Szabaduljunk ki a Szigetre!

A Volt és a Balaton Sound után Európa legjobb nagyfesztiválján, a Sziget Fesztiválon is megtalálható lesz a Magyar Turizmus Zrt. idei innovatív fesztiválos játéka. A szabaduló szoba dizájnját és feladványait magyar feltalálók, találmányok és hungarikumok inspirálták. A Sziget Fesztivál látogatóinak közel 70%-a külföldi, remek lehetőséget kínálva a Magyar Turizmus Zrt. számára a fiatal utazó célcsoport megszólítására. A társaság ebben az évben is intenzív promóciót folytatott számos országban, és meghívására 12 országból 33 külföldi újságíró is érkezik a Szigetre. Az elmúlt több mint tíz évben közel 550 külföldi újságíró járt a fesztiválon az MT Zrt. szervezésében, aminek eredményeként több milliárd forintos hírértékű cikk született Magyarországról.

A Magyar Turizmus Zrt. standja és attrakciója idén új helyszínen, a nagyszínpad közelében, a VIP sátor mellett található. Az önmagában is magyar specialitásnak számító népszerű szabadulós játékon kívül aktuális információkkal és kiadványokkal készülnek az eseményre a nemzeti turisztikai marketingszervezet munkatársai, hogy megmutassák: Magyarország felülmúlja a várakozásokat. Számos trendi hely várja a húszas, harmincas korosztályt országszerte.

A nemzeti marketingszervezet arra számít, hogy a Volthoz és a Balaton Sound-hoz hasonlóan a Szigeten is teljes kapacitás-kihasználtsággal fog üzemeli a szabadulós játék, ami naponta hatvan, négy-öt fős csoport fogadását jelenti.

Európa leglátogatottabb fesztiválja, a Sziget önálló utazási motivációt jelentő esemény, amely pozitívan formálja Magyarország imázsát és élénkíti a beutazó forgalmat, ezért kiemelt hangsúlyt kap a Magyar Turizmus Zrt. külföldre irányuló kommunikációjában. Ezen kívül a fesztiválok a már hazánkba érkezett vendégek egyik legfontosabb kiegészítő programjának számítanak.

A KSH keresletfelmérési adatai szerint a kulturális és sportrendezvény, valamint fesztivállátogatás motivációval Magyarországra érkező külföldiek száma 581 ezer volt 2014-ben, akik több mint 2 millió (2008 ezer) napot töltöttek el Magyarországon és 33,7 milliárd forintot költöttek. Ebben a mutatóban szerepelnek azok is, akik egy napra érkeznek és azok is, akik a fesztiválon szállnak meg, vagy barátoknál, illetve egyéb szálláshelyeken.