Óvd, akit szeretsz! Ne vidd haza az influenzát!

Az Unilever Magyarország társadalmi felelősségvállalási programjának részeként idén is csatlakozott az Emberi Erőforrások Minisztériumának Család- és ifjúságügyért Felelős Államtitkársága és az WHO influenzafertőzés elleni kampányához. Az Unilever célja, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában.

A szervezők a közös akcióval a lakosság figyelmét szeretnék felhívni arra, hogy mind saját, mind környezete egészségének megőrzése érdekében, mindenki tegye meg az alapvető és szükséges elővigyázatossági intézkedéseket az influenzaszezon küszöbén. A megbetegedés kivédhető olyan alapvető, megelőző lépésekkel, mint a helyes kézmosás vagy a fertőtlenítés, ami által nemcsak saját magunk, de szeretteink védelmét is biztosíthatjuk, ezért a kampány főüzenete évek óta az “Óvd akit szeretsz, ne vidd haza az influenzát!” jelmondat.
A fertőzés tömegben és zárt légtérben terjed a leggyorsabban, ezért különösen fontos mind a közlekedési vállalatok dolgozói, mind a tömegközlekedésben résztvevő utasok figyelmének felhívása a megbetegedés megelőzésének lehetséges módjaira. Az influenzafertőzés elleni aktív védekezésre fókuszáló kampány keretében a MÁV Zrt., a VOLÁNBUSZ Zrt. és a Budapest Airport képviselői számolnak be arról, hogy a nagy közlekedési vállalatok milyen eszközökkel védekeznek az influenzafertőzés terjedése ellen.  Az összefogásban résztvevő tömegközlekedési vállalatok utastájékoztató felületein az influenzaszezonban azokkal a plakátokkal lehet találkozni, amelyek a megelőzés  alapvető lépéseit hirdetik.
A kampány főtámogatójként az Unilever Magyarország Kft. idén is kézmosó- és fertőtlenítőszer-csomagot ajándékoz a nagy budapesti utasvárók részére a kézmosás és a fertőtlenítés üzeneteinek fontosságát hangsúlyozva. Az Unilever márkája, a Domestos, a higiénia nagyköveteként a fertőtlenítés fontosságát hangsúlyozza, hiszen olyan fertőtlenítőszereket kínál, amelyek minden ismert kórokozófajt elpusztítanak, így az influenzavírust is.