PEUGEOT: kimagasló tudás a technika és a környezetvédelem terén

 A PEUGEOT az innovációt a környezetvédelmi és energetikai kihívásokkal szemben a versenytársaktól való megkülönböztetés fontos eszközének tekinti, amit mi sem bizonyít jobban, hogy hosszú ideje piacvezető szerepet tölt be a környezetkímélő megoldások terén. A PEUGEOT különösen büszke arra, hogy a fejlesztések során a márka hírnevét megalapozó vezetési öröm soha sem csorbul.

A márka környezetvédelmi elkötelezettsége az idei évben a következőkben nyilvánul meg: a három HYbrid4 modell töretlen sikere, az új háromhengeres benzines PureTech turbómotor család bővülése, az új automata sebességváltók bemutatkozása, a BlueHDi technika alkalmazásának kiszélesítése a dízel kínálatban, valamint a Start&Stop rendszer szélesebb körű alkalmazása.

A PEUGEOT 2013-ban tovább csökkentette az európai kínálat CO2-kibocsátásának súlyozott átlagát. 2013-ban a kilométerenkénti emissziót 115,2 grammra sikerült leszorítani az egy évvel korábbi 121,6 grammról, ezzel a PEUGEOT dobogós helyezett a legkörnyezettudatosabb európai márkák között.

2014-ben a PEUGEOT további erőfeszítéseket tesz a tisztább levegőért, valamint a 2020-ig elérni kívánt cél, a kétliteres fogyasztás megvalósítása felé.

Az új háromhengeres benzines PureTech turbómotor

Tovább bővül a PureTech motorcsalád

Az 1.0l és az 1.2l szívómotorok bevezetése után a háromhengeres PureTech motorok családja a 110 lóerős 1.2l e-THP és a 130 lóerős 1.2l e-THP turbóváltozatokkal gazdagodik.

A motorcsaládot a variálhatóság jegyében tervezték meg, a fejlesztés változatosságát maga a PureTech koncepció tette lehetővé. Az új turbómotorok alkatrészeinek 40 százaléka megegyezik a szívómotorokéval, a 110 és 130 lóerős PureTech változatok kizárólag beállítási értékeikben és sebességváltóikban különböznek egymástól.

A variálható és kompakt, környezetbarát és hatékony turbómotor a hatékonyság és a csúcstechnika tömény szintézise. A 110 és 130 lóerős változatokkal a B, a C, majd később a D szegmens húzómodelljeit kívánja felszerelni a márka.

A háromhengeres felépítésnek és az alkalmazott technikáknak köszönhetően sikerült teljesíteni a műszaki dokumentációban megfogalmazott igényes célokat:

  •a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése; •kivételes vezetési élvezet; •a kompromisszumok nélküli megbízhatóságot célzó tervezés.

Az új motorok kiváló teljesítményt nyújtanak mind a fogyasztás, mind a dinamikai tulajdonságok és a rugalmas használat tekintetében.

Mértéktartó fogyasztás és CO2-kibocsátás

Az új háromhengeres, benzines 1,2l PureTech turbómotor igazi műszaki áttörést jelent. Kompakt méretei, csökkentett súlya, innovatív, alacsony súrlódási együtthatóval rendelkező anyagai meghatározó szerepet játszanak a teljesítmény és a gazdaságosság ésszerű egyensúlyának megvalósításában a maximális környezetkímélet jegyében. A kisebb lökettérfogat mellett a fajlagos teljesítménye jelentős, 80 kW/l, illetve 190 Nm/l, ami lényeges javulást jelent a motor hatásfoka tekintetében.

A fejlesztés során a legfontosabb területek egyike volt az égési folyamatok modellezése és megtervezése, hogy a motorban alkalmazott új műszaki megoldások a leghatékonyabban érvényesüljenek. Új műszaki megoldásként jelenik meg a motorokban a nagy nyomáson (200 bar) történő közvetlen befecskendezés. Az égéstérbe beáramló benzin optimális bepermetezését a befecskendező fúvóka befúvási szöge, a befecskendezési sugár terítési formája (lézertechnika alkalmazása), a befecskendezési impulzus szabályozása (égés ciklusonként akár három befecskendezés) és a befecskendezési nyomás együttesen garantálja.

Az égéstérben keletkező közegáramlásokat, valamint a szívó- és kipufogó-oldali változó vezérlést továbbfejlesztették, ennek köszönhetően jelentősen csökkent a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.

A furat-löket arány nem változott az 1.2l szívómotoroshoz képest, ami a turbós változatoknál is ugyanúgy a legjobb kompromisszumot jelenti a hatékony égési hatásfok és a súrlódási veszteségek között.

A motorfelépítésben és az alkalmazott technikákban a kategóriájában új mércét felállító szívómotor bevált megoldásait követték. A további fejlesztéseket a súrlódásból adódó, a felhasznált energia körülbelül 20 százalékát kitevő mechanikai veszteségek csökkentésének szándéka vezérelte.

A motor hatásfokának növeléséhez nagyban hozzájárul az áttervezett főtengely, az eltolt tengelyű henger furatai és az olajban futó vezérműszíjjal történő hajtásrendszer.

A súrlódási veszteségek további mérséklése érdekében a dugattyútengely, a dugattyúgyűrűk és a szelepemelők gyémánthatású karbonból (Diamond Like Carbon) készült alacsony súrlódást biztosító bevonatot kaptak. A hatékonysághoz szintén hozzájárul a változó teljesítményű olajszivattyú, amely csak a megfelelő kenéshez szükséges kenőanyag-nyomás előállítását vezérli.

Mindezek következtében a súrlódás 30 százalékkal csökkent a referenciaértékhez képest.

Azonos teljesítmény és vezetési komfort mellett az új motor akár 21 százalékkal csökkenti a fogyasztást és a CO2-kibocsátást a jelenlegi négyhengeres motorokhoz képest.

A 130 lóerős 1.2l e-THP motorral és hatfokozatú mechanikus sebességváltóval felszerelt új PEUGEOT 308 vegyes ciklusban 4,6 litert fogyaszt 100 km-ként, kilométerenként CO2-kibocsátása pedig 107 gramm.

A kategória legjobbja az alacsony fordulatszámon elérhető nyomaték és a teljesítmény aránya tekintetében

Az új háromhengeres benzines 1,2l PureTech turbómotor meggyőzően bizonyítja, hogy a méretcsökkentés egyáltalán nem megy a teljesítmény és a vezetés örömének rovására.

A nagynyomású közvetlen befecskendezéssel és az újgenerációs, nagy hatásfokú turbóval (percenkénti 240.000 fordulat) felszerelt motor remek vezetési komfortot kínál már alacsony fordulatszám-tartományban is. Az 1750 1/min-től rendelkezésre álló 230 Nm-es nyomatékmaximummal a kategória legjobbja az alacsony fordulatszámon elérhető nyomaték és a teljesítmény aránya tekintetében. Ráadásul a nyomaték 95 százaléka 1500 és 35001/min között továbbra is rendelkezésre áll, ami minden körülmények között remek dinamikát biztosít.

A megbízhatóságból sem enged az újító szellemben megtervezett, strapabíró motor

Az égés javítása és a belső súrlódások csökkentése mellett kiemelt figyelmet kapott az új háromhengeres benzines PureTech turbómotor mesterfokon kivitelezett szerkezete. Ez a következőket takarja: •a hengerfej ugyanabból az      alumíniumötvözetből és ugyanazzal az eljárással készül, mint az újgenerációs      dízelmotorok; •akárcsak a szívómotorban, a kompaktabb      kivitel és a nagyobb motorhatásfok érdekében a kipufogó-gyűjtőcsövet integrálták      a hengerfejbe; •a motorblokk és karter öntvényt mechanikailag      megerősítették: a vákuumos öntést speciális hőkezelés követte; • az öntés      során behelyezett öntöttvas hengerperselyek külső felülete alumínium bevonatot      kapott, ennek következtében a persely és a motorblokk tökéletesen      egymáshoz simul és rögzül, ami fokozza a biztonságot, minimálisra      csökkenti a perselyek deformálódásának veszélyét, és tovább csökkenti a      súrlódásokat; •a főtengely acélból készült (nem pedig      öntöttvasból, mint a szívómotorban), a hajtórudakat pedig kiváló      mechanikai karakterisztikájú acél felhasználásával tették alkalmassá a rendkívüli      égésnyomás elviselésére. Ezt az acélt használták fel a Peugeot RCZ 200      lóerős 1,6l THP motorjához is.

A háromhengeres benzines PureTech turbómotort rendkívül szigorú teszteléseknek vetik alá. Bevezetéséig több mint 25.000 tesztórát tölt motorpadon és több mint 1,6 millió tesztkilométert tesznek meg vele.

2014 áprilisában az új PEUGEOT 308 1.2l e-THP (130 LE) változattal mutatkozik be a háromhengeres benzines PureTech turbómotor. 2014 júliusától az új 308 kínálata a háromhengeres benzines turbómotor 110 lóerős változatával, valamint a 130 lóerős modellekhez kínált, új, hatsebességes automata sebességváltóval bővül.

A BlueHDi technika az új dízelmotorok szolgálatában

A PEUGEOT ismét a piac leghatékonyabb kibocsátás-csökkentő rendszerét kínálja

A 2000-ben a PEUGEOT 607-ben világújdonságként bevezetett részecskeszűrő (FAP) a részecskék 99,9 százalékát kiszűri, a kicsiket és a rendkívül parányiakat egyaránt.

2007-től a márka általánossá tette a FAP alkalmazását a teljes kínálatban, még azelőtt, hogy az Euro5 károsanyag-szabályozási norma kötelezővé tette alkalmazását 2011. januártól az Európában forgalmazó járműgyártók valamennyi dízel gépkocsijára vonatkozóan.

A márka 2013 végétől kínálja az új BlueHDi technikát, amely drasztikusan csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását. Az SCR (Selective Catalytic Reduction) és az adalékolt részecskeszűrő egyedülálló ötvözésén keresztül a BlueHDi technika akár 90 százalékkal csökkenti az újgenerációs dízelmotorok által kibocsátott nitrogén-oxidokat, csökkenti a CO2-kibocsátást és a fogyasztást, miközben kiszűri a részecskék 99,9 százalékát.

A BlueHDi technika két meghatározó előnye: •a SCR rendszer lehetővé teszi a motor olyan beállítását, amely kisebb fogyasztást és a megkívánt teljesítményt együttesen biztosítja, ellentétben      a károsanyagot a keletkezésénél csökkentő megoldásokkal és a NOx-csapdákkal,      amelyek negatívan befolyásolják a fogyasztást és a CO2-kibocsátást; •az SCR rendszert az adalékolt részecskeszűrő előtt      helyezik el, ami meggyorsítja az      emisszió kezelését a motor beindításakor.

A PEUGEOT fokozatosan vezeti be a márka összes dízel változatába a BlueHDi technikát, amely már most messzemenően teljesíti az Euro 6 dízelekre előírt normát, és a legjobb lehetőséget kínálja a majdani kibocsátás-szabályozási normák megvalósításához.

A PEUGEOT széleskörűen alkalmazza kínálatában a BlueHDi technikát

A 2013 végén az 508 szedán és SW modellek 150*, illetve 180* lóerős 2.0l BlueHDi változataiban bevezetett új BlueHDi rendszert a PEUGEOT a 100 lóerős 1.6l BlueHDi, a 120 lóerős 1.6l BlueHDi, valamint a 150 lóerős 2.0l BlueHDi jóvoltából most az új PEUGEOT 308 és 308 SW kínálatára is kiterjeszti.

*Magyarországon még nem kapható

A 120 lóerős 1.6l BlueHDi motorral és hatfokozatú manuális váltóval felszerelt új PEUGEOT 308 és 308 SW fogyasztása 3,1l, illetve 3,2l, ezzel új rekordot állítanak fel szegmensükben, kilométerenkénti CO2-kibocsátásuk pedig 82, illetve 85 gramm vegyes ciklusban. A 120 lóerős, rendkívül kicsi fogyasztású változatok, melyek 300 Nm-es nyomatékmaximuma 1750 1/min-től rendelkezésre áll, kimagasló komfortszintjükkel a kínálat húzómodelljeit képviselik.

A 150 lóerős 2.0l BlueHDi motor a nagy teljesítményeket igazán mértéktartó emissziós értékekkel ötvözi. Legnagyobb nyomatéka 370 Nm, mely 2000 1/min-től rendelkezésre áll, használata rendkívül rugalmas. A hatfokozatú mechanikus váltóval felszerelt új PEUGEOT 308-ba beépítve kilométerenkénti CO2-kibocsátása 99 grammról indul.

A korábbinál is hatékonyabb az Euro 6 dízelmotorok új generációja

2.0l BlueHD: kimagasló teljesítmények és kisebb fogyasztás

Már most teljesíti az Euro6 előírásait a 2.0l BlueHDi motorok új nemzedéke, amelynek két változata az előző generációhoz képest megnövelt teljesítményeivel is kitűnik: •a 150      lóerős 2.0l BlueHDi: legnagyobb teljesítménye 110 kW, illetve 150 lóerő, melyet 4000      1/min nél ad le, nyomatékmaximuma 370 Nm 2000 1/min-nél ; •a 180      lóerős 2.0l BlueHDi: legnagyobb teljesítménye 133 kW, illetve 180 lóerő, melyet 3750      1/min-nél ad le, nyomatékmaximuma 400 Nm 2000 1/min-nél.

Lökettérfogata 1997 cm3, a két felülfekvő vezérműtengely hengerenként négy szelepet vezérel. A harmadik generációs közös nyomócsövű rendszerben akár 2000 bar nyomás is uralkodhat.

Az újgenerációs 2.0l BlueHDi motorok 9-13 százalékkal kisebb fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményeznek – Start&Stop rendszer nélkül – a felváltott Euro5 helyett; ennek 4 százaléka közvetlenül azoknak a beállításoknak tulajdonítható, melyeket az SCR-nek a részecskeszűrő előtti elhelyezése tesz lehetővé.

A kimagasló teljesítmény- és fogyasztási szinteket három fejlesztési irány előtérbe helyezésével érték el: •a      belső hatásfok javítása és a veszteségek csökkentése; •súlycsökkentés; •segédberendezések      működtetése csak a szükséges, minimális      szinten.

A hatásfok növelését és a veszteségek csökkentését célzó legfontosabb fejlesztések: •az új      égéstérben a levegő és az üzemanyag jobb keverése (az üzemanyagot hétlyukú      fúvókákon keresztül fecskendezik be), a középre helyezett szelepek és a 16,7-re      növelt sűrítési arány javítják a motor hatásfokát és hozzájárulnak a CO2-kibocsátás      csökkentéséhez. •az új,      alacsonyabb dugattyúgyűrűk,      a kisebb nyomású hengerfal, a különleges dugattyúköpeny-profilok, valamint      a rendkívül alacsony viszkozitású,      0W15 típusú olaj használata csökkentik a súrlódásokat, ugyanakkor a      dugattyúk új gyémánt hatású karbon (Diamond Like Carbon) bevonata nagyobb      teljesítményt és kisebb súrlódást eredményez; •a főtengely felett kialakított szellőzőfuratok      csökkentik a vákuumhatást a hengerblokkban, és ezzel a szivattyúzási      veszteséget.

A motor össztömegét a következő fejlesztések eredményeként 7 kg-mal csökkentették: •műanyag olajteknő; •új motorblokk vékonyabb fallal és kisebb hűtőfolyadék-térfogattal; •a      segédberendezések jobb integrálása, ezáltal a csatlakozó alkatrészek és a      segédberendezések méretének csökkentése.

A segédberendezések vezérlése a szükséges minimumra korlátozza teljesítményüket: •az olajszivattyú szállító kapacitása és az olajnyomás különböző paraméterek, például a hőmérséklet, a motorfordulatszám, vagy akár a motor terhelése függvényében módosul; •az intelligens hűtőfolyadék-kivezető elektronikus vezérlése az első percekben csak a motorban keringeti a hűtőfolyadékot a gyors hőmérséklet-emelkedés érdekében. Az üzemhőmérséklet így igénytől függően (hatékonyság, teljesítmény, utastér-fűtés) 80 és 105 fok között változik; •az üzemanyag-szivattyú minden esetben csak a      szükséges nyomást biztosítja a      motor éppen aktuális igényeinek megfelelően

1.6l  BlueHDi: kimagasló vezetési komfort és rekord fogyasztás

Az újgenerációs 1.6l BlueHDi motorok olyan fejlesztéseket kaptak, amelyek célja, hogy a belső súrlódások csökkentésén (dugattyúgyűrűk/perselyek, motorolaj), a változó hozamú olajszivattyú továbbfejlesztésén és a hűtőrendszer-termosztát optimalizált vezérlésén keresztül csökkentsék a fogyasztást. A hatásosságot tovább fokozzák az újgenerációs 1.6l BlueHDi motorokhoz kínált, bizonyítottan hatékony hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a legújabb típusú, változattól függően generátor-önindítós, vagy csupán önindítós Start&Stop rendszerek.

Ezek a fejlesztések érezhető javulást eredményeztek: az 1.6l BlueHDi motorok CO2-kibocsátása – Start&Stop rendszer nélkül – 7,5-8,5 százalékkal kisebb az előző, Euro 5 norma szerinti változatokéhoz képest. Ennek 4 százaléka közvetlenül azokból a beállításokból fakad, melyeket a részecskeszűrő előtt elhelyezett SCR rendszer tesz lehetővé.

Az új 120 lóerős PEUGEOT 308 1.6l BlueHDi fogyasztásával és emissziójával mércét teremt a kategóriában. Ehhez a következőket gyúrta egybe egyedülálló módon: egy csökkentett tömegű modellt, egy egyszerre takarékos és hatékony erőátviteli rendszert, tovább tökéletesített légellenállást és rendkívül alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat. Az eredmény: ez a változat a takarékos és tiszta működés tekintetében magának követelheti a kategória etalonja címet.

Új automata sebességváltók az élvezetes vezetés és a környezet kíméletének szolgálatában

A PEUGEOT az automata sebességváltók gyártásában világelső AISIN AW vállalattal közösen megtervezett és kifejlesztett, páratlan teljesítményeket garantáló, hatfokozatú automata váltók új családját kínálja járműveihez.

A 2,0l BlueHDi motorhoz kínált AM6 III, és az 1,2l benzines PureTech turbómotor kínálatában hamarosan megjelenő AT6 III kimagasló vezetési élményt garantál gyors fokozatváltásokkal és mértéktartó fogyasztással. Nagyszerű eredmény, hogy azonos motorral és gumiabroncsokkal az eltérés minden esetben 10 grammnál kisebb a manuális váltók kilométerenkénti CO2-kibocsátásához képest, sőt a 150 lóerős PEUGEOT 308 2,0l BlueHDi változat esetén mindössze 1 grammra zsugorodik a különbség.

Köszönhetően a belső súrlódások csökkentésére irányuló fejlesztéseknek és a csúsztatások elkerülése érdekében szükség esetén bármikor áthidalható nyomatékváltónak az új automata váltók hatásfoka gyakorlatilag megegyezik a manuális változatokéval, miközben vezetési komfortjuk páratlan.

Csökkentett belső súrlódás

Az automata sebességváltóban végrehajtott súrlódás-csökkentés meghatározó szerepet játszik a hatékonyság javításában. A legfontosabb fejlesztések az előző nemzedékhez képest:

  •tengelykapcsolók és fékek számának csökkentése a váltóműben, működési holtjátékuk viszont nagyobb, optimalizált profilkialakítások; •a hidraulikablokk működésének optimalizálása következtében kisebb olajpumpa is elegendő és 50 százalékkal csökkent a működtetésekor fellépő forgatónyomaték-ellenállása ; •a kenésből adódó veszteségek változtatása az igényeknek megfelelő szállítás vezérlését biztosító elektromágneses szelepnek köszönhetően; • továbbfejlesztett görgőprofilok és tűgörgős csapágyak.

Új fokozatváltási programok

Az új automata sebességváltók a következőkön keresztül csökkentik a motor működési fordulatszámát: •módosított,      megnövelt áttételekkel, ami a teljesítmény megtartását elinduláskor épp      úgy lehetővé teszi, mint a motorfordulatszám csökkenését nagyobb sebességnél.      Ezt a 150 lóerős 2,0l Blue HDi motor nagy nyomatéka (370 Nm) teszi lehetővé,      mely 2000 és 2500 1/min között áll rendelkezésre, maximum értékének 90      százaléka pedig 1700 és 3000 1/min között érhető el. Ezzel átlagosan 200 1/min értékkel csökkent      a motor működésének fordulatszáma;

  •a      nyomatékváltó csúszásának csökkentése, ami egyrészt a gyakoribb áthidalásoknak, másrészt      a hatékonyabb csillapításnak köszönhető. Ezt azzal érték el, hogy a      csillapítási fázis jobb kihasználása érdekében csökkentették a nyomatékváltó      méretét, így az 73 százalékkal rugalmasabb csillapítást tesz lehetővé.

Fokozott használati kényelem

A továbbfejlesztett nyomatékváltó jóvoltából az AM6 III magas fokú használati kényelmével tűnik ki, ebben szerepet játszik: •a sebességváltó működéséből adódó vibráció      csökkentésének továbbfejlesztése a jármű álló helyzetében, és az N álláséval      megegyező vibrációs szint az aktuálisan kiválasztott fokozatban  (D vagy R állásban) ; •alacsony szintű kúszási fázisok aktiválása igen      kicsi (10 és 20 km/h közötti) sebességnél, amíg az autó nem áll meg; •a fokozatváltások ideje tekintetében a piac egyik      legjobbja.

A gyorsabb és simább fokozatváltás érdekében a hatfokozatú, keresztirányú sebességváltókat Quickshift funkcióval is felszerelik. Jelenleg a legjobb kompromisszumot kínálják a méret, költség és hatékonyság között a piac kínálatában megtalálható hét-, nyolc- vagy kilencfokozatú automata váltókhoz képest.

A technológia előnyei a következők: •gyorsabb fokozatváltás, mint a duplakuplungos sebességváltókban (DCT – Double Clutch Transmission), és egyszerre több fokozatváltásra is képes; •rendkívül kényelmes fokozatváltás, egyike a legjobbaknak; •kivételes megbízhatóság: 240.000 km futásteljesítményre képes automata váltók; •az AISIN AW váltók minősége világszerte egyedülálló.

Az új AM6 III sebességváltót a 180 lóerős 2.0l BlueHdi motorral felszerelt 508 vezeti be. Az új 308 és 308 SW kínálatában a 150 lóerős 2,0l BlueHDi motorhoz igényelhető ez a váltó. Kifejlesztésekor a CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésének szándéka vezérelte a szakembereket. A 308 modellekben az automata váltó mindössze egy grammal növeli meg a kilométerenkénti kibocsátást a manuális váltóhoz képest (azonos gumiabroncsokkal), ami rendkívül versenyképes helyzetbe hozza ezt a változatot a vezetés kényelmét és a fogyasztást tekintve.

A Start&Stop rendszer első alkalmazása automata sebességváltón

A PEUGEOT most először alkalmaz automata sebességváltó működéséhez kialakított Start & Stop rendszert generátor-önindítóval, vagy visszafordítható generátorral. A piac legjobbjaként számon tartott e-HDi technika hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez: ez városban akár 15 százakkal kisebb emissziót is jelenthet. Használatát kimagasló komfortszint jellemzi: működése csendes és gyors, nincsenek vibrációk, funkciói mínusz 5 fokos hidegben is hibamentesek.

A generátor-önindító elhelyezéséhez szükség volt egy elektromos szivattyú alkalmazására a hidraulika blokkban, amely biztosítja a megfelelő nyomást az üzemi körökben leállított motor mellett is.

Minden területen javultak a generátor-önindító teljesítményei: •gyors indítás 400 ms, vagyis feleannyi idő alatt, mint egy hagyományos önindító esetén; •a csendes működésről a hagyományos önindítóban használt fogaskerekek helyett szíjas meghajtás gondoskodik ; •nincsenek vibrációk sem indításkor, sem a motor készenléti állapotba helyezésekor, ami a kéttömegű lendkeréknek, a tömített levegőadagoló szelepnek, valamint az alapjárati fordulatszám gyors visszaállásának köszönhető.

Az új AM6 III automata sebességváltóval társítva az automatikus motorleállítás a jármű álló helyzetében benyomott fékpedál mellett, vagy a kart N állásba kapcsolva történik meg, majd a 3 km/h sebességet benyomott fékpedállal átlépve, vagy a fékpedál felengedésére indul újból a motor .

Ez a technika, amelyet egy kétliteres dízelmotorban alkalmaztak először, alapfelszerelés a 150 és a 180 lóerős BlueHDi változatokban, manuális és automata váltóval egyaránt.

Az új PureTech benzinmotorokkal és az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait teljesítő BlueHDi technikával összekapcsolt hatékony és strapabíró automata váltók, valamint a hozzájuk kapcsolódó, etalonnak tartott Start & Stop rendszer kifejlesztésével a PEUGEOT márka ismét bizonyítja reakciókészségét és innovációs készségét. A PEUGEOT technikai előnye lehetővé teszi, hogy olyan járműveket kínáljon, amelyek nem csupán megbízhatóságukkal és takarékosságukkal tűnnek ki, hanem a márka hírnevéhez méltó, páratlan vezetési élményt is kínálnak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*