Peches rajt: eltört a kardántengely

Inkább most, mint a sivatagban – gondolta magában Szalay Balázs…
Persze, csak miután megnyugodott egy kicsit. Történt ugyanis, hogy a tereprali világkupa második, abu-dzabi viadalának rajtjánál eltört a kardántengely az Opel Mokkában.

„A rajt pillanatában hatalmas csattanást hallottunk, és csak pörgött a motor, de az autó nem akart megindulni. Fix négykerékhajtásban azután óvatosan mégiscsak teljesíteni tudtuk vele a távot, de attól kezdve már csak arra figyeltem, hogy végigmenjünk, és beérjünk a szervizparkba, hogy a fiúk minél hamarabb kezelésbe vehessék a Mokkát” – mondta Szalay, aki az Abu-Dhabi Desert Challenge-en új navigátorral, a belga Fabian Lurquin-nel indul, mivel Bunkoczi László gerincsérülése után még a rehabilitációját tölti.
Az első napra, afféle bemelegítésként egy 2.4 kilométer es szuperspeciálist jelöltek ki a szervezők a mezőny számára, méghozzá nem máshol, mint a Yas Marina Circuit-en, vagyis a Formula–1-es versenypályán – impozáns környezetben, s a hőség sem volt annyira zavaró a nézők számára, hiszen  a fedett lelátó nyújtotta árnyékból figyelhették, mit történik az aszfaltcsíkon.
Be kell vallani, hogy ezeket a hatalmas, erős terepjárókat nem kimondottan aszfaltra teremtették, de azért egy-két szépségdíjas kanyarodást így is láthattunk, főleg a korábbi ralisoktól (Nasszer al-Attijah, Kalid al-Qassimi, Lucio Alvarez), s persze azoktól, akik nem az „életben maradásért” küzdöttek, mint Szalayék.

„A szervizparkban kiderült, hogy szerencsére csak a kardántengely törött el, és hátul is kicsúszott, aminek köszönhetően nem verte szét a körülötte lévő alkatrészeket. Sajnálom, hogy így történt, mert kiharcolhattunk volna egy jó rajthelyet, ugyanakkor jobb, hogy ez a probléma most jött ki, nem pedig a sivatagban, ahol már számít az időeredmény” – mondta Szalay, aki így a 44. helyen zárta a szuperspeciálist, tehát alighanem előzgetős napja lesz vasárnap, amikorra a rendezők egy 404 kilométeres szakaszt jelöltek ki a mezőny számára, ebből 262 kilométer a mért szakasz.
Ezen a nap egyébként az érdekes találkozásoké volt: Szalay délelőtt ellátogatott válogatott kajakosaink edzésére, délután pedig Kammerer Zoltánék jöttek el az F1-es pályára, hogy megnézzék a prológot, és drukkoljanak a magyar pilótának, majd pedig végignézzék a szervizelést.

ABU-DHABI DESERT CHALLENGE
Szuperspeciál: 1. Lucio Alvarez, Gabriel Moiset (argentin, spanyol, Mini All4) 1:52.0, 2. al-Qassimi, Marques (egyesült arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 1:52.4, 3. al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:52.9, .. .44. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 2:31.1

Szalay Balázs megnézte az edzésük végét, a válogatott kajakosaink pedig megnézték az abu-dzabi tereprali világkupa-futam prológját. Mindannyian jól szórakoztak. Az autóversenyző számára nem volt újdonság a sportágváltás, hiszen annak idején ő maga is kajakosként kezdte sportolói pályafutását, és a mai napig lejár evezni a Honvédba, úgyhogy amikor Kucsera Gábor és Kammerer Zoltán üzent neki a facebookon, hogy fussanak össze, természetes volt, hogy meghívja őket a bemelegítő szakaszra, amelyet a Formula–1-es pályán tartanak meg szombat délután.