Spanyolország: hazatér a Forma-1

A Forma-1-es mezőny két hete visszaérkezett Európába, ahol immár a megszokott kellemes nyári időjárás fogadta a csapatokat. Idén rendhagyó módon Bakuval nyílt meg a szezon európai része, de azért mindenki Barcelonát tartja az igazi európai szezonkezdetnek, ahol az autókon az első nagy újítások is megjelennek. A csapatok szinte hazajárnak Barcelonába. A téli tesztek itt folytak idén is, szó szerint, hiszen az első héten hó fogadta a montmelói pálya új aszfaltján a csapatokat.

F1 - CHINA GRAND PRIX 2018

Különösen alakul a 2018-as Forma-1-es versenyszezon idáig. A téli tesztek eredményei alapján ezúttal is a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt várta mindenki a tabellák élére. Igaz, e három csapat pilótái nyerték meg az első négy futamot, de meglepő módon a Ferrari dominanciája nagyobb, mint a címvédő világbajnok csapaté, a Mercedesé. Lewis Hamilton bakui győzelme a fordulatos versenynek is köszönhető volt, no meg annak, hogy csapattársa, Valtteri Bottas az élen haladva szenvedett defektet és vesztette el az első helyet. Meglepetésre ad azért az okot, hogy mindössze egy győzelemmel a zsebében az egyéni világbajnokság élére állt a 33 éves brit pilóta.

Hamilton elmondta, idén úgy érzi, mind a Red Bull, mind a Ferrari előnyt kovácsolt abból, hogy próbálták utolérni a sok mindenben úttörő Mercedest és ezáltal nagyobb fejlődést tudtak elérni. Szerinte a Ferrari két győzelme és a Red Bull egy sikere mutatja, hogy a teljesítménykülönbség ebben az évben kiegyenlítődött e három csapat között. Utolérni az élcsapatot mindig könnyebb, mint diktálni az iramot.

 Amber-Spanyol_F1_2017-rajt

Ennek ellenére bizakodó a jövő illetően: „Még mindig ugyanaz a csapat vagyunk és hiszem, hogy meg tudjuk vívni a harcunkat ezekkel a fiúkkal. A Red Bull már közel van a legjobb formájához, a Ferrari pedig már el is érte. Ha képesek leszünk még egy kicsit beleadni és úgy teljesíteni, mint az elmúlt években, akkor az lesz a legnagyobb siker, amit ez a csapat valaha is elérhet.”

Tavaly a brit pilóta szép versenyzéssel fontos győzelmet szerzett a katalán fővárosban. Éles harcot vívott az első helyezésért, amelyet nagyon megérdemelten meg is szerzett. Sebastian Vettel bár második helyezett lett, de elégedetlen nem lehetett. Sokáig úgy volt, hogy a Ferrari német pilótája szerzi meg a győzelmet, de végül ezüstérmes lett. A harmadik helyen Daniel Ricciardo úgy ért célba, hogy szinte alig lehetett őt látni a verseny során.

A barcelonai futam azonban nem csak erről volt nevezetes. A Liberty Media újító kezének hatása már itt érezhető volt. A verseny elején Bottas, Raikkönen és Verstappen összeüközött és e két utóbbi pilóta kiesett a versenyből. A TV-kamera elkapott egy képet, amin egy kisfiú épp Raikkönen kiesését siratja, s mikor már mindenki elfeledkezett a képről, egy újabb snittben láttuk, amint a Ferrari vendégül látja a kisfiút és családját és még közös kép is készült Kimi Raikkönennel. A verseny egyik legmeghatóbb pillanata volt ez utóbbi, s nyilván egy terv része, melynek célja a Forma-1 közelebb hozása a nézőkhöz.

A Circuit de Catalunya az első olyan pálya idén, ahol a kisebb és a nagyobb csapatok is a szezon első nagyobb és fontosabb változtatásait bevetik. Mivel itt mindenki közel van a főhadiszállásához, könnyebb az alkatrészek pótlása és az európai futamok során a csapatok könnyebben tudnak reagálni a különféle változtatási kényszerekre. Bár a Mercedes és a Ferrari idén közelebb került egymáshoz, a szakértők azt várják a hétvégétől, hogy a címvédő világbajnok csapat egy nagy lépést tesz itt majd előre, s kimutatja a foga fehérjét.

 Amber-Spanyol_F1_2017-Hamilton

Fernando Alonso nagy sikerrel a háta mögött érkezik meg hazai pályájára. A spanyol pilóta ugyanis a hétvégén harmadmagával megnyerte a szezonnyitó WEC Super Season bajnokságsorozat belgiumi versenyét Spa-Francorchampsban. Ez a siker vajon mekkora lökést ad majd neki ahhoz, hogy Barcelonában az eddigi idei pontszerző helyeinél (egyszer ötödik és háromszor hetedik volt) előkelőbb helyen érjen célba a McLarennel?

A verseny és a pálya

Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán.

A 66-körös Spanyol Nagydíj május 13.-án 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot Kimi Raikkönen tartja 2008-ból, ideje 1 perc 21,670 másodperc.

2017-ben Lewis Hamilton révén Mercedes-siker született Spanyolországban. A brit pilóta győztes ideje 1:35:56.497 volt. A második helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba, míg Daniel Ricciardo (Red Bull) lett a harmadik.

Forrás: facebook.com/amberprkft/