PEUGEOT « Back in the Race »

FONTOSABB EREDMÉNYEK

  • A PEUGEOT világpiaci értékesítése 853 000 eladott autóval 5,7 %-os növekedést mutat
  • A PEUGEOT-eladások tartós növekedése Európában és Kínában:

o    Európa: + 13,5 %, 522 000 eladott autóval

o    Kína: + 32,4%, 185 000 eladott autóval, ami új értékesítési rekordot jelent

  • Jövedelmező növekedés az egyéni ügyfeleknek történő értékesítés terén:

o    Európa: csaknem 1 pontos piaci részesedésnövekedés

  • Fiatal modellpaletta – 3 éves átlagéletkor – versenyképes kínálat a kereskedelmi eredmények javítása érdekében:

o    Sikeres modellek: PEUGEOT 308 és 308 SW, az év autója 2014-ben

o    A crossover sikere: PEUGEOT 2008 és 3008

o    Ígéretes bevezetés: PEUGEOT 108

  • A haszongépjármű-értékesítés terén elért eredmények:

o    Az új PEUGEOT Boxer bevezetése

o    PEUGEOT Partner, Expert és Boxer eladások erőteljes növekedése (+7,6%)

ÖSSZEFOGLALÁS

A piaci növekedés mértékét határozottan meghaladó európai értékesítési eredményeivel, illetve a világ elsőszámú autópiacának számító kínai piacra való betörésével a PEUGEOT világpiaci eladás terén 853 000 eladott autóval (+ 45 000 db) 5,7%-os növekedést ért el 2014 első félévében.

2013 első félévéhez képest jelentős változás tapasztalható a márka 10 legfontosabb piacán, ami egyes országok, mint például Spanyolország és Olaszország megerősödésében érhető tetten.

Nemzetközi eladások kapcsán elmondható, hogy PEUGEOT tartós fejlődést ért el a kínai piacon, melynek köszönhetően 2014 első félévében növekedése csaknem háromszorosa lett a piaci növekedésnek.

Európai eladások: PEUGEOT ismét a növekedés oldalán

Európa 30 országának személy- és haszongépjármű piaca továbbra is tartósan versenyképes árakkal 2014 első félévében fellendülésnek indult (+ 6,6 %):  a nagy piacok, mint Spanyolország (+19,8 %) és Nagy-Brittannia (+11, 3 %) kiemelkedő eredményt mutatnak Németországhoz (+ 2,7 %), Franciaországhoz (+ 2,7 %) és Olaszországhoz (+ 4  %) képest. Ebben a gazdasági helyzetben a PEUGEOT sikert ért el megújult személy- és haszongépjármű kínálatával 508 300 forgalomba helyezéssel (422 400 személygépkocsi és 86 000 haszongépjármű), ami 7,6 %-os növekedésnek és  6,6 %-os (+ 0,1 pont) piacirészesedés-növekedésnek felel meg.

A márka javuló eladási eredményeket ért el Nyugat-Európa legtöbb piacán, különösen Dél-Európában, Spanyolországban (+ 14,3 %), Olaszországban (+16,3 %), Portugáliában (+38,5 %), ezenkívül Közép-Kelet-Európa 6 legfontosabb piacán. A személy- és haszongépjármű piaci részesedése a régió több országában növekvő, különösen Franciaországban, Olaszországban, de Ausztriában, Belgiumban, Dániában és Norvégiában is.

Franciaországban, az első félévben a PEUGEOT kétszer gyorsabb fejlődést mutat, mint a piac: 16,8 %-ra növeli piaci részesedését a személy- és haszongépjármű piacon. A 2,9 %-os növekedést elérő személyautó piacon a PEUGEOT 7,5%-os növekedést és 17 %-os piaci részesedést ért el. A PEUGEOT 308 3 %-os piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a C szegmensben. 2014. június végén a PEUGEOT 3008 és 508 továbbra is az élen állt saját szegmensükben, a tavaly június 12-én bevezetett PEUGEOT 108-ra pedig több mint 1500 megrendelést rögzítettek az első hónapban, méghozzá a sikeres bevezetésnek köszönhetően, melyre nemrégiben került sor.

Végeredményben ez a növekedés jövedelmező, a márka az egyéni ügyfeleknek történő értékesítés terén 2013 első félévéhez képest csaknem 1 pontos piacirészesedés-növekedést ért el.

Az európai haszongépjármű piacon a PEUGEOT megtartotta erős pozícióját (10,6 %).

A második félévben, szeptembertől kezdve a márka teljes személygépjármű kínálatának megújulása befejeződik köszönhetően az új PEUGEOT 508-nak és a PEUGEOT 108 hódításának. A PEUGEOT modellkínálata 3 éves átlagéletkorával, fennállása óta most a legfiatalabb. Ez a modellkínálat a legújabb csúcskategóriás technológiákra épül: Blue Hdi Euro 6-os dízelmotorok, amelynek figyelemre méltó változata a PEUGEOT 308-ban megjelenő 82 g/km CO2-t kibocsátó motor; a 108, 208 és a 308-ban elérhető PureTech benzinmotorok; az EAT6 új automata sebességváltó, mely 12 modellben lesz elérhető.

Ázsiai értékesítés: a kínai eladások gyorsuló növekedése

Kínában 185 000 eladással 2014 első félévében a PEUGEOT 32,4 %-os növekedést ért el a személygépjármű piacon, melynek növekedése 8 120 000 gépjármű eladásával 12,8 %-os.

A PEUGEOT 308, 408, 508 és 301 kiválóan teljesített: összesen 123 600 eladás az első félévben, amelyből 36 700 csak a PEUGEOT 301-nek köszönhető.

A PEUGEOT 2008 és 3008 crossoverek értékesítése fellendült, köszönhetően a kínai ügyfelek érdeklődésének. Ezáltal a PEUGEOT 3008 eladása 37 %-kal nőtt 33 700 eladott autóval 18 hónapos értékesítés eredményt ért el. A PEUGEOT 2008 modellhez több mint 11 000 eladást regisztráltak mindössze 3 hónapos értékesítési időszak alatt.

A havi forgalomba helyezések piaci részesedése júniusban elérte a 2,35%-ot, ami 0,7 pont növekedést jelentett a 2013 júniusi eredményhez képest. 2014 első félévében a piaci részesedés 2,3 % volt.

Az immár 436 (2013 júniusában még 350) márkakereskedésből álló hálózat hozzájárult a márka fejlődéséhez a gazdaságilag fejlődő és a nagy történelmi központoktól távol eső régiókban.

A második félévben előreláthatóan kitart a lendület. Az új PEUGEOT 408 kereskedelmi bevezetésére a Chengdui Autószalonon kerül majd sor augusztusban, az új PEUGEOT 508-as pedig november végén a Cantoni Autószalonon mutatkozik majd be a 2015 januárjában történő bevezetése előtt.

Egyéb régiók: PEUGEOT a jövedelmező értékesítést részesíti előnyben

A világ többi nagy piacán többé-kevésbé csökkenő tendencia tapasztalható. A PEUGEOT-nak számos nehézséggel kellett szembenéznie: a pénz általános leértékelése a fejlődő országokban, az amerikai dollár euróhoz viszonyított gyengesége, valamint a mesterségesen gerjesztett infláció, mely a vásárlóerő és a piac szintjének jelentős csökkenését eredményezte. Ebben a helyzetben a PEUGEOT a jövedelmezőség által vezérelt kereskedelmi politika mellett tette le a voksát, méghozzá az értékesítési csatornák és a termelői ármeghatározó erő, az úgynevezett « pricing power » újragondolásával. Az erőteljesen csökkenő piacokon ez a politika az értékesítés visszaesésével járt, melyet időnként a piaci részesedés növekedése ellensúlyozott.

Ezáltal Latin-Amerikában a PEUGEOT-nak sikerült piaci részesedést nyerni Argentínában 10,9 %-os növekedéssel (+ 0, 3 pont), 40 000 eladott autóval (- 21,4 %) egy 23,8 %-kal csökkenő piacon, amelynek több oka van: az új gépjármű adók, 2014 év eleji import megszorítások és az argentin peso folyamatos leértékelése az amerikai dollárhoz képest. Erősen versenyképes a finanszírozás mértéke az Argentínában gyártott gépkocsikat vásárlók számára, ami előreláthatóan fellendíti majd a piacot.

 

Brazíliában a gyenge visszaesés különösen a gépjármű szektort érintette, melynek a hitelfelvételi lehetőségek szűkítésével és kemény adókkal kell szembenéznie. A teljes gépjárműeladás 1,58 millió eladott autóval 7,3 %-kal esett vissza, a PEUGEOT-ra nézve ez 22 600 eladott autóval 18,7 %-os csökkenést jelent. A PEUGEOT számolt az eladási darabszám csökkenésével, mely a PEUGEOT 207 és a Hoggar kifutásával függ össze. 2015 év elején azonban megérkezik a PEUGEOT 2008, melynek köszönhetően várhatóan újra fellendül az értékesítés.

Oroszországban a piac 1 230 000 darabszámot ért el 2014 első félévében, ami 7,9 %-os csökkenésnek felel meg (2013 első félévében 1 333 000). A PEUGEOT forgalomba helyezések száma 12 200, ami 30,7 %-os csökkenést jelentett 2013-hoz képest (17 557 darab), és 1%-os piaci részesedés csökkenést eredményezett. Két fő tényező befolyásolta negatív irányban a teljesítményt: a piac globális csökkenése és az árpozicionálás romlása a gépjármű szektorban alkalmazott agresszív marketing miatt. A kalugai üzemben gyártott PEUGEOT 408 eladási eredményei a helyi gyártásnak köszönhetően jobbak, mint az importált modelleké. A PEUGEOT 508 és a 308 világpremierje az augusztus végi Moszkvai Autószalonon várhatóan hozzájárul majd ahhoz, hogy a márka ismét a növekedés útjára lépjen.

Ukrajnában egy erősen, 43%-kal visszaeső piacon a márkának sikerült 3 %-ra korlátozni a visszaesést, és 1,7 pontos emelkedéssel 3,8 %-os piaci részesedést szerezni.

 

Algériában aPEUGEOT 19 800 eladott autóval (10,7 %) a második helyen áll egy 2013-hoz képest határozottan csökkenő piacon (-27,9 %).

 

Törökországban a piac 26 %-os visszaesést mutat az első félévben, ami a magasabb hitelkamat és a török líra leértékelése miatti áremelkedés eredménye. Ebben a gazdasági helyzetben a márka 9600 gépjárművet adott el és 0,8 ponttal növelte piaci részesedését a B szegmensben. A PEUGEOT 301 a szegmens legjobbja júniusban, az első félév összesített listáján pedig a harmadik. Az új PEUGEOT 508 piacra dobása és az automata sebességváltóval felszerelt 308 várhatóan élénkíti majd a Peugeot eladásokat a második félévben.

A PEUGEOT 308, 308SW, 2008 és 3008 és a haszongépjárművek sikeres bevezetése

A 2014-es év európai autójának megválasztott PEUGEOT 308 lendületes bevezetésnek örvendett.

A 2013 szeptemberében piacra dobott PEUGEOT 308 több mint 100 000 megrendelést regisztrált a 2014 júniusában összegyűjtött adatok szerint. A PEUGEOT 308 SW-re pedig már több mint 21 000 megrendelés érkezett. A PEUGEOT 308 hozzájárul a márka minőségi ugrásához: eladásainak 42 %-át a 3-as és 4-es felszereltségi szint teszi ki. A siker pozitívan hat a sochaux-i gyárra is: június elejétől elindult az éjszakai műszak, így összesen 900 darab PEUGEOT 308 készül el naponta (+ 160 gépjármű/nap).

A PEUGEOT 2008 és 3008 továbbra is nagy sikereket arat. A PEUGEOT 2008 világpiaci eladása elérte a 95 400 darabszámot az első félévben. Májusban, Európa 30 országában szegmensének élére került 23,3 %-os piaci részesedéssel. A siker pozitívan hat a mulhouse-i gyárra is, ahol a gyártás napi darabszáma a bevezetéskor regisztrált 310-ről 860-ra ugrott 2014 áprilisára.

A Kínában hódító, Európában nemrégiben ráncfelvarráson átesett PEUGEOT 3008 világpiaci értékesítése 83 000 eladott autóval 13 %-os növekedést valósított meg.

A PEUGEOT 301 Kínában való bevezetését követően folytatja sikereit: 55%-os növekedés, 58 100 eladott autó.

A PEUGEOT haszongépjármű kínálata is sikert arat: a PEUGEOT Partner értékesítési darabszáma 66 100 (7 %-os növekedés), a PEUGEOT Experté 15 600 (+ 23 %), a PEUGEOT Boxeré pedig 27 800 (+2%).

 

Globális pozicionálás: a márka a fontosabb sportesemények révén erősíti jelenlétét

A márka lendülete az értékesítésen kívül más területen is megmutatkozik: sporttevékenység és szponzorálás.

2015 elején a PEUGEOT a 2008 DKR-rel ismét részt vesz a Dakar Rallyn. A nemzetközi megmérettetésen a márka egy nemzetközi ambíciókkal rendelkező modellel indul, hiszen a PEUGEOT 2008 már jelentős sikereket ért el Európában, de nemrégiben Kínában is piacra került, 2015 év elején pedig Latin-Amerikában is bevezetik majd.

A PEUGEOT 2014 januárjában megállapodást kötött a világhírű teniszezővel, Novak Djokoviccsal. A rendkívül jól induló együttműködés célja a márka jelenlétének erősítése az ATP-tornákon részt vevő fontosabb országokban. Novak Djokovic, a wimbledoni tenisztorna győztese és a Roland-Garros Francia Nemzetközi Teniszbajnokság döntőse, nemrégiben az ATP férfi világranglista első helyére került. Novak Djokovic sikeres reklámokban szerepel: Európában a PEUGEOT 208 televíziós reklámspotokban, Kínában a PEUGEOT 2008 reklámjaiban.