Száguldás – pokoli hőségben

Olyan meleg volt, hogy alig kaptak levegőt az autóban. És persze nem csupán üldögéltek, hanem keményen megdolgoztak azért, hogy teljesítsék az Abu Dhabi Desert Challenge keddi versenynapját. Ha már a szervizcsapat egész éjjel dolgozott, hogy menetkész állapotba hozza az Opel Mokkát, ez volt a legkevesebb.

unnamed

És kisebb-nagyobb nehézségek árán sikerült is.
A Szalay Balázs, Fabian Lurquin kettős a 25. helyen ért célba a 279 kilométeres szakaszon, amely a gyári pilóták számára is tartogatott izgalmakat.
„A rajt előtti pillanatok mozgalmasak voltak, mert bár egyetlen pillanatig sem volt kétségem afelől, hogy a fiúk menetkész állapotba hozzák a Mokkát, reggel azért volt egy kis rohanás, hogy befejezzék a munkát. A Loctite ragasztónak igazság szerint tizenkét órát kellett volna száradnia, de nekünk nem volt annyi, csak kettő, de beleöntöttük az olajat, és hála az égnek a hegesztés és a ragasztás együtt megtette a hatását. Igenám, de akkor már csak negyed óránk volt az indulásig, és még tankolni is kellett, így azután éppen abban a pillanatban érkeztünk meg a rajthoz, amikor már menni is kellett” – mondta Szalay, aki ezután az egész verseny legnehezebb szakaszával találta szembe magát.
S nem csupán a pálya miatt volt nehéz ez a nap, hanem azért is, mert 45 fokot mutatott a hőmérő, ami a felhevült versenyautóban nyilván ennél is jóval több. Ehhez képest nem is volt olyan sok gondja a magyar, belga vegyes párosnak…

„Már rögtön a rajt után elkezdtünk előzgetni, a huszadik kilométernél pedig nem is kellett párharcba bocsátkoznunk, mert vagy hatan ástak előttünk. Ki tudtuk kerülni őket, nem sokkal később azonban már sem jutottunk ki egy óriási kráterből. S mikor máskor, mint éppen déli tizenkettőkor, amikor a legjobban tűz a nap?! – tette fel a kérdést Szalay.
A navigátora, Fabian Lurquin is fanyarul mosolygott a felvetés hallatán.

„Igazából nem is kellett ásnunk, csak háromszor-négyszer berakni a kerekek alá a homokfutókat, de  ez is nagyon sokat kivett belőlünk. Több mint tíz éve versenyzek, de ez volt a legmelegebb nap az életemben. Nem is éreztük magunkat túl jól, amikor visszaültünk a Mokkába, kicsit rázott a hideg mindkettőnket és én szédültem is egy kicsit” – vallotta be a belga navigátor.
Ez azonban nem akadályozta meg őket abban, hogy megálljanak egy motoros mellett, amikor azt látták, hogy szegény bajban van, a kiszáradás jeleit produkálja. Lelocsolták vízzel az arcát, adtak neki inni, és megnyomták a vészjelző gombot, hogy hívják hozzá a helikoptert.
„Ezután a szervizponton mi is megálltunk néhány percre, hogy a csapat vessen egy pillantást az autóra, mi pedig egy kicsit kifújtuk magunkat, és már mentünk is tovább. Elfáradtunk, de nagyon élveztük, hogy versenyben vagyunk” – mondta Szalay, aki az összetett helyezésre már nem figyel, a több mint 13 órás büntetés után nem is lenne értelme, csak megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni a versenyből hátralévő további két szakaszból.
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE

3. szakasz (össztáv: 511 km, ebből szelektív szakasz: 279 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 3:35:21.0, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 11:41.1 p h., 3. al-Qassimi, Marques (egyesült arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 12:09.0 p h., …25. Szalay Balázs, Fabian Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 1:56:25.0 ó h. Motorosok: 1. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 3:38:49.0, 2. Coma (spanyol, KTM) 29.0 mp h., 3. Quintanilla (chilei, KTM) 3:04.0 p h.  Az összetettben. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 10:50:25.0, 2. Vasziljev, Zsilcov 15:54.0 p h., 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 30:40.0 p h., …29. Szalay, Lurquin 21:32:43.0 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma 11:05:05.0, 2. Goncalves 5:04.0 p h., 3.Sunderland (brit, KTM) 6:25.0 p h.