Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság Pannónia-ringen

A Gyorsasági OB mai futamait követően még egy igazi látványosságot tartogatott a mai délután a kitartó nézők számára. Ekkor került sor ugyanis a FIM Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság Pannónia-ringi első, 10 perces futamára. A különleges versenygépek két kategóriában mérték össze tudásukat, 1000 és 600 cm3-ben. A rajtrácson összesen 18 motor sorakozott fel. A ritkán látott versenysport különlegessége, hogy nem csak a jó technikán múlik a siker, nem is pusztán a vezető ügyességén, hanem az úgynevezett utas is jócskán kiveszi a részét a munkából, hiszen az ő közreműködésével érnek el, vagy épp veszítenek tapadást, ami a kanyarokban különösen fontos. Az utasok, akik között több hölgy is megtalálható, 56 mm-re helyezkednek el az aszfalt felszíne felett, ebből a pozícióból dőlnek, csúsznak az éppen megfelelő oldalra parányi kapaszkodók segítségével, a nézők számára ijesztő testhelyzetekben, ahol nem ritkán nagyon közel kerülnek a földhöz, és mindezt óriási tempó mellett. Spanyolországban 273 km/h sebességet is mértek náluk.

IMG_9116

Az első rajtkockáról a francia Sébastien DELANNOY/ Kevin ROUSSEAU rajtolt, mellette Tim REEVES/Gregory CLUZE várta a ajtot. A finn páros Pekka PAIVÄRINTA / Kirsi KAINULAINEN a harmadik, a bajnokságot vezető Markus SCHLOSSER/ Thomas HOFER a negyedikként indult. Az ötödik pozíciót a tavalyi VB győztes foglalta el. A 10 perces futam alatt folyamatos volt az előzgetés. A legjobb köridőt (1:59.718) Delannoy állította fel, ami néhány másodperccel marad csak el a Forma autók eredményétől. Végül a finneknek sikerült megelőzniük a franciákat, akik ezzel a második legjobbként futottak be. Harmadikként a HOLDEN John/ RAMSAY Stuart párost intették le. SCHLOSSER és REEVES nem értek célba.

Pekka PAIVÄRINTA / Kirsi KAINULAINEN

„Ez az első alkalom számomra, hogy dobogóra állhattam, fantasztikus érzés. Nagyon meleg van, ami jócskán megnehezíti a dolgunk, ráadásul sosincs idő lazítani, mert sok ellenfél van a pályán. Az utas minden versenyen és tréningen tanul valamit, míg a vezetőnek sosem szabad megfeledkeznie arról, hogy nem egyedül van, felelős egy másik emberért is.”