelei hozzáférnek az összes elérhető alkalmazást tartalmazó Apps Store-hoz. Az opcióként igényelhető szolgáltatás kialakítása folyamatban van, éves előfizetéssel lesz elérhető Európa 13 országában. A PEUGEOT Connect Apps aktivilására szolgáló 3G Plug&Play kulcsot az autó kesztyűtartójában található USB porthoz kell csatlakoztatni.

 Fokozott vezetési öröm, dinamikusabb és hatékonyabb vezetés

 A futóművön örömmel látjuk viszont mindazt, ami oly kellemessé és biztonságossá teszi a PEUGEOT 508 vezetését. Az első futóművet az erősebb dízelmotorokkal felszerelt változatokban kettős háromszög lengőkarral és nyomatékmentesített tengellyel látják el, a többié pseudo Mc-Pherson típusú; a hátsó futómű többlengőkaros – ezzel a kialakítással az új PEUGEOT 508 továbbra is nagyszerű kompromisszumot kínál a kényelem és az autó viselkedése között.

A motorválasztékot a legújabb benzines és dízelmotorok alkotják.

 Hatékonyabb és takarékosabb új Euro 6 benzines motor

 A benzines választékban az új PEUGEOT 508 vezeti be az új Euro 6 motort, az 1.6L THP 165 stop-start típust, amelyhez hatfokozatú manuális sebességváltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó rendelhető.

Az új motor az 1,6l THP 156 Euro5 típust váltja fel. Turbófeltöltővel (twin scroll turbóval), stochiometrikus közvetlen befecskendezési rendszerrel (200 bar) és folyamatosan változó szívószelep-vezérléssel készül. Teljesítménye 165 lóerő, vagyis 9 lóerővel több az elődjéénél, ugyanakkor tisztább a korábbi változatnál: 129 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként (hatfokozatú manuális váltóval), míg az előző változat emissziója 144 g/km-től indult.

A motor a manuális és az automata sebességváltóval ellátott változatokban egyaránt megerősített önindítón alapuló stop-start rendszerrel készül.

 A benzines kínálat belépő modelljei az 1,6l VTi 120 Euro 5 típussal egészülnek ki, amely elektronikusan vezérelt, hatfokozatú váltóval készül.

  • A BlueHDi technikával gazdagodott dízel kínálat

A dízel kínálat Euro 5 motorjai mellett a modell bevezetése óta megtalálhatók az új Euro 6 változatok. Az új PEUGEOT 508 továbbra is rendelhető a következő motorokkal:

–          1,6l e-HDi 115, hatfokozatú manuális, vagy hatfokozatú, elektronikus vezérlésű sebességváltóval. Rendkívül takarékos motor, a legtisztább változat homologizált CO2-kibocsátási értéke 109 g/km.

–          2,0l HDi 140, hatfokozatú manuális sebességváltóval.

–          2,0l HDi 160, hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóval.

–          2,2l HDi 200, hatfokozatú automatikus váltóval. A GT változatokba rendelhető, legújabb típusú 2.2l dízelmotor magas fajlagos (93 LE/l-t meghaladó) teljesítményével tűnik ki. Az egyturbós motort alumínium-titanátból készült turbinával látják el, ami kicsi tehetetlensége következtében kifejezetten rugalmas vezetést tesz lehetővé. A különös gonddal kidolgozott motor-automatikus váltó egységnek és a speciális kiegyenlítő tengelyeknek köszönhetően az új PEUGEOT 508 GT kiváló teljesítményekkel és kitűnő hangszigeteléssel büszkélkedhet, és CO2-kibocsátása is csak 151 g/km.

A BlueHDi Euro 6 technikát két változat képviseli az új PEUGEOT 508 bevezetésnél.

–          a 2,0l BlueHDi 150 BVM6: CO2-kibocsátása mindössze 105 g/km a szedán és az SW változatban egyaránt, ami a D kategória legjobbja címre jogosítja az azonos teljesítményszintű modellek között.

–          az új 2,0l BlueHDi 180 EAT6 változat homologizált kibocsátási értéke a szedán esetén 111 g/km, ezzel a legjobb kompromisszumot nyújtja a teljesítmény és a fogyasztás között. A PSA Csoport legújabb hatsebességes, automatikus EAT6 váltója szintén hozzájárul az új motor használatából adódó vezetési örömhöz és takarékos fogyasztáshoz.

Ezzel a 180 lóerős változattal egészül ki az RXH változat motorkínálata 2014 novemberétől. Az új PEUGEOT 508 RXH 2,0l BlueHDi 180 EAT6 119 g/km-ról induló CO2-kibocsátásával és 100 km-kénti 4,5 literes vegyes fogyasztásával a nagy allroad túraautók piacán jelentkező, egyre növekvő igényt elégíti ki.

  • A HYbrid4 technika az új PEUGEOT 508 szolgálatában: a szegmens legjobb környezetvédelmi jellemzői

A szegmensben a mai napig egyedülálló HYbrid4 hajtáslánc természetesen továbbra is szerepel az új  PEUGEOT 508 szedán és RXH kínálatában. A PEUGEOT a 3008, az 508 és az 508 RXH típusokra is kiterjesztette ezt a technikát, ennek köszönhetően a második helyen áll Európában a hibridautók eladásában.

A 2,0L HDi 163 lóerős dízelmotorja és a hátsó kerekekkel társított 37 lóerős elektromos motor vagy együtt dolgozik, vagy felváltva, a vezető számára teljesen átlátható módon. A négy választható hajtásmód (ZEV, 4WD, Sport és Auto) kimagasló vezetési komfortot és egyedülálló vezetési élményt biztosít. Ez a hajtáslánc rendkívül környezetbarát is: hitelesített emissziója 85 gramm/km, vegyes fogyasztása 3,3 liter/100km – ezzel a PEUGEOT 508 HYbrid4 a legjobb CO2-kibocsátási és fogyasztási értékekkel büszkélkedhet a kategóriában

Gyártás és forgalmazás világszinten

Az európai piacokon értékesíteni kívánt új PEUGEOT 508 modelleket Rennes-ben, míg a kínai piacra szánt példányokat Wuhanban gyártják. Európában 2014. szeptember 10-től kezdődik a modell kereskedelmi bevezetése, míg Kínában 2015. januárban kezdik forgalmazni az új PEUGEOT 508-at

 Az új PEUGEOT 508 részletes bemutatása

Kifinomultabb, karakteresebb külső stílus

 1

 2

3

Tágas és védelmező belső tér

Jól kihasználható és alakítható csomagtér

Új kényelmi és biztonsági felszerelések

Az előző nemzedék felszerelésein kívül két új rendszer került az új PEUGEOT 508-ba:

  • A holttérfigyelő rendszer

 holtter

Az első és hátsó lökhárítóba épített négy érzékelő segítségével a rendszer észleli, ha egy autó vagy egy motor jelenik meg a jármű holtterében, és azt a külső visszapillantókba épített fénydióda felvillanásával jelzi a vezetőnek.

A fokozott biztonságot szolgáló felszerelés széria a 4-es felszereltségi szinten (Féline), a GT és az RXH változatokban, és a második felszereltségi szinttől (Active) opcióként igényelhető (országtól függően). Kötelezően összekapcsolódik az első parkoláskönnyítő rendszerrel.

  • A tolatókamera

Az új PEUGEOT 508 tolatókamerája az érintőképernyőn jeleníti meg az autó háta mögötti területről készült képet. Alapfelszerelés a Féline, a GT és az RXH modellekben, és a második felszereltségi szinttől (Active) opcióként rendelhető (országtól függően).