Új Opel Combo: kompakt, tágas, csúcstechnikájú szállítóeszköz

  • Kiemelkedő hatékonyságra tervezték a Combo ötödig generációját
  • Első osztályú raktér, akár 4,4 köbméter térfogattal és 1000 kg teherbírással
  • Két euro raklapot képes elszállítani
  • Kapható rövid és hosszú, duplafülkés és felnyitható tetejű változat is
  • Tolatókamera és a számos asszisztensrendszer
  • Legújabb generációs infotainment, nyolccolos, színes érintőképernyővel
  • Fűthető kormánykerék és első ülések, kétzónás klíma
  • Világpremier szeptemberben, és akkortól meg is rendelhető

Az Opel bemutatja a kompakt, multifunkcionális könnyű haszonjármű ötödik nemzedékét: az új Opel Combót kereskedők és kisiparosok különösen hatékony szállítóeszközeként tervezték, a kategória legcsekélyebb üzemköltségével. Ezért lett teljesen új a felépítése, ügyes a helykihasználása és páratlan a technikája. Világpremierét a Hannoveri Haszonjárműves Kiállításon ünnepli, 2018. szeptember 19-én, és abban a hónapban már meg is lehet rendelni.

Az új Opel Combo sokféle változatban áll rendelkezésre: lesz köztük 4,40 méteres rövid, illetve 4,75 méteres hosszú kivitel – mindkettő két- vagy háromszemélyes fülkével –, és tágas, duplafülkés öt személynek. Kompakt méreteit meghazudtoló, akár 4,4 köbméteres raktere felülmúlja legtöbb vetélytársáét a szegmensben, teherbírása eléri az 1.000 kilogrammot, és akár 3440 milliméter hosszú tárgyakat lehet belepakolni. Fuvarozó vállalkozásoknak döntő előny, hogy a raktérpadló a hátsó kerekek között is elég széles euro raklapok elhelyezéséhez: még a rövid karosszériájú verzióban is kettő fér el. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva lehet elvinni. Egyedülálló a kategóriában a szenzorvezérlésű túlterhelésjelző[1], amely gombnyomásra mutatja, hogy mennyit lehet még berakni.

Ezekhez járul a csúcstechnika, illetve a vezetést, a tolatást, az utas- és teherszállítást megkönnyítő, biztonságossá és komfortossá tevő akár 19-féle asszisztensrendszer. A kívánságra beépített állandó tolatókamera1 menet közben „digitális visszapillantóként” működik, nagymértékben javítva a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy a zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg, ami főképp városi forgalomban előnyös, például jobbra kanyarodáskor. Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel[2] is, hogy ne kelljen bosszantó és drága koccanásoktól, meghúzásoktól tartani. Kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala, mielőtt nekimennénk. Akiknek arra van szükségük, hogy munkajárművük sárban, homokon vagy hóban is jól boldoguljon, megrendelhetik a fronthajtásos Combóhoz az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlót, illetve a speciális „építkezési” csomagot, amelynek tartalma 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első-hátsó stabilizátor és nagyobb kerékméret. A célba vezető legrövidebb utat modern, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek mutatják meg: az opcionális Multimedia Navi Pro áttekinthető, nyolccolos színes érintőképernyőről kezelhető.

„Kiváló munkatárs az új Opel Combo: hatalmas rakterével bármilyen feladatra megfelel. Modern csúcstechnikája egyébként csak személyautókban fordul elő: vezetőtámogatása, biztonsága és komfortja is kimagasló. Egy valódi mindentudó, a szó legjobb értelmében“, mondta az Opel értékesítési- és marketingvezetője, Peter Küspert.

Nagy rakterével igazi multifunkcionális jármű a Combo

A nemsokára ötödik generációjához érkező Opel Combo már 1986 óta szinonimája a kereskedő és az iparos kompakt, multifunkcionális szállítóeszközének. Az első nemzedék az Opel Kadetten alapult, a következő kettő az Opel Corsán. A negyedik a Fiattal közös vállalkozás eredménye volt. A most következő ötödiket az európai könnyű haszonjármű-üzletágban vezető PSA csoport teljesen új platformjára (alapváz) fejlesztették – ennek megfelelően tökéletesen megfelel a piaci szegmens igényeinek.

Különböző variánsai számtalan konfigurációt és alkalmazást tesznek lehetővé:

  • A 4,40 méteres rövid változat tengelytávja 2.785 milliméter, raktérfogata 3,3 – 3,8 köbméter, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot. Akár 3.090 milliméter hosszú tárgyakat szállíthat. Ha még hosszabbakról lenne szó, megoldás a duplaszárnyú hátfalajtó, illetve a praktikus „zsiráftető” – ferdén elhelyezve legfeljebb 100 kilós rakományt vihet így, anélkül, hogy nyitva kellene hagyni a hátsó ajtót.
  • A 4,75 méteres XL-variáns tengelytávja 2.975, raktérfogata akár 4,4 köbméter, rakodóhossza 3.440 milliméter.

Nagy előny a hátsó ajtónál mindössze 557 milliméter magas rakodóperem is. A kerékdobok között olyan széles a hely, hogy villástargoncával simán be lehet rakni két euro raklapot – még a rövid variánsba is. Nem feledkeztek meg a biztonságról sem: a padlóban hat, illetve opcióként az oldalfalakon további négy rögzítő gyűrű tartja fixen a rakományt.

Az Opel újdonsága az úgynevezett túlterhelésjelző[1]. Motorindítás után, illetve – álló helyzetben – gombnyomásra méri meg érzékelőivel a tengelyek terhelését. Ha az túllépi a megengedett 80 százalékát, fehér LED villan fel, a súlyhatár túllépésekor pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve.

Többen utaznának? A duplafülkés új Combo a megoldás! Öten ülhetnek be, míg munkaeszközeik a válaszfal mögött utaznak. A maximális rugalmasság érdekében a második üléssort helytakarékosan össze lehet hajtani, és a válaszfalat előretolni az első ülések mögé. Extra-hosszú tárgyak szállításához ajtó van a válaszfalban.

Ideje lazítani – személyautós csúcstechnika és komfort

Hátul haszonjármű az új Combo, de vezetőjének és utasainak a kategóriában páratlan csúcstechnikát kínál. Személyautós technikáját a már júniusban startolt Opel Combo Life típustól vette át. Innovatív asszisztensrendszerek, mint az állandó tolatókamera[1], gondoskodnak a lehető legjobb látásról, és teszik feszültségmentessé a vezetést. Mindenki tudja, milyen nehéz a sofőrnek, ha válaszfal zárja el a visszapillantást, vagy ha tetőig pakolták az autót. Akkor már csak a külső tükör segít – de nem az új Combóban! A kívánságra beszerelt tolatókamera ugyanis hátramenetbe kapcsoláskor, a szokott módon, a jármű mögötti területet mutatja az infotainment-képernyőn, tolatási segédvonalakkal, előremenetben viszont egészen 30 méterig ellát hátrafelé, tehát úgy hat, mint egy állandó, „digitális visszapillantó tükör”. Tovább javítja a körkilátást a hozzá kapcsolódó második kamera[1] az utasoldali külső tükörben. Amint kiteszi jobbra az indexet a pilóta, a jármű jobb oldala jelenik meg a monitoron. Hatalmas biztonsági nyereség a többi közlekedőnek, hogy a Combo körül gyakorlatilag nincs holttér!

Ehhez járulnak a Combo Life személyautó-változatból ismert modern vezetőtámogató rendszerek. A piacon rendkívülinek számító kínálat elemei:

  • figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel[3],
  • sávtartó asszisztens,
  • emelkedőn elindulási asszisztens,
  • intelligens sebességszabályozó és -határoló,
  • fáradtságfelismerő
  • jelzőtábla-felismerő.

A lehető legjobb szórakoztatás az új generációs infotainment-rendszerek érdeme. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro kényelmesen és ösztönösen vezérelhető a jól kézre eső és leolvasható nyolccolos, színes érintőképernyőről. A csúcskészülék integrált navigációs készüléke három dimenzióban mutatja Európa úttérképét, TMC-üzenetekkel (Traffic Messaging Channel) együtt, és mindig az optimális útvonalat tervezi meg a célponthoz, ami gazdasági tényező is, hiszen el lehet kerülni az időrabló dugókat. Ha mégis tovább tartana az utazás, fűthető első ülések és kormánykerék – a kategóriában csak az Opelnél – fokozzák a komfortot. Forróságban pedig az opcionális kétzónás klíma hűti le kellemesen az utasteret.

Akárcsak az Opel Combo Life, a szorgos-dolgos Combo hajtását is élénk, gazdaságos motorokra és modern sebességváltókra bízták. Ezek, az első osztályú rakodókapacitással, a személyautós komforttal és a szórakoztatással együtt, a mindennapi munka ideális, bárhol bevethető haszonjárművévé teszik az Opel Combót.


[1] Előreláthatólag 2019-től rendelhető meg.

[2] 10 km/óra alatt aktív.

[3] A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet.