Paddon első győzelmét szerzi

Hayden Paddonról mindig is tudható volt, hogy egy nagyon tehetséges pilóta, aki egyszer csak áttör a mezőnyön és megmutatja, hogy mire is képes. Ez a pillanat ezen a hétvégén érkezett el, hiszen az új-zélandi pilóta megszerezte ralis pályafutása első győzelmét az Argentin Ralin. Paddon beírta a nevét a történelemkönyvekbe, mint a Rali Világbajnokságban nyerni tudó első új-zélandi raliversenyző. Paddont a verseny végén nagy nyomás alatt tartotta a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier, aki végül a második helyen tudott célba gurulni. A bronzérmes helyezés Andreas Mikkelsené lett a Volkswagen Motorsport II autójával.

 Amber-Argentin_Rali

Hayden Paddon győzelme nem sokon múlott. Az utolsó nap első gyorsasági szakaszán különösen trükkös körülmények között hajtott a mezőny és Paddon autója többször is lefulladt. Előnye az utolsó előtti gyorsasági szakaszra a második helyen autózó Ogierhez képest lecsökkent 2,6 másodpercre, de a Power Stage-re – El Condor 2 – összeszedte magát. Megnyerte azt és ezzel három bónuszpontot szerzett és végül 14,3 másodperccel Ogier előtt ért célba. Ez nem csak Paddonnek érdem, hanem a Hyundainak is, hiszen az új generációs autó első győzelmét szerezte meg az új-zélandi ezen a ralin.

„Alig tudom elhinni. A gyorsasági szakaszon tényleg mindent beleadtam! Óriási köszönet mindenkinek, főleg az otthon, Új-Zélandon szurkolóknak.” – nyilatkozta a versenygyőztes lelkesen. „Erre a ralira három hétig készültem. A múltban a szűk és kanyargós utak nem feküdtek nekem. Nem hittem, hogy nyerhetünk, de ma mindent beleadtam. Többet is nyerünk majd ezzel az autóval.” – tette hozzá.

Jari-Matti Latvala szolgáltatta a rali legnagyobb negatív szenzációját. A finn pilóta nagyot esett szombaton, s sajnos ezzel az első helyet elbukta, amely így Paddon ölébe hullott. Latvala nem tudta csalódottságát leplezni, győzelmi reményekkel vágott neki a dél-amerikai ralinak, s hősből semmi lett. Latvala mexikói szerencséje nem sokáig tartott, pedig szüksége lenne rá, hogy bizonyítsa, méltó helyen van a csapatnál a világbajnok Ogier mellett. Mexikóban az élen zárta a hétvégét, s szerencséjére Argentínában is murvás beállításokkal álltak rajthoz a versenyzők. Ezzel a lehetőséggel azonban mégsem tudott élni.

Sebastien Ogier második helyezése nem nagy meglepetés. A franciának kellett elsőként rajtolnia, így ő tisztogatta az utat a mögötte jövők előtt. Az ezüstérmes helyezés ellenére még mindig az egyéni ponttábla élén áll, s még növelte is előnyét. Jó úton halad negyedik világbajnoki címe felé. „Nagyon kemény rali volt, nem tudtam a maximumot hozni.” – nyilatkozta a VW bajnoka az El Condor 2-őt követően. „Bármi is az eredmény, nagyszerű heten vagyunk túl és nagyon jó volt itt lenni.” – tette hozzá önfeledten.

A Volkswagen elégedett lehet, hiszen a VW Motorsport II pilótája, Andreas Mikkelsen ért célba a harmadik helyen. Őt az a Dani Sordo követi, aki Mexikó után itt is a negyedik helyezett lett a Hyundai-al. Egy kis baleset és egy technikai hiba hátráltatta a spanyolt. Mads Östberg jelentősebb lemaradással lett ötödik az M-Sport autójával. A norvég pilótának az itinerrel gyűlt meg a baja és tért le emiatt az útról egy helyen.

Thierry Neuville-nek még mindig nem nagyon megy a versenyzés. A belga pilóta a hatodik lett, neki az autója elektromos rendszerével gyűlt meg a baja. Egy helyi induló, Marcos Ligato ért célba a hetedik helyen. Őt Eric Camilli és a veterán Henning Solberg követi a nyolcadik és kilencedik helyen.

Latvala a Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyzést, s a tizedik hely felé tartott, amikor a Power Stage-en problémái adódtak. Végül a 16. helyre bicegett a célba, s bár 25 percet vesztett, de még így is szerzett két pontot a Volkswagen számára.

A tizedik helyezett Nicolas Fuchs nyerte a WRC2 kategóriát. Neki sem volt egyszerű ralija, hiszen autójának szervókormányzása ment tönkre.

Ismét hosszú – négy hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2016. május 19-22. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. A verseny abszolút favoritja mégis az a Sebastien Ogier, aki négyszer is megnyerte ezt a ralit. 2015-ben a poraiból sokadszorra visszatért Latvala nyert.

2016-ös Argentin Rali eredménye

  1. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai I20                       3:40:52,9
  2. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Polo              3:41:07,2
  3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              3:41:58,1
  4. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai I20                       3:42:10,0
  5. Mads Östberg (NOR)              Ford Fiesta RS                     3:45:49,6
  6. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                       3:50:22,4
  7. Marcos Ligato (ARG)               Citroën DS3                      3:50:32,1
  8. Eric Camilli (FRA)                    Ford Fiesta RS                     3:51:08,9
  9. Henning Solberg (NOR)          Ford Fiesta RS                     3:51:41,4
  10. Nicolas Fuchs (PER)             Skoda Fabia R5                     4:05:35,7

 

A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:

Egyéni

 

  1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Motorsport              96 pont
  2. Hayden Paddon (NZL)            Hyundai Motorsport              57 pont
  3. Mads Östberg (NOR)              M-Sport WRT                            52 pont
  4. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Motorsport              48 pont
  5. Dani Sordo (ESP)                    Hyundai Motorsport              44 pont
  6. Jari-Matti Latvala (FIN)            Volkswagen Motorsport              27 pont
  7. Ott Tanak (EST)                      DMACK WRT                            24 pont
  8. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai Motorsport              23 pont
  9. Stephane Lefebvre (FRA)       Abu Dhabi WRT                            10 pont
  10. Henning Solberg (NOR)        Henning Solberg                          8 pont

Gyártók

  1. Volkswagen Motorsport           117 pont
  2. Hyundai WRT                            81 pont
  3. Ford Stobart                          62 pont
  4. Hyundai Motorsport N               49 pont
  5. Volkswagen Motorsport II          45 pont
  6. DMACK WRT                            30 pont
  7. Jipocar Czech National Team     6 pont

 

 

 

 

(Forrás: Amber PR)