Új elektromos modell a Volkswagentől: frissült az ID. család első tagja

Felfrissített dizájn, még színvonalasabb anyagválasztás és a vezetéstámogató rendszerek legújabb generációja – ez az új ID.3. Két és fél évvel az első generáció piaci bevezetését követően kiterjedt modellfrissítéssel érkezik a piacra a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. A legújabb szoftverek mellett immár még karakteresebb külső és kifinomultabb belső kialakítás jellemzi e kompakt elektromos modellt. A színpalettát olyan új árnyalatok bővítik, mint például a Sötét olivinzöld, miközben igényes, nem állati eredetű és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok tükrözik a Volkswagen az ID. családban alkalmazott stratégiáját.

Amint Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja kiemelte: „Az ID.3 második generációjával tovább írjuk ID. modellcsaládunk sikertörténetét. Az új ID.3 dizájnja ’felnőttesebbé’, belterének anyagválasztása pedig jóval igényesebbé vált, ismét igazolva a minőség, a formatervezés és a kezelhetőség tekintetében megfogalmazott magasszintű követelményeinket, miközben következetesen reagáltunk ügyfeleink kívánságaira is.” Az új ID.3 azon tíz tisztán elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.

Külső megjelenés – még karakteresebb dizájn, továbbfejlesztett aerodinamika
Kívülről felfrissített és még karakteresebb megjelenés jellemzi az alsó-középkategória tisztán elektromos modelljét. Eleje az átdolgozott hűtőlevegő-nyílásokkal és a nagyméretű, fényezett felületekkel minden irányból rátekintve magabiztos és barátságos benyomást kelt, aminek egyik alapjául az új lökhárító szolgál. Mivel eltűnt a szélvédő előtti fekete sáv, a motortérfedél hosszabbnak hat, miközben új szélső alakzatai tovább nyújtják az orrkialakítást. A Volkswagen tervezői az első kerekek körüli kedvezőbb légáramlással (Air Curtain) optimalizálták az aerodinamikai tulajdonságokat. Hátul immár az osztott lámpatestek csomagtérajtóban elhelyezett részei is világítanak.

Beltér – igényes, fenntartható és nem állati eredetű anyagok
Az új ID.3 beltere hosszú távon fenntartható előállítású anyagokkal ötvözi modern formavilágát, igényességét precízen kidolgozott, kontrasztárnyalatú díszvarrásai is fokozzák. Az ajtó- és üléskárpitokhoz a 71 százalékban újrahasznosított anyagokból előállított Artvelours Eco mikroszálas szövetet használja a Volkswagen. Ezt az úgynevezett másodlagos alapanyagot korábban már legalább egyszer ártalmatlanított műanyaghulladék újrahasznosításával nyerik. Megjelenése, tapintása és tartóssága tekintetében az Artvelours Eco a hagyományos eredetű új anyagokéval megegyező tulajdonságokkal rendelkezik. Mindemellett a belső tér teljes egészében mentes az állati eredetű anyagoktól.

Mindezeken túl a termékfejlesztés, illetve az alapfelszereltség bővítése keretében számos ügyféljavaslatot is megvalósítottak. A vezetőtérben például lágy, habbetétes felületek szolgálnak újszerű tapintással, az új formájú ajtókárpitok pedig szintén puhábbak és nagyobb felületűek.

Már alapkivitelben intelligens hálózatba kapcsolás

Az új ID.3 még egyszerűbb és kényelmesebb töltésről gondoskodik az alapfelszereltségét bővítő olyan megoldásokkal, mint a Plug & Charge funkció – amellyel az autó a töltőkábelt a töltőállomásba csatlakoztatva azonosítja magát, illetve indítja el a töltési folyamatot –, valamint az intelligens e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner). Utóbbi úgy számítja ki egy-egy hosszabb útvonal töltési megállóhelyeit, hogy az autó a lehető leggyorsabban érhesse el úticélját, amely során az akkumulátor töltöttségi szintjén túl a pillanatnyi forgalmi helyzetet és az előrejelzéseket is tekintetbe veszi. A töltési megállók kiértékelése dinamikus és a töltőállomások teljesítményéhez igazodik, így egyetlen hosszú, kisebb teljesítményű töltés helyett két rövidebb, ám nagyteljesítményű töltést is javasolhat az útvonaltervező. Emellett az éppen foglalt töltőállomásokat is felismeri, így nem is ajánlja fel őket. A különleges úticélok a díjmentes We Connect ID alkalmazás segítségével továbbíthatók az autó rendszerére.

Korszerű és intuitív kezelési koncepció

Az új ID.3 már a legújabb szoftvergenerációt tartalmazza, amely egyfelől javítja a rendszer teljesítményét, másfelől távoli, vezeték nélküli (Over-the-Air) frissítéseket is fogadhat. A 13,4 centiméter (5,3 col) átlójú kompakt műszeregység a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető, míg a felső konzol közepén a már az alapfelszereltséghez tartozó, 30,5 centiméter (12 col) képátlójú érintőképernyő áll rendelkezésre a navigáció, a telefon, a média, a vezetéstámogató rendszerek és a járműbeállítások kezelésére. A menüstruktúrát, amelynek kialakításában az ügyfelek számos kívánságát is figyelembe vették, egyebek mellett letisztultabb felépítés jellemzi, amelyben a töltésmenü az érintőképernyő első szintjén található.

Az extraként rendelhető Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display) többek között a sebességet és a dinamikus navigációs útmutatásokat vetíti a szélvédőre, mégpedig a vezető számára – perspektivikusan helyesen és jól felismerhetően – mintegy tíz méterrel a jármű előtt megjelenő hatást keltve.

Asszisztensrendszerek legújabb generációja

Extrafelszerelésként már az ID.3 számára is rendelhető a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist). E technika a sebesség és a követési távolság – indulástól egészen a maximális sebességig igénybe vehető – hosszirányú szabályzása (ACC), valamint az oldalirányú támogatást nyújtó Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) formájában két jól bevált rendszerre is támaszkodhat, amelyek az új ID.3 modellekben egymással teljes mértékben hálózatba kapcsolva működnek. Amennyiben kollektív adatok is rendelkezésre állnak, országúton akár csupán egy sávhatároló útburkolati jel felismerése is elegendő lehet a Menetasszisztens számára az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásához.

Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az új ID.3 révén igényes technikákat hozunk el az alsó-középkategóriába – összhangban a Volkswagen azon céljával, hogy fokozatosan teljes modellválasztékunkban kínáljuk innovatív fejlesztéseinket. Mindez az ID.3 legújabb generációs kényelmi berendezéseiben és vezetéstámogató rendszereiben is megmutatkozik: kollektív adatokkal kiegészítve a Menetasszisztens (Travel Assist) rendszerét, újabb lépést teszünk a magas fokon automatizált vezetés felé vezető úton.”

Volkswagen –Way to ZERO

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Volkswagen az emissziómentes, szoftveralapú mobilitási szolgáltatóvá zajló átalakulása útján, az ID.-család megjelenése óta ugyanis már több mint 600 ezret szállítottak ki a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő ID.-modellekből. Időközben már hat ID. sorakozik a Volkswagen termékpalettáján, az új ID.3 pedig Zwickau és Drezda mellett 2023 őszétől a wolfsburgi főüzemben is készül majd.

A felszereltségi adatok a német piacra érvényesek, más piacokon az alapfelszereltség eltérhet.