Nyárindító futam, ismét Lacházán

Az Országos Szlalom Bajnokság harmadik futamát ismét Kiskunlacházán tartották. Ez volt az elmaradt egri szlalomverseny „pótfutama”. Pontosabban a szeptemberi lacházi versenyt hozták előre a Szervezők június 8-ára. Az előző futam szintén itt zajlott, esőben és vizes pályán, esernyővel. Most, 5 héttel később verőfényes napsütésben és körül-belül 30 fokban mérkőzött meg egymással a szlalom mezőnye, 54 indulóval.

5

Egy meleg nyári nap 

Ez egy igazi, meleg nyári napnak ígérkezett, hiszen már korán reggel kellemes klíma és napsütés fogadta a katonai volt reptérre érkezőket. Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt is ehhez mérten érkezett:

„Készültünk napernyővel, némi naptejjel. Ez egy hosszú nap lesz, erős napsütéssel, magas hőmérséklettel. Előnye, hogy száraz pályán és meleg aszfalton megyünk, jó tapadással. A vonalvezetéshez ez igen csak elkél, lesznek komoly kanyarok.” – nyilatkozták a Sződy fivérek.

 Autójukat, az Opel Tigrát megfelelően felkészítve hozták el a versenyre. Reménykednek egy jó eredményben, esetleg a dobogóban is. Ha sikerül, persze. Az edzéskör minden versenyzőnek demonstrálta az „éles” kör ritmusát. Nincs más hátra, mint megkezdeni a versenyt.

 3

Versenykörök

Szabolcs 20-as rajtszámmal és sok hibával teljesítette az első kört a négyből:

„Nem memorizáltam még eléggé a pályát, ezért az első bójasort és a végén lévőt szépen fordítva kezdtem ez, ezzel az egész sor hibás lett. A tempóm jó volt, de a 40 másodperccel ez az eldobós köröm lett. Legalább még az elején… .” – bosszankodott Szabolcs. Habár mért köre 2:04.367 lett, ez valójában 2:44:367 ezredmásodperces kört ért.

Zsolt a 40-es rajtszámmal indult, megfelelő kört teljesítve:

„Úgy éreztem kissé csúszott a gumim, fékúton is volt egy kis instabilitás, de lehet hogy keményebbeket fékeztem és ezért. Ez egy próbakörnek fogható fel, hiszen összesen 4 körünk lesz ma.” – mondta Zsolt. Nyitókörét 02:03,894 mp-cel teljesítette.

 4

A Sződy fivérek második köre már jól sikerült. Szabolcs 2:03:806-tal, Zsolt 2:01:422-vel ért célba.

A harmadik körben még melegebb volt a hőmérséklet, kora délután. Úgy látszik, ez még jobb körülményeket jelentett. Mivel Szabolcs körideje 2:02:093 lett, Zsolté pedig 2:00:683. Ez mindkettőjük napi legjobb köridejét jelentette.

 6

A záró kör a negyedik volt.

Szabolcs szinte ugyanúgy ment, mint a harmadik körében:

„Az edzőkör és az első kör után nagyon jól ráéreztem a számomra kissé trükkös

vonalvezetésre. Lényegében ekkor kezdtem el a vezetés élményét megélni és gyorsulni. Ahogy a harmadik köröm már lényegesebb gyorsabb volt, a negyedik is majdnem ugyanolyan jó lett… .” – fogalmazott tömören Szabolcs, akinek a célban 2:02:149 mp-et mutatott az óra.

Zsolt egy minimálisat rontva ért célba egy szintén gyors és hibátlan kör után:

„Nem változott semmi. Aszfalt és levegő is ugyanolyan meleg volt, mint az előző körben. Én is hasonlóan vezettem, valahol mégis elszállt három tized. De semmin nem változtat, a köröm jó volt, várom az összegzést.” – gondolt Zsolt a köridők összesítésére, ahogy kiderülnek az időkülönbségek és a helyezések is. Körideje 2:00:987 mp lett.

Eredmények, ponttáblázat

Szabolcs az ötödik, Zsolt a negyedik helyen fejezte be összesítve a lacházi futamot, az S3-as kategóriában. Ezzel jelenleg is a negyedik és ötödik helyen állnak a ponttáblázatban három futam után. A bajnokság hét futamból áll.

S3 Széria kategória 1401 – 1600 ccm között

  1. Kaposznyák Mihály, Citroen Saxo VTS 29 pont
  2. Ildzsa Dávid, Suzuki Ignis                      28 pont
  3. Taczman Zsolt, Citroen Saxo VTS          18 pont
  4. Sződy Zsolt, Opel Tigra                        14 pont
  5. Sződy Szabolcs, Opel Tigra                  10 pont
  6. Kovács Viktor, Renault Twingo RS           5 pont
  7. Juhász Ádám, Citroen Saxo VTS             3 pont
  8. Csiszár Alexandra, Opel Corsa                 1 pont
  9. Hajdú Eszter, BMW                                 0 pont

 

A versenynap összegzése:

„Túl vagyunk egy kemény napon. Az autóban ülve volt igazán nehéz, mert rajt előtt és után is nehezen viselhető a hőség. De kibírtuk, vezetés közben meg nem éreztük, nem figyelünk rá. Eredményünk a várt, de benne volt a dobogó lehetősége. Ez most nem volt elérhető, nagyobb különbséggel zártunk. Majd legközelebb. Autónk megfelelően működött. Gumijaink jól tapadtak, kifejezetten örültünk ennek. Figyeltük a kenőanyagot is a magasabb hőmérséklet miatt, ott is minden rendben volt. Sokkal gyorsabbak nem lettünk volna már, így is egy-két bójasornál egy arasznyira mentünk el a bóják mellett. Kissé kockázatos volt. Pontjainkkal tartjuk a helyezésünket és próbálunk előrébb lépni a további futamokon. Most jön két kedvenc helyszín, előbb Kalocsa majd Nagyatád. Ezektől remélünk dobogót is a hosszabb szünet után.” – foglalták össze a napot a Sződy Fivérek.

Ahogy említették egy hosszabb szünet jön. Egész pontosan hét hét. Ez jó lesz nyaralásra, feltöltődésre és egy nagyobb szervizre is természetesen. Az alapvetően jó Opelre is ráfér néha egy-egy javítás, fejlesztés vagy éppen felújítás. Most lesz idő erre is a versenyszezon közepén.

Legközelebb versenyen július 27-én indulnak a szlalomosok, Kalocsán.

 

Fotó: Track Racing