Ogier Lengyelországban is remekelt

Amber-Lengyel_Rali-Kubica2Sebastien Ogier idei ötödik győzelmét zsebelte be vasárnap a Lengyel Ralin, amely öt év után tért vissza a világbajnokság versenynaptárába. A Volkswagen francia pilótája rendkívül dominánsan versenyzett, hiszen a 22 gyorsasági szakaszból 18-at megnyert, s ezzel tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán. A második helyezett Andreas Mikkelsen lett, őt pedig Thierry Neuville követi a bronzérmes helyen. A fiatal belga pilóta így a Hyundai idei második dobogós helyezését gyűjtötte be.

Sebastien Ogier-nek és autójának nagyon feküdt a kelet-európai pálya. A Baranowo Power Stage-en szerzett győzelméért újabb pontokat szerzett a francia. A 14,90 km hosszú szakaszon Andreas Mikkelsen lett a második, s Jari-Matti Latvala a harmadik.

„Azt gondolom, hogy ez egy tökéletes hétvége volt a számomra. Nagyon örülök a győzelemnek, amivel egy újabb lépést tettem előre a világbajnokságban (is). A sebes gyorsasági szakaszokon öröm volt vezetni. Élvezetes volt a Polo R WRC-vel mennem.” – nyilatkozta Ogier.

Andreas Mikkelsen nagyon szép teljesítményt tett le az asztalra Lengyelországban. A norvég pilóta csütörtökön és pénteken is szorosan Ogier nyomában haladt. Ez abból eredt, hogy az egyéni ponttábla élén álló VW-es pilóta hátrányosabb pozícióból rajtolt, s murván a sepregető pilóta lassabban haladhat csak.

Szombaton tudott nagyobb előnyre szert tenni Ogier. Mikkelsen ugyanis a 12. gyorsasági szakaszon hibázott és majd 10 másodperces hátrányt szedett össze. A ritmusából kiesett pilóta aztán még jobban hátraesett és végül fékproblémái miatt több mint 30 másodpercet vesztett.

A negyedik helyen az a Mikko Hirvonen ért célba, aki öt éve ugyanezen a ralin még nyerni tudott szintén egy Ford volánja mögött. A finn pilóta az egész ralit végigküszködte és elégedetlenkedett az itiner miatt.

Amber-Lengyel_Rali-Ogier

Jari-Matti Latvaláé az ötödik hely, bár épphogy csak lecsúszott a negyedikről. Szombaton az első felfüggesztése megsérült mikor nekicsapódott autójával egy sziklának. Később ismét fel tudott zárkózni, – ami a világbajnokság szempontjából létfontosságú volt számára – s mindössze 0,7 másodperccel ért csak be Hirvonen mögött. A hatodik helyezett Juho Hanninen sem úszta meg a versenyt technikai gondok nélkül.

Kris Meeke a hetedik helyre kormányozta be Citroenjét vasárnap. A brit még a harmadik helyen is autózott a rali elején, de aztán visszacsúszott és egy defekt miatt további két percet vesztett még szombaton. Vasárnap visszavágott és utolérte Paddont és Solberget is. Utóbbiak így kénytelenek voltak beérni a nyolcadik és a kilencedik, de még pontszerző hellyel. Az első tizet Martin Prokop zárta egy Forddal.

A WRC2 kategóriát Ott Tanak nyerte, aki az összetettben a 11. helyet szerezte meg.

Érdemes néhány élmenőről még szót ejteni. Mads Östberg 2009 után ismét karambolozott a Lengyel Ralin. A norvég pilóta még szombaton nekicsapódott autójával egy sziklának és többször is megpördült Citroenjével. Az egyéni ponttábla harmadik helyezésének így búcsút mondhat Andreas Mikkelsen nagy örömére.

A 14. gyorsasági szakasz sziklája elég hírhedté vált a Lengyel Ralin. Östberg és Latvala mellett ugyanis Elfyn Evans is eltalálta és ennek autója első felfüggesztése látta kárát. A Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyt és célba ért.

A helyi hős Robert Kubica egy szebb eredmény reményében vágott neki hazai ralijának csütörtökön. A lengyel pilóta is a Rally2 szabályozásnak köszönhetően folytathatta a viadalt hazai rajongói előtt, miután autójának egyik kerekétől megvált, miközben a hatodik helyen autózott.

A Lengyel Ralit követően megkezdi a ralis mezőny éves rendes nyári szabadságát. A július üres lesz, hiszen legközelebb a Finn Ralin (2014. július 31.- augusztus 3.) térnek vissza a munkához a csapatok. A Finn Ralit ezúttal is a Forma-1-es Magyar Nagydíj után rendezik meg, így nem kell az autósportok rajongóinak megosztaniuk a figyelmüket. Finnországban a helyi pilóták élvezik a hazai pálya előnyét, ennek ellenére tavaly nagy meglepetésre Sebastien Ogier vihette innen haza a győztes trófeát.

2014-es Lengyel Rali eredménye

1. Sebastien Ogier (FRA)              Volkswagen Polo                2:34:02,0

2. Andreas Mikkelsen (NOR)        Volkswagen Polo 2            2:35:09,7

3. Thierry Neuville (BEL)               Hyundai I20                         2:36:15,5

4. Mikko Hirvonen (FIN)                Ford Fiesta RS                    2:36:34,4

5. Jari-Matti Latvala (FIN)              Volkswagen Polo                2:36:35,1

6. Juho Hanninen (FIN)                Hyundai I20                         2:36:51,9

7. Kris Meeke (GBR)                      Citroën DS3                         2:38:29,9

8. Hayden Paddon (NZL)              Hyundai I20                         2:38:34,1

9. Henning Solberg (NOR)           Ford Fiesta RS                    2:39:01,0

10. Martin Prokop (CZE)                Ford Fiesta RS                    2:40:13,3

A világbajnokság eredménye a Lengyel Rali után:

Egyéni

 

1. Sebastien Ogier (FRA)              Volkswagen Motorsport                             166 pont

2. Jari-Matti Latvala (FIN)              Volkswagen Motorsport                             116 pont

3. Andreas Mikkelsen (NOR)        Volkswagen Motorsport 2                           83 pont

4. Mads Östberg (NOR)                 Citroën WRT                                                 66 pont

5. Mikko Hirvonen (FIN)                M-Sport WRT                                                 52 pont

6. Thierry Neuville (BEL)               Hyundai WRT                                               46 pont

7. Kris Meeke (GBR)                      Citroën WRT                                                 38 pont

8. Elfyn Evans (GBR)                    M-Sport WRT                                                 36 pont

9. Martin Prokop (CZE)                  Jipocar Czech National Team                    31 pont

10. Henning Solberg (NOR)         Henning Solberg                                          24 pont

Gyártók

 

1. Volkswagen Motorsport             262 pont

2. Citroën WRT                               115 pont

3. M-Sport WRT                                 90 pont

4. Volkswagen Motorsport 2           82 pont

5. Hyundai WRT                               80 pont

6. Jipocar Czech National Team    34 pont

7. RK M-Sport WRT                          19 pont

8. Hyundai Motorsport N                   8 pont

(Forrás: Amber PR)