Több mint 2500 látogatót vonzott a Budapest Central European Fashion Week fő eseménye a Millenáris Parkba

Több mint 2500 látogatót vonzott a 12. alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) szeptember 2-3. közötti fő eseménye a Millenáris Parkba – közölte a szervező Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) kedden az MTI-vel.

Modell bemutató előtt a XII. Budapest Central European Fashion Week második napján a Millenárison 2023. szeptember 3-án. MTI/Balogh Zoltán

    Kiemelték, augusztus utolsó hetében a BCEFW csaknem 20 side eventje, valamint a hétvégi bemutatók és az elsőként elérhető Fashion HUB felpezsdítették a divatéletet. Csaknem 40 márka, köztük 14 régiós tervező mutatta be legújabb darabjait.
    Augusztus 28-tól szeptember 3-ig számos esemény kínált lehetőséget arra, hogy az érdeklődők bekapcsolódjanak a divat világába, kerekasztal-beszélgetések, workshopok, zenei programok, divatbemutatók és különleges vásárlási lehetőségek is elérhetőek voltak.
    A BCEFW kétnapos programsorozatán a Millenáris Parkban több mint 2500-an vettek részt, emellett több mint 20 000-en követték élőben a divatbemutatókat Facebookon.
    A szervezők és a tervezők körében közös pont volt a fenntarthatóságra irányuló figyelem, amely a hulladék mennyiségének minimalizálásában és az anyagválasztásban vagy a szabási technikákban is megmutatkozott.
    A milánói divathét gyakorlata mentén egy Fashion HUB nyitotta meg kapuit: a Nemzeti Táncszínházban az érdeklődők a tervezők prezentációin kívül szakmai kerekasztal-beszélgetéseket és előadásokat is megtekinthettek. A Fashion HUB pop-up store-jában lehetőség nyílt arra is, hogy magyar és régiós tervezők darabjaiból vásároljanak a látogatók.
    A közleményben idézték Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ általános-vezérigazgató-helyettesét, aki kiemelte: ebben a szezonban a régiós divatipari szerepvállalás erősítése mellett a többi között a cél a fiatal generációk megszólítása, programba bevonása volt.
    “Ezúttal különösen tehetséges pályakezdő tervezőket láthattunk a Young Talents és a New Generation szekcióban, frissességet, 21. századi látásmódot hoztak a kifutóra” – mondta.
    Hozzátette: jó látni, hogy a divat, a kultúra és a kreatív értékek szezonról szezonra tömegeket mozgatnak meg.
    A közleményben kiemelték: a BCEFW január óta egy nemzetközi szakértőkből álló tanácsadói testület, az Advisory Board segítségével fejleszti stratégiáját. Ennek eredményeként az SS24 szezonban átlátható, szakmailag megalapozott kritériumrendszer alapján választották ki a divattervezőket – írták.
    A BCEFW stratégiai céljával, azaz a régiós központi szereppel összhangban minden eddiginél nagyobb számban mutatkoztak be régiós tervezők a rendezvényen – hangsúlyozták, hozzátéve: a 24 magyar márka mellett ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák, szerb tervezők érkeztek, ami lehetőséget adott értékes párbeszédekre és kereskedelmi lehetőségek létrejöttére.
    A BCEFW ugródeszkaszerepet kíván betölteni, ami a hazai és régiós márkák számára egyaránt segíti a nemzetközi láthatóságuk növelését és értékesítési tevékenységeik bővítését. A BCEFW programjának újragondolását, sokszínűségét és kibővítését szakmai körökben is üdvözölték – áll a közleményben.
    Kiemelték, a Harvey Nichols, a Neiman Marcus és a Bergdorf Buyerei, valamint a Camera Buyer Italia elnöke mellett számos további showroom képviselője érkezett a rendezvényre, többek között a Studio Zeta, a milánói Spazio 38 Showroom és a svájci Hay-Hay Concept buyerei, akik a BCE Showroomot is megtekintették. A lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett, a cseh és ukrán Vogue, az induló Vogue Adria, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia főszerkesztői és újságírói is részt vettek az eseményen.
    Gili Biegun olasz influencer visszatérő vendége a BCEFW-nek, az SS24 szezonra Grece Ghanem kanadai influencer és stílusikon is csatlakozott, továbbá Patrick Domingo lifestyle és divatfotós is megörökítette a BCEFW eseményeit.
    Azt írták, a nemzetközi vendégek a BCEFW alatt hospitality tour keretében ismerkedtek meg Budapest desztinációival, éttermeivel, szállodáival.
    A programsorozat szezonról szezonra megerősíti, hogy a hasonló rendezvényeknek meghatározó turisztikai erejük van, a divathét ismert márkája jelentős országimázs-formáló hatással bír – jelezték a közleményben, kiemelve: a régiós és magyar márkák együttes bemutatkozása megmutatta a közép-európai országok divatjának esszenciáját. MTI