Peugeot-Total Hungária Rally Team

Teszteltek. Más választásuk nem nagyon volt, hiszen az előző napi kicsúszás (a nézők hatalmas szívvel tették vissza őket az útra) miatt hat perces hátrányba kerültek.

Attól a pillanattól kezdve ugyanis, hogy veszítettek hat percet, a három év kihagyás után visszatérő hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth Jánosnak, és navigátorának, Szőke Tamásnak nem lehetett más célja, mint a lehető legjobban összecsiszolódni a Peugeot 208 T16 R5-tel, és egymással az egy hónap múlva esedékes miskolci folytatás előtt. „Ma sokkal jobb pályákon autóztunk, mint szombaton, így persze jobb volt versenyezni is… Vagy mit is beszélek, hiszen nem versenyeztünk, hanem inkább teszteltünk: különböző futóműbeállításokat próbáltunk, és folyamatosan figyeltük az autó viselkedését, hogy pontosan tisztában legyünk vele, mit kell tennünk ahhoz, hogy gyorsuljunk. Nagyon hasznos nap volt, annak ellenére, hogy az idénynyitón végül nem szereztünk pontot” – nyilatkozta a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája, aki ugye három év kihagyás után tért vissza a versenypályákra, s a részeredményei arra engednek következtetni, hogy semmit sem kopott a gyorsasága.
A maximalizmusáról meg már nem is beszélve… No de azt mondják, bizonyos kor fölött már nemigen változik az ember – igaz, egy versenyzőnek a maximalizmusából kár is lenne engedni.
„Szokásunktól eltérően ezúttal nem törődtünk az időeredményekkel, csak ahogy már mondtam is, próbáltunk összeszokni az autóval és egymással. Tamással egyébként nagyon gördülékenyen ment a közös munka, s bár az első verseny mindig egy kicsit stresszes, nekünk a kicsúszást leszámítva
nem lehetett okunk a panaszra” – nyilatkozta ifjabb Tóth, aki végül tizenhárom pozíciót javított a szombati helyezéséhez képest, és a 25. helyen ért célba.
„Túl szép lett volna minden, ha nem esünk be az árokba, de tudom, a sportban nem létezik olyan, hogy ha… – kezdte a nyilatkozatát a kétszeres abszolút bajnok Szőke Tamás. – Ami engem illet, lassan kezdem érezni a ritmust, de még nagyon sokat kell tanulnom Janitól. Megtiszteltetés,
hogy mellette ülhetek, az utolsó métereken meg is köszöntem neki az élményt, hiszen az volt az álmom, hogy egyszer neki navigáljak. Sajnálom a kicsúszást, de összességében nem volt rossz hétvégénk, az pedig egyszerűen fantasztikus érzés, hogy a nézők ennyire szeretik Janit, hogy
ennyire odavannak érte. Számomra szokatlan az a rajongás, ami őt körülveszi, remek érzés ebbe a csapatba tartozni…”
10. EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (lengyel, Ford Fiesta WRC) 1:18:33.6, 2. Herczig, Bacigal (Škoda Rallye Team Hungária, Škoda Fabia S2000) 11.7 mp h., 3. J. Melichárek, E. Melichárek (szlovák, Ford Fiesta WRC) 26.8 mp h., …5. Kazár, Ferencz (Maximmun Racing Team, Ford Fiesta R5) 1:48.3 p h., 6. Botka D., Tóth I. (Botka Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:59.1 p h., …25. ifj. Tóth, Szőke (Peugeot Total Hungária Rallye Team, Peugeot 208 T16 R5) 7:53.3 p h..