Sziget és más – A Go To Hungary szabaduló szobára több mint 1500 szigetlakó volt kíváncsi

Magyarország fiatalos, trendi arcának bemutatása volt a célja annak a nemzetközi tanulmányútnak, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. szervezett külföldi újságíróknak a Sziget alkalmából. A csoportot pénteken a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese Glázer Tamás köszöntötte a Szigeten. Beszédében hangsúlyozta, hogy a fesztiválok rendkívül fontos szerepet játszanak Magyarország turizmusában: a kulturális és sportrendezvény, valamint fesztivállátogatás motivációval Magyarországra érkező külföldiek száma 581 ezer volt 2014-ben, akik több mint 2 millió napot töltöttek el Magyarországon és 33,7 milliárd forintot költöttek.

TURI

A 12 ország (Ausztria, Belgium, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc) neves újságíróiból álló csoport tagjai voltak az elsők, akik kipróbálhatták az MT Zrt. nagysikerű szabaduló szobáját a Go To Hungary sátorban. Őket több mint 300 csoport követte, 32 különböző országból. A Sziget ideje alatt így több mint 1500 játékos – 71% külföldi és 29% magyar – próbált kiszabadulni a sátorból. A legtöbb külföldi játékos Hollandiából (29%), Nagy Britanniából (17%) és Franciaországból (8%) érkezett.

A magyar feltalálókkal, találmányokkal és termékekkel ismerkedés után az újságírók meg is ízlelhetnek egy hungarikumot, jelesül a pálinkát, a Rézangyal pálinka-sommelier-jéA vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy a visszatérő vendégeknek is mindig tudnak újat mutatni a hazai szolgáltatók. A külföldi vendégek a hagyományos látnivalók mellett az újdonságok közül is jó néhányat megismerhettek a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányútján. Utaztak TukTuk-kal és vízi limuzinnal, megcsodálták Budapestet a Sziget Eye-ról és az alternatív városnéző túrák mellett belekóstoltak a termelői piacok, design művészpiacok és vasárnapi vásárok világába is.

Glázer Tamás arra kérte a külföldi újságírókat, hogy legyenek a Sziget Fesztivál és Budapest nagykövetei, készítsenek inspiráló riportokat és cikkeket valamennyi pozitív élményükről. Felhívta a figyelmet a Budapesten kívüli turisztikai látnivalókra és programokra is, visszatérésre, illetve tartózkodásuk meghosszabbítására ösztönözve a vendégeket.

A magyarországi turizmus eredményeiről tartott összefoglalóból többek között megtudhatták, hogy Magyarországon a turizmus növekedése már negyedik éve töretlen, évről évre több százezerrel nő a belföldi és a külföldi vendégéjszakák száma egyaránt. A közelmúlt beruházásainak és sikeres országmarketingjének köszönhetően hazánk, mint úti cél még soha nem kapott annyi nemzetközi elismerést, mint az elmúlt időszakban. Magyarország megnégyszerezte az európai átlagot: míg a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten 4,4%-kal, Európában 3,0%-kal emelkedett, addig Magyarországon közel 14%-os bővülést mértek 2014-ben.

nek közreműködésével.