Sikerült hozzászokni az autóhoz!

Új navigátor, újszerű autó, régi pályák, sikeres célba érkezés. Ez jellemzi a Juhász – Gondos ralipárost.

Egy tíz gyorsot magába foglaló Mecsek rali után kérdezem Juhász Csaba pilótát, aki Mitsubishi EVO X.-el indult.

A tíz gyors mennyire vette ki a ti és a kocsi erejét a versenyen?
– Sajnos az autó elfáradt a végére. A nagy hőségben lett egy kis villamossági problémánk az utolsó gyorsaságin. A kijelzőnk elnémult és a motorvezérlő vész üzemmódba kapcsolt. Szerettem volna a power staget megnyomni, de ez így lehetetlen volt. Ebből fakadóan van egy kis hiányérzetem.

Majd 140 versenykilométer teljesítettél Gondos Peti navigálásával. Mennyire volt „gondos” navigátor?
– Nagyon jól tette a dolgát. Maximálisan felkészült volt, és az autóban is jó volt a hangulat.

Az első versenynapon négy gyorsot kellet minél rövidebb idő alatt, hibamentesen teljesíteni. Kétszer is mentek kategória ötödik időt a Hosszúhetény – Pécsvárad szakaszon. Ennyire jól teljesített a micu veletek?
– Mondhatjuk, hogy igen. Bár nekem nem a Hetvehely a kedvenc gyorsaságim, de ez sem volt rossz.

Másnap szintén az ötödik hely birtokosai voltak két gyorson is. Ennyire felpörögtetek az első napi eredményeteken?
– Sikerült hozzászokni az autóhoz, jobb lett a futómű és a fék. Ezt meg kellett szoknom verseny körülmények között. Sajnos nem tudtunk a verseny előtt tesztelni, ez látszott is az eredményeken.

Sajna picit lentebb kellett adni ebből az eredményből. Lassító hibák miatt begyűjtöttetek 40 másodpercet. Hogy is sikerült?
– Próbáltam egyre gyorsabban menni és felraktuk az utolsó körre a Pirelli új fejlesztésű gumijait, amik egy kicsit másképp viselkedtek fékúton. Meg is lett az eredménye.

Gondolom az ötödik hely elfogadható lett volna a verseny előtt. Miként is értékeled a versenyeteket?
– Azt azért látni kell, hogy az eleje messze volt tőlünk, de a miénk egy homológ R4-es autó, nem egy épített űrhajó. Ezért ez az eredmény belefér, de nem ez a célom, hanem hogy első legyek.

Legközelebb hol találkozunk veletek?
–  Casentino Rallyn, Toscanaban, az a következő Mitropa futam. Csütörtökón tesztelünk Kakucs Ringen.

Együttműködő partnereink: NR Szoftver Kft., Extrem Line Kft., POP Kft., ML-Log Kft., Mihidra Kft., JB Control Kft., Vidia Csavar, Volvid Zrt., Cső-Kötő Kft., Zsilip 2008 Kft., Simon és Társai Kft., GPS Com Kft., Punk-Víz Kft., LEL Kft., Hun-Therm Kft., PLESO-VIA-BAU Kft., Phobex Kft., Érdi Rally Team Kft., DR. Lan. Eu, www.lanexpert.hu, Artifex J+J Kft., Komplex-D Kft., TT Sped Kft., Lubland Kft., Zea Manó, Total Vagon Management Gmbh, Total Vagon Management Kft., Nagy Ferenc EV, Inter Agro Wasch Ker Kft., PMP-Trans Kft., Zoltán Elektik Kft., Aranyos Zoltán EV.

Fotó: Hajóka SportFotó

– Hajósi Miklós –